מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשע״ה 14.10.2014

"אנשים שואלים אותי: אתה 'הזמר של ההקפות שניות'?" ● מיוחד

ראיון מקיף ומיוחד עם הזמר החסידי נמואל הרוש, ה'כוכב' של ההקפות השניות בכפר חב"ד ● כיצד הוא מתכונן בכל שנה למעמד, מה מיוחד בהקפות בכפר, ומה אירוע השיא שלו עד היום? ● "לפני שנתיים בא אלי אחרי ההקפות אדם אחד, עם קעקועים ואמר לי: 'תשמע. אני מגיע לכאן בכל שנה. זה הדבר היהודי היחיד שיש לי בכל השנה, ואני לא יפספס את האירוע הזה בשום פנים ואופן' ● ויש לו גם 'סקופ' ● מיוחד למגזין החג הבלעדי של COL ● ויש גם וידאו  זמר ההקפות שניות
שמחה מיוחדת. נמואל הרוש (צילום: אליהו לוי, COL)

משה בן-חיים 

רבים מזהים בנמואל הרוש, את ה'זמר של ההקפות'. נמואל, אברך נעים הליכות, שנים רבות מופיע באירועים שונים ובחתונות, ורק נכנס' לשנה השמינית כזמר של הקפות השניות'. אולם כל השנה באירועים שונים אנשים מזהים אותו דווקא כ'זמר ההקפות השניות'. כשהוא מדבר על אירוע ההקפות השניות בכפר חב"ד, הוא מדבר בהתרגשות רבה.

מתי ואיך היתה הפעם הראשונה להופיע בהקפות השניות בכפר חב"ד?

בפעם הראשונה שהתקשרו אלי שהופיע למעמד המיוחד הזה, הייתה זו זכות גדולה, ואתגר משמעותי. ניסיון של הופעות באירועים וחתונות כבר היה לי, אך זה אתגר שונה. בהקפות השניות אתה מוביל תזמורת של 8-9 נגנים, וקהל עצום של 8-9 אלף איש. הפעם אני נכנס לשנה השמינית שלי בהקפות, ואני יכול לומר שבכל שנה שוברים שיא חדש.


צילום: אליהו לוי, COL

כל שנה, כשמגיע חודש תשרי, אנו לא יודעים איזה שיא מצפה לנו השנה. בשנה שעברה ההקפות התחילו ב: 09:15 בערך, והסתיימו ההקפות בשעה 02:15. באמצע יש הקפות כמה דקות כפול שבע הקפות, והשאר זה שירה וריקודים ללא לאות. כולם דיברו על השיא בשנה שעברה, על השמחה, השירים, והיו הרבה תגובות והתפעלות מכך.

אירוע מאחד

הינך חש ב'משהו מיוחד' לעומת הופעות במקומות אחרים?

לדעתי חלק מההצלחה הגדולה של האירוע – הוא האירוע עצמו, שמאחד את כל סוגי האנשים בארץ הזו. חב"ד, ליטאים, ספרדים, חסידים.כל סוגי האנשים שמחים ביחד, רוקדים ביחד, וגם בוכים ביחד. כשאני מגיע לכפר להקפות השניות, זה כמו פתח לעולם יפה יותר. גם בפרסומת שעשו על זה הלכו על העניין הזה. רואים אדם לא שומר תומ"צ לע"ע, נותן יד לחב"דניק.

נמואל מקפיץ את המשתתפים בהקפות שניות בשנה שעברה:


לפני שנתיים בא אליי אחרי ההקפות אדם אחד, עם קעקועים, ואמר לי: "תשמע. אני מגיע לכאן בכל שנה. זה הדבר היהודי היחיד שיש לי בכל השנה, ואני לא יפספס את האירוע הזה בשום פנים ואופן". המצב המיוחד הזה של האחדות בין כולם, לצערי לא קורה ביום יום. מעמד ההקפות השניות הוא כאילו אתה נכנס למקום שרואים בו רק טוב, וזה גורם לך לשכוח מהכל, וזה אולי סוד ההצלחה".

