מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״ה 19.10.2014

שיחה קבוצתית, פסיכולוגים: בית-חב"ד בנפאל מסייע למטיילים

בבית העלמין במצפה הושעיה שבגליל התחתון הובא למנוחות נדב שוהם, בן 30, שנהרג באסון בנפאל. ארונותיהם של 2 ההרוגים הישראלים האחרים, תמר אריאל ממשואות יצחק ואגם לוריא מקיבוץ יפעת, יובאו לארץ בימים הקרובים ● ברכס 'אנפורנה' נמשכים החיפושים אחר המטיילת גילי צ'רקסקי, מגבעתיים ●  בית חב"ד בנפאל ממשיך לסייע באיתור נעדרים ובמתן סיוע לניצולים  אסון בנפאל
שיחה קבוצתית, פסיכולוגים: בית-חב
למעלה: מודעות בבית-חב"ד. למטה: הפצועים מגיעים לישראל (צילום: מד"א) והשליח בשיחה עם מטיילים

7 פצועים ישראלים שנפגעו באסון בנפאל נחתו הלילה בישראל והועברו לטיפול בבתי רפואה. לפי נתוני מגן דוד אדום, שישה מהנוסעים סובלים מפגיעות קור בדרגות שונות. אחד מהם סובל גם מפגיעות בגב ובחזה, וראייתה של מטיילת נוספת נפגעה. 

ראש אגף טראומה ורפואה דחופה במרכז הרפואי הדסה, הפרופסור אבי ריבקינד, אמר בראיון רדיו כי "הטיפול בפצועים יימשך בארץ בשיתוף עם צוותים רפואיים מתחום העור, פלסטיקה, כירורגיה, אורטופדיה ורנטגן. לפצועים מצפה תקופת טיפול ארוכה שרק במהלכה יוחלט כיצד לטפל באיברים הפגועים שלהם", אמר.

עוד הוסיף כי "ככל הנראה בוזבזו יום או יומיים בטיפול בפצועים בעת שהיו בבית החולים הצבאי בנפאל. רק לאחר מכן, כאשר הועברו לבית החולים האמריקני, שופר הטיפול. הוא הוסיף כי מדובר באסון ידוע מראש, משום שלא הועברה למטיילים התרעה על הסופה הקרבה, על אף שהיה מידע כי היא בדרכה לאזור."


השליח הרב ליפשיץ ברחובות נפאל (ארכיון COL)

עם נחיתתם פגשו הפצועים את בני משפחותיהם ופונו על ידי חמישה אמבולנסים לבתי החולים. שלושה מהם פונו לבית הרפואה הדסה עין-כרם וארבעה לבית הרפואה שיבא.

לדברי גורמים רפואיים בארץ, מצבם של הפצועים שהגיעו ארצה אינו קשה אולם מכיוון שהם סובלים מפגיעות קור שעלולות לגרום חלילה לקטיעת איברים היה צורך להביא אותם לישראל בדחיפות. המטוס ששימש להבאתם, בבעלות איש העסקים החרדי דן גרטלר, נשכר במיוחד לשם הבאת הפצועים.

נמשכים החיפושים אחר המטיילת גילי צ'רקסקי

הרשויות בנפאל הודיעו אתמול כי חולצו מרבית המטיילים שהוגדרו נעדרים בעקבות סופות השלגים וכי יותר מ-200 איש הובאו למקום מבטחים. עם זאת החיפושים אחרי כמה עשרות נעדרים נמשכים, בהם גם הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי, שככל הנראה נשארה בגובה של כ-5,000 מטרים במהלך הסופה, ויש חשש כבד לחייה. 


לוח המודעות בבית חב"ד בנפאל. מסייעים בחיפושים

לפחות 43 מטיילים נהרגו בסופות בטרק האנאפורנה, בהם שלושה ישראלים. ארונו של נדב שהם הגיע שלשום לארץ, והיום הוא הובא למנוחות בבית העלמין במצפה הושעיה שבגליל התחתון. משרד החוץ הודיע כי ארונותיהם של שני ההרוגים הנוספים, תמר אריאל ואגם לוריא יובאו אף הם בימים הקרובים. 

בית חב"ד בנפאל ממשיך לסייע ככל יכולתו

הרב חזקי וחני ליפשיץ שליחי חב"ד בנפאל פרסמו הודעה הבוקר (ראשון):
"מאז אסון הסופה יושבים החברים הכואבים שחוו את שקרה באנאפורנה ומשוחחים איתנו כל העת. החל מאתמול בלילה עומד לרשותם בבית חב"ד צוות מיומן של פסיכולוגים מטעם חיל הרפואה.

"בקומה השניה של בית חב"ד יתקיימו גם היום שיחות פרטיות עם הפסיכולוגים לנפגעי חרדה ולכל מטייל שמרגיש שהוא זקוק לכך.

היום בשעה 16:00 נקיים שיחה קבוצתית באולם האירועים של בית חב"ד.
שנדע אך ורק טוב!!!! בית חבד נפאל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.