מערכת COL | יום כ"א תשרי ה׳תשע״ה 15.10.2014

הצצה בלעדית: כך מתנהל מערך הכנסת האורחים בחצרות קדשנו

גולשי COL נחשפים לפעילות 'ועד תלמידי התמימים העולמי' מאז תחילת חודש החגים: שיעורים, הרצאות, התוועדויות, פאנלים, סיורים, הקרנות של מראות קודש, הוצאת גיליון יומי, הוצאת קבצים; ומלבד לכל אלו – מספק ה'ועד' הכנסת אורחים מלאה לקהל התמימים, בסידורי לינה נוחים ומסודרים ובחדר האוכל הענק המגיש מדי יום 3 ארוחות ● איך כל זה קורה? מתי מתחילים ההכנות? ומה מתנהל מאחורי הקלעים? יצאנו לבדוק ● "כשרואים את התוצאות מפעילותנו – הרוחנית והגשמית – במהלך חודש תשרי", אומר השליח הרב צבי הירש אלטיין, יו"ר 'ועד תלמידי התמימים העולמי' ומשלוחי הרבי לפילדלפיה, "אין שמחה וסיפוק גדולים מכך" חצרות קודשנו> ● תשרי בליובאוויטש תשע"ה: דיווחים וגלריות מכל המוקדים
הצצה בלעדית: כך מתנהל מערך הכנסת האורחים בחצרות קדשנו
(צילומים: איציק רויטמן, מאיר דהן)
חיים ברון

אלפי תלמידי התמימים המסתופפים בימים אלו בחצרות קדשנו והפעילות הנרחבת המתקיימת למענם מושכים עניין רב בקרב חסידי חב"ד וגולשי האתר ברחבי תבל, המתבטא גם בצפיות הרבות להם זוכים הדיווחים והגלריות כאן באתר מהנעשה בחצרות קדשנו.

הפעילות שה'ועד' מקיים, אינטנסיבית ומקיפה את כל סדר היום של האורחים הרבים. במהלך היום מתקיימים סדרי לימוד ב-770 ובאהל הק', נמסרים שיעורים מיוחדים ואף נערכים מבחנים על חומר הלימוד; מדי ערב מתקיימות התוועדויות חסידיות עם משפיעים, שלוחים ואורחים מיוחדים; במהלך הימים מתקיימים פאנלים, סיורים, הרצאות, הקרנות של מראות קודש בפרסום ראשון ושיעורים עיוניים; מדי יום יוצא לאור הגליון היומי 'ליובאוויטש שבליובאוויטש' המגיש מבחר פנינים, יומנים, תמונות וכתי"ק; במהלך החודש יוצאים גם הקבצים הגדושים 'לחיזוק ההתקשרות' המביאים כתבות, רשימות, מכתבים ויומנים יחודיים, וחושפים בפני קהל תלמידי התמימים חומרים נדירים; מדי יום מובילים שורת אוטובוסים שמארגן ה'ועד' בסבסוד מיוחד את הבחורים הרבים השוהים בשכונת קראון הייטס אל האהל הק' ועוד ועוד.




שיעורים יומיים בקבוצות (צילום: מאיר דהן)

ומלבד לכל אלו – מספק ה'ועד' הכנסת אורחים מלאה לאורחים, בסידורי לינה נוחים ומסודרים ובחדר האוכל הענק המגיש מדי יום 3 ארוחות.

כשחודש תשרי מתקרב לסופו, ובעוד ימים ספורים יחזרו האורחים הרבים למקומותיהם אחר חודש ספוג בגשמיות וברוחניות, פנה COL אל אנשי 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על האירוח הגשמי והרוחני של האלפים ואל דמויות מתוך הנהלות הישיבות, וביקש להציץ דווקא אל המערך הגשמי, להבין כיצד הוא מתנהל ולברר את היקפו.

התוצאות מעוררות ההשתאות, לפניכם.

תהליך הרישום

התהליך מתחיל כבר אי שם בחודש תמוז, כאשר הממונים מטעם הועד תרים אחר דירות מתאימות, הממוקמות בקירוב מקום ככל הניתן ל-770, ועומדות בפרמטרי האיכות שהוצבו.