מה המיוחד בהקפות השניות בכפר חב"ד, לעומת מקומות אחרים?

המיוחד הוא הפסיפס של האנשים שמגיעים, מכל הסוגים ומכל חלקי הארץ. כל אחד ימצא את עצמו בתוך האירוע. הבחור שרוצה רק 'להתרשם מהתזמורת'. זה שאינו שומר תומ"צ לע"ע, ימצא את השירים העממיים יותר כמו "ופרצת", וכדו'.


צילום: אליהו לוי

בחתונות אני פוגש אנשים ששואלים אותי: "אתה הזמר של ההקפות השניות"? גם אנשים מצפון הארץ מגיעים לכפר חב"ד. לדעתי זה המיוחד.

מהו 'אירוע השיא' שלך כזמר, עד היום?

אני חש שרק התחלתי, והשיאים עדיין לפני. עד היום הופעתי באירועים בארץ ובחו"ל, אך אין אירוע גדול בעיניי יותר מ"הקפות השניות" בכפר חב"ד. אנשים אומרים לי: "בהקפות אתה לא אותו נמואל שאנו מכירים". בהופעה רגילה, זמר שומר על הופעתו בצורה מכובדת. ואילו בהקפות, 'יוצאים מהגבלות'. לדוגמא: בשנה שעברה שרנו חמש שעות, ובסוף שירים מרגשים מה שקוראים "שירי קומזיץ". אני מבחין בקהל באחד לא שומר תומ"צ לע"ע, אוחז בספר התורה ומתחיל לבכות. זה ריגש אותי מאוד.

מה הרקע המוזיקלי שלך?

נולדתי בצרפת. מוזיקה היתה חלק ממני, כבר בגיל 4-5 הייתי עולה לבמה באירועים משפחתיים. כבחור ישיבה עליתי לארץ, ובארץ הכרתי אנשי מוזיקה. התחלתי להופיע בהתוועדויות, כנסים וחתונות, והכל נפתח ב"ה. יש לציין שהייתי אצל הרבי בכל שנה מגיל שלוש עד גיל תשע.

תחושת שליחות

בהופעותיך אתה חש תחושת שליחות מסויימת?

התחלתי כמו כולם, כי אהבתי את המוזיקה, ורציתי לשמח אנשים. כשאתה מתחיל להתרגל לשיר, אתה מתחיל להבין את המשמעות של מעשיך, ואתה מבין שאתה בשליחות. כזמר חב"די שמופיע גם באירועים לא חב"דיים, אני חש בשליחות.

לדוגמא: "הופעתי בחתונה ליטאית. החתן ניגש אלי, וביקש שאשיר ניגון חב"די "צמאה לך נפשי". באמצע השיר קלטתי כ-50 בחורי ישיבה ליטאית, מנגנים את הניגון בעצימת עיניים ובדביקות רבה. ניסיתי לדמיין לעצמי, הן לפני שנים לא רבות היה אווירה של ויכוחים על חב"ד וכדו', והנה בחור חתן ליטאי מבקש מזמר חב"די את הניגון "צמא לך נפשי"?! ללא ספק אם יש לי חלק בזה, זה שליחות ותענוג גדול.


צילום: אליהו לוי

במהלך ההקפות, הסיוע של הקהל מאוד עוזר. גם למחרת התגובות הטובות, זה מאוד תומך. כשכותבים לך לדוגמא "התחלנו את השנה ברגל ימין", זה מחזק.

רבים אולי שואלים עצמם: זמר כל כך מצליח. מתי יהיה דיסק חדש?

אף אחד לא יודע. (מתלבט) טוב, בגלל שאני לקראת סיום פרוייקט ב"ה, אני אתן לכם 'סקופ': אני בשלבי סיום של עבודה על אלבום שירים חדש ומיוחד. זו תהיה התשובה להמתנה הארוכה לאלה שציפו להוצאת דיסק משלי.

איזה שירים יהיו באלבום החדש?

במשך השנים שהופעתי, וגם מגיל קטן מאוד בו התחלתי לשיר, "