מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשע״ה 20.10.2014

השליח בכפר יונה מגיב לראשונה לסערת הרפורמים ● מיוחד

את התמונות המזעזעות מכפר יונה, מהאירוע שכונה "הקפות שניות", גינו רבנים ואישי ציבור מעל כל במה ● בתמונות מהטקס הרפורמי, נראו אנשים ונשים יחד, מבזים יריעות של ספר-התורה לעיני המצלמות ● שליח חב"ד בכפר יונה, הרב נחמיה שמרלינג, בתגובה ראשונה ל-COL: "התמונות היו מזעזעות ואין למה שאירע שם שום קשר לשמחת תורה" ● מיוחד  רפורמים ביזו ספר-תורה בכפר יונה
השליח בכפר יונה מגיב לראשונה לסערת הרפורמים ● מיוחד
הרב נחמיה שמרליג (צילום: איציק רויטמן) על רקע ספר תורה (צילום אילוסטרציה)

משה בן-חיים

השליח הרב נחמיה שמרלינג בוחר להתחיל את הראיון בנושא פעילות חב"ד בחודש החגים:
כפר יונה גדלה משנה לשנה, מרגע לרגע. רק לפני מספר חודשים היא הוכרזה כעיר. בבית חב"ד נערכנו לחודש החגים, ופתחנו מניין חדש בשכונה נוספת, במתחם גני הילדים של חב"ד. גני חב"ד עברו אף הם שדרוג והתפתחות מבורכת ב"ה.


הרב נחמיה שמרלינג (צילום: איציק רויטמן)

"לקראת החגים", ממשיך לספר השליח, "פתחנו בית כנסת נוסף בשכונות החדשות. בית הכנסת הוקם בסיוע ובעידודה של העירייה. מי שניהל שם את התפילות והפעילות בהצלחה רבה, הוא שליח חדש, שהצטרף ל'צבא השלוחים' של כפר יונה, הרב דניאל ווסק. הוא הגיע לראשונה לבית חב"ד, כדי להחליף מזוזה. לאחר שלמד בישיבות חב"ד, ושלוש שנים לאחר נישואיו, הצטרף אלינו כשליח.

"בכל המוקדים של בית חב"ד, התנהלו תפילות בחודש החגים בהצלחה ובהתעוררות רבה", מספר הרב שמרלינג. הן בבית הכנסת המרכזי של כפר יונה שבו אני מכהן כרב, הן בבית חב"ד, והן בביהכנ"ס החדש".


ילדי גני חב"ד חוגגים קבלת התורה בבית הכנסת 'רבינא' בכפר יונה (ארכיון col)

כך נולד הטקס המחוצף

איך חב"ד בכפר יונה מתייחסת לתופעת ה"מניין הרפורמי"?

"באותו רחוב ספציפי, יש ביהכנ"ס של נוסח ספרד. הרב שם הוא חסיד חב"ד ושאל אותי כיצד יש להתייחס לתופעה של המניין הרפורמי. האם להגיב, או להתעלם? עניתי לו, שבחודש החגים תגובה עלולה לגרום לתגובה נגדית, ובחגים בוודאי לא כדאי להגיב".

רבים בוודאי שואלים בכל זאת, מה תגובת חב"ד לעניין?

"לגופו של עניין מדובר ביוזמה של שתי משפחות, שגררו עימם קהל מסויים. הם מתגוררות במקום, ופעם היו נוסעות עד ליישוב אבן יהודה, שם היו מתקיימים אירועים דומים. הם ראו 'כי טוב', והחליטו להביא את העניין לכפר יונה. העניין נתמך ע"י שני חברי מועצה באופוזיציה, שב'גלגול הקודם', היו נציגי מפלגת שינוי במועצה, והם אימצו את הנ"ל אל חיקם.

"מירושלים הגיעה 'רבה' רפורמית לחזק את העניין, התווספו משפחות ואנשים שסברו שזה 'מעניין ועכשווי', המועצה נאלצה לתת להם מקום לאירוע בגן ילדים, וכך זה הגיע לאן שהגיע".

הורי הילדים בגן כתבו מכתב התנגדות

בתמונות מהטקס הרפורמי, שהופצו בכלי מדיה שונים, נראו אנשים ונשים יחד, מבזים יריעות של ספר-התורה לעיני המצלמות.

"הורי הילדים שצרם וכאב להם עלבונה של תורה", מספר השליח, "הכינו מכתב מחאה חריף לגורמים בעירייה שיוציאו את הגורמים הנ"ל מהגן של ילדיהם.

"לעצם העניין, התמונות היו מזעזעות ואין למה שאירע שם שום קשר לשמחת תורה. בחודש החגים עסקנו אך ורק בלהוסיף אור, עוד מניינים, עוד תפילות, ובקירוב ישראל לאביהם שבשמים. לא ראינו צורך להתייחס לכך בחגים.


הרב שמרלינג בפעילות עם ילדי גני חב"ד בבית הכנסת בכפר יונה (ארכיון col)

"אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרב של כפר יונה, הרב עוזי שוויצה שליט"א, בכל עניין, וכך גם בעניין הזה.
ברצוני לציין במיוחד את פועלו של הרב שוויצה שליט"א, שמאז ומתמיד מעורב קשור, עוזר ותומך, בכל ענייני בית חב"ד ובכל עניין יהודי. אנו צועדים עימו יד ביד, ומקווים שהאור של היהדות האמיתית יאיר ויגבר בע"ה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.