לאחר מכן, חברת תחזוקה נכנסת לתמונה, ושוקדת על טיפוח הדירות וניקיונן; מיטות, מזרנים, מצעים כמו גם 'נעגל וואסער' ואמצעי מיזוג מובאים, והבתים הצחים עומדים הכן לקבל את פני האורחים הרבים. גם באהל הק' עמלים העובדים על הכנת הדירות לקליטת האורחים הרבים.



בהמשך, מדי יום מימי חודש תשרי, עמלים עובדי הניקיון על ניקוי הדירות וחדרי השינה, לרווחת האורחים.

כבר מראשית חודש אלול מתקיים רישום בישיבות השונות בארץ וברחבי תבל, על ידי נציגי הועד. השמות מועברים להנהלות הישיבות לאישור, ולאחר מכן מתקיים שיבוץ לחדרים, בחלוקה לפי ישיבות וגילאים, ובייעוץ נוסף עם ההנהלות.

עם הרישום מקבל כל בחור את חוברת ההכנה המהודרת "לבקר בהיכלו" שהוציא הועד, הכוללת שיחות, מאמרים ועניינים מיוחדים העוסקים בהכנה לנסיעה לרבי לחודש החגים ובמעלת השהייה בחצרות קדשנו.

במהלך החודש

לאחר הנחיתה והגעה לאהל הק', נוסעים האורחים הרבים השוהים במשך ימי החודש הרגילים בקראון הייטס ל770. בעמדה הממוקמת ב'בית הכנסת אורחים' שבחצר 770, מקבלים האורחים ערכה מיוחדת, מפתח לחדר ואת מיקום משכנם המדוייק.


תחילת חודש תשרי. האורחים מגיעים לבית הכנסת אורחים. (צילום: מאיר דהן)

צוות ממונים מיוחד מופקד על ההשגחה בדירות, ועל הפיקוח והסדר במקום בכל שעות היממה. הצוות, המורכב מממונה ייעודי לכל דירה כמו גם ממונים ראשיים, גם מוודא שהניקיון בדירות נשמר כראוי, שהאווירה במקום מתאימה ל'דעם רבינ'ס קינדער' ושהכל מתנהל כשורה.

"התקשר אליי אתמול הורה", מספר הרב מנחם קעניג, המנהל הרוחני של ישיבת תות"ל המרכזית בלוד, "ואמר לי בקול נרגש: "מעולם לא חשתי בטוח כל-כך לשלוח את בני הרחק מהבית לתקופה ממושכת כזו. אני מדבר עם בני ועם צוותי ההשגחה, ופשוט נפעם. הבן אומר לי: "ה'ועד' נותן לנו ה-כ-ל. החל מהתוועדויות, שיעורים, עלון יומי, חוברות מרתקות ותוכניות מיוחדות, וגם ארוחות טעימות ומסודרות, מקומות שינה מסודרים ויפים, פשוט הכל".


האורחים שוקדים על תלמודם ב770. (צילום: מאיר דהן)

"אני עצמי הייתי אצל הרבי במהלך עשרת ימי תשובה, וחזרתי לארץ לפני ימים ספורים, ומעדות אישית אני יכול לספר שראיתי תופעת פלא - חסידישע בחורים, שבמשך חודש שלם עוסקים רק בנושא אחד - רבי. מביאים להם את גדולי המשפיעים, המקיימים התוועדויות חסידיות מהנות, מוציאים חוברות מושקעות, וכאשר ביקרתי בדירות ובחדרי השינה - הפלא ופלא, הכל מסודר, מאורגן, מחושב. בשנים האחרונות, כאשר התלמידים נוסעים לחודש תשרי לרבי, יכולני להיות רגוע ובטוח יותר, ה'ועד' דואג להכל, תוך מחשבה, תכנון וסדר. והתשרי של הבנים כולו קודש, בלי שום חששות".

שלוש ארוחות מדי יום

באולם האוכל הענק 'סעודות אליהו', לזכות ר' אליהו בן רחל נעמי ומשפחתו, עמל צוות טבחים ועובדים על הכנת ארוחות לקהל האורחים הגדול. במטבח מקפידים על שני דברים - כמות ואיכות.

