מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״ה 19.10.2014

חודש החגים בקזחסטאן ● סיקור מיוחד וגלריה

יהודי 'אלמאטי' בקזחסטאן פגשו את החג בכל מקום אפשרי. מי שלא זכה לביקור השלוחים בסוכתו האישית, פגש בוודאי את הסוכה הניידת ● כך או כך, היה בין המבקרים בסוכת בית הכנסת, וזכה לרקוד עם ספר התורה בשמחה שכמוה טרם נראתה בעיר... ● עוד בסיקור: אילו 'אושפיזין' היו, ומי עשה 'קולע' חסידי?...   לסיקור המלא
חודש החגים בקזחסטאן ● סיקור מיוחד וגלריה

כבר במוצאי ראש השנה נשמעו הלמות הפטיש בחוצות אלמאטי. התמימים הנמרצים אברהמי כהן, ישראל ויוסי בן משה הקדימו לבנות את הסוכה הגדולה של בית הכנסת על מנת להתפנות לסייע לבעלי בתים מהקהילה, בבניית סוכות אישיות צמוד לבתיהם. סוכות "אישיות" רבות נבנו השנה ברחבי העיר.



סוכות אמרנו - ואיך אפשר בלי ארבעת המינים?
במשך כל ימי החג פעלו השלוחים במשנה מרץ, כדי לזַכות כמה שיותר יהודים בנטילת לולב, ובישיבה בסוכה.
אל הסוכה המרכזית נכנסו ובאו רבים מיהודי העיר  וברכו על ארבעת המינים,  ולישב בסוכה. הרב מרדכי הכהן סובב עם הסוכה הניידת ברחבי העיר בימי חול המועד, משעות הבוקר עד שעות הערב המאוחרות, עד כמחצית השעה טרם התקדש חג שמיני עצרת.
הרב מרדכי הכהן, יחד עם עוזריו השלוחים הצעירים מענדי, חיים ומוישי ליפשיץ ושניאור כהן, זיכו יהודים רבים הן בבתיהם הפרטיים והן במקומות העבודה בנטילת לולב ובישיבה בסוכה.



סעודה בסוכה לזקני הקהילה
כמו בכל החגים, גם זקני הקהילה זכו לאירוע משלהם, שהתקיים בעיצומו של חול המועד. הם הוזמנו לסוכה הגדולה שליד בית הכנסת, ונהנו מסעודה חגיגית, ומשמחת חג שארגנו להם השלוחים הרב ישעי' הכהן והרב אלחנן הכהן.



פעילות עם נשות הקהילה
בארגונה של השליחה שרה ליפשיץ, קיימו הנשים שמחת בית השואבה משלהן, בו רקדו ושמחו בסוכה הגדולה שעה ארוכה. לאירוע זה, קדם שיעור חסידות לנשים בענייני החג, מאת הרב בצלאל ליפשיץ, שהסביר בטוב טעם וריתק את ציבור המשתתפות במבט פנימי, חסידותי על החג ומצוותיו.

השליחות יהודית כהן, חני בלשניקוב ולאה כהן נסעו יחד עם ילדיהן לבקר בסוכותיהן של משפחות יהודיות שזקוקות היו לעידוד, ואכן הביקורים גרמו התרגשות רבה בקרב המשפחות. אחד מאותם ביקורים התקיים אצל הגב' סוזנה קמסז שזה לא מכבר התאלמנה ל"ע והתוצאות החיוביות של הביקור ניכרו היטב על פניה.

אושפיזין עילאין, ו'קולע' חסידי בשמחת תורה
השלוחים התוועדו בחלק מן הסוכות הפרטיות ברחבי העיר, לעתים אף למשך שעות ונהנו יחד עם בעלי הסוכה על ההזדמנות לארח יחדיו את האושפיזין. ואם באושפיזין עסקינן, הרב זאב (וועלוול) בוטמן מניו יורק שאך לפני חודשיים ביקר באלמא אטא, הגיע שוב כדי להיות קרוב לר' לוי'ק ביום שמחת תורה. נוכחותו תרמה רבות לשמחה הגדולה, כשקיים בפועל את מנהג ה'קולע', ואף זיכה את הרבים במנהג זה.



הביטוי החסידי אומר: "שמחה היא לא מצווה מפורשת בתורה אבל היא גורמת למצוות רבות" . אנו נזכרים בביטוי הזה בבואנו לסקר את חג שמיני עצרת ושמחת תורה באלמאטי. השמחה היתה כה גדולה עד כי קשה לתארה במילים. רק זאת נאמר, שמאות יהודים רקדו במשך שעות ארוכות בהתלהבות ובתמימות יהודית עם ספרי התורה וקבלו על עצמם החלטות טובות אם זה בשמירה על שלימות וטהרת המשפחה, כמו גם במצוות רבות אחרות, איש כפי השגותיו.




(מתוך האתר הרשמי של חב"ד בקזחסטאן כ"ה תשרי ה'תשע"ה )

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.