מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ה 21.10.2014

למה צריך 2 רבנים לירושלים? ● רגע לפני: יעקב הלפרין מדבר

ביום הבחירות הסוער לרבנות העיר ירושלים, בו יחליטו 48 חברי הגוף הבוחר באלו רבנים לבחור, ר' יעקב הלפרין נציג חב"ד בעירייה, אחד מבעלי זכות הבחירה, מדבר בראיון ל-COL ● מה יהיו השיקולים שלו בבואו להחליט מי יהיו שני הרבנים בירושלים לעשר השנים הבאות? מי אכן ראוי להיות רב העיר? ● וגם: הלפרין, יו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה, מדבר על היחסים עם ניר ברקת  יעקב הלפרין מדבר
למה צריך 2 רבנים לירושלים? ● רגע לפני: יעקב הלפרין מדבר
למי יצביע ר' יעקב הלפרין? (צילום ועיבוד: COL)

 ראיין: משה בן-חיים

מאות צלמים ואנשי תקשורת צובאים על "כיכר ספרא" כדי לסקר את אולי מערכת בחירת הרבנים הסוערת ביותר, זה זמן רב. אחד מתוך 48 חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים הבאים הוא ר' יעקב הלפרין, נציג חב"ד, יו"ר סיעת אגודת ישראל, ונושא תיק הרווחה בעיריית ירושלים.

את הלפרין הרעש וההמולה לא מטרידים במיוחד, הוא יודע את אשר בדרכו. את הפונים אליו בעניינים שונים הוא מקבל במאור פנים, וגם מזכה מידי פעם ב'אימרה' יהודית וחסידית, כחסיד חב"ד.

"קודם כל", מדגיש ר' יעקב הלפרין בפתח הראיון, "מעל 30 שנה אני עוסק בכל ענייני וצרכי חב"ד. זכיתי לקדם את ענייני חב"ד בירושלים, החל בתלמוד תורה "תורת אמת" בירושלים, המשיך בארגון הקרקע לגני "תורת אמת" יחד עם עוד אנשים טובים, וגם היום תיכון "בית חנה" המפואר שבמרכז העיר, בשיתוף פעולה ויחד עם ר' מאיר פורוש, ובעניינים שונים ומגוונים".

תפקידו של רב - לחבר

בנושא הבחירות לרבנות בירושלים: יש הטוענים שמספיק רב אחד. למה צריך שניים? יש ששואלים למה צריך בכלל רבנים ראשיים בירושלים? אולי מספיק שיש רבני שכונות בעיר?

"אני סבור שרבנים ראשיים זה דבר ראוי, חשוב ונחוץ. בתפקידיי הציבוריים ראיתי השלילה שבחוסר רבנים ראשיים בירושלים. בעיני רב צריך להיות מחבר ומגשר, ומאציל מתורתו הרוחנית שבו על תושבי ירושלים. כמו האימרה הידועה: "מעט אור דוחה הרבה חושך". זה בכמה מילים בדיוק מה שצריך רב לעשות ולפעול – להוביל את רוחניותה של ירושלים.

"דבר נוסף, האוכלוסיה גדלה והלוכת, ומתקרבת למיליון איש בירושלים. חלקם אשכנזים וחלקם ספרדים, עם מסורת ומנהגים שונים. שרב אחד יתן מענה לכולם זה קשה, עד בלתי אפשרי. טוב שיהיו שני רבנים, שבשיתוף פעולה נכון בינהם, התוצאות תהיינה הטובות ביותר".

לגבי הליך הבחירות. האם הבחירות הן מי אכן הכי ראוי לכהן כרב העיר ירושלים, או שיש 'נגיעות פוליטיות' המשפיעות על המצביעים?

"לענ"ד המתמודדים הם אנשים ראויים לתפקיד החשוב. יש מועמדים שקרובים יותר לליבם של ציבור מסויים, וכל אחד מעלותיו שלו, לעומת מועמדים האחרים. השיקול שצריך להנחות כל אחד מחברי הגוף הבוחר, הוא מי הכי ירים את קרנה של ירושלים, ויצליח לקרב את הציבור כולו, לאבא שבשמים.

"כך היה צריך להיות, אבל לצערינו אנו חיים במדינה שיש בה הרבה פוליטיקה וחוסר באהבת ישראל, ומתערבים שיקולים נוספים. בוודאי כל אחד מאיתנו לומד תניא, ולפני ימים אחדים היה כתוב שהכל בעולם הוא מידי ה' יתברך, גם מה שנראה לא מתאים.
כל תוצאה שתתקבל אני אשמח בה ואקבל אותה, ונעזר בה כנציג חב"ד למען קדושת העיר ירושלים, וסיוע לחב"ד בעיר, ובפרט שכל המועמדים כאמור, ראויים מאוד לכך".

מתייעץ עם המשפיעים

כנציג חב"ד מהם השיקולים העומדים בפניך כשאתה מגיע לבחור רב לעיר ירושלים?

"התשובה שלי היא חד משמעית: אני יושב עם עצמי וחושב מה הרבי היה רוצה שאעשה. אח"כ, כדי לקבל את ההחלטה הסופית, אני מתייעץ עם שני משפיעים מקושרים לרבי ושומע מפיהם. אם זה מתאים למה שחשבתי, כיוונתי. ואם לא, אעשה בדיוק מה שיורו לי".

איך שיתוף הפעולה בינך לראש העיר ניר ברקת בקדנציה הנוכחית?


"היחסים שלנו טובים פי כמה וכמה מקדנציה קודמת. זה הדדי, 'כמים הפים אל הפנים'.
אנו מתואמים ברוב הנושאים, ומשתפים פעולה בצורה טובה. ראש העיר ברקת מסייע לנו, למרות שהעבודה לפנינו עדיין רבה. רשימת ההישגים רבה, והיא מורכבת מפרטים רבים. אציין כמה מהם: תקציב סיוע לתהלוכות ל"ג בעומר הוכפל, כך גם תקציב ל"סדרי פסח".

"ברשת גני חב"ד היו קשיים והצלחנו לפתור את רוב הבעיות. לקבל סמלים, מקומות לגנים, ועוד כהנה וכהנה נושאים שאי אפשר לציין את כולם. עדיין יש קשיים, ואני חייב לציין שהעבודה עדיין רבה, אך אנו הולכים בכיוון הנכון.

"במסגרת תיק הרווחה: בתיק הזה אנו מסייעים לכל תושב בעיר ירושלים, וגם לא מעט למשפחות אנ"ש. יש פה כמה "פריצות דרך" בכל נושא הרווחה, בסיוע בפתרונות ראויים.


יש לנו כמה משימות שהם "שינוי תפיסה" בכל הנוגע לרווחה, התחלנו ונמשיך בדרך הזו, לשנות לשפר ולייעל את השירות לתושבים.

"היו תיקים של רווחה שבעבר לא טופלו במשך שנה (!) מחוסר באנשי מקצוע, וכעת אנו מטפלים לפתור את הנושאים הללו, ודברים נוספים שיביאו לפריצת דרך ממשית בטיפול בפרט. ובע"ה נצליח".
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.