בתחום הכמות - מוכן די אוכל בכדי שכל אורח יוכל לשבוע כפי ערכו; ובתחום האיכות - הטבחים עמלים בכדי שהארוחות תהיינה מה שיותר מגוונות וטעימות, על מנת שכולם יאכלו בשמחה, ולא יזדקקו לאוכל קנוי או ישארו רעבים חלילה. מדי ערב מוגשת ארוחה בשרית מלאה, ומדי בוקר וצהריים ארוחות עשירות בגבינות, מאכלי חלב, מרקים וכו'.






באולמות האוכל של הועד. (צילום: איציק רויטמן)

בשבתות ובחגים, מתנהל מערך מקיף במסגרתו הבחורים העושים את החג והשבת בקראון הייטס מתארחים בבתיהם של עשרות משפחות יקרות, תושבי השכונה, שהועד רתם לרווחתם של האורחים.

"כשרואים את התוצאות מפעילותנו – הרוחנית והגשמית – במהלך חודש תשרי", אומר הרב צבי הירש אלטיין, יו"ר 'ועד תלמידי התמימים העולמי' ומשלוחי הרבי לפילדלפיה, "אין שמחה וסיפוק גדולים מכך. אכן, זהו מערך ענק הדורש משאבים ומאמצים רבים, אולם ההוכחה הטובה ביותר לחיוניותו והצלחתו, הוא זרם האורחים, שבשנים האחרונות, מאז נפתח מערך הכנסת האורחים המסודר של הועד, הכפיל את עצמו!

"התוצאות מדברות בעד עצמן", ממשיך הרב אלטיין, "כל המשפיעים ותושבי השכונה שנקלעים להתוועדות או מפגש עם הבחורים האורחים יוצאים בהתפעלות עצומה. הרב ישראל שמוטקין, השליח הראשי לוויסקונסין, נשא נאום מיוחד בכינוס 'ברוכים הבאים' שערכנו, זו לו פעם ראשונה שהוא נפגש עם אלפי אורחי תשרי, והוא לא האמין לאשר ראה. הוא יצא ממש בהתפעלות, וכמוהו רבים רבים.


אלפי אורחים בכינוס ברוכים הבאים (צילום: איציק רויטמן)

כמובן, שהתנאים הגשמיים המסודרים, המעניקים מנוחת הדעת והנפש, לצד סדר היום הרוחני העמוס שמקיים ה'ועד', הם שמאפשרים לבחורי תשרי לצאת מכאן מרוממים ושמחים בגשמיות וברוחניות", אומר הרב אלטיין.

לסיום, מוסיף הרב אלטיין: "בהזדמנות זו יש לציין את זכרו של החסיד הרב משה ירוסלבסקי ע"ה, שיסד את מוסד הכנסת האורחים בחצרות קדשנו, עמד בראשו עשיריות בשנים וזכה לברכות ועידודים יוצאי דופן מהרבי. בנו יבלחט"א, הגאון החסיד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, מזכיר בי"ד רבני חב"ד, ביקש מ'ועד תלמידי התמימים העולמי' להמשיך את דרכו, ואף מסייע רבות למאמצים הרבים המאפשרים להעניק את הכנסת האורחים המושלמת לאורחים הרבים".


הגאון הרב ירוסלבסקי מעניק מכתב מקורי שאביו קיבל מהרבי בקשר להכנסת האורחים לתומך 'ועד תלמידי התמימים'

בעוד ימים ספורים יחזרו האורחים הרבים לישיבות במטענים מלאים וגדושים בהתקשרות, לימוד והתרוממות. העובדה שיכלו לעבור את חודש תשרי ללא כל דאגה - בגשמיות וברוחניות; שלושים הימים התמימים בהם הם שוהים בחצרות קדשנו כשאף אי מי מהם לא נתקל בטרדה גשמית או רוחנית, מתאפשרת רק הודות לפעילות העצומה של 'ועד תלמידי התמימים העולמי'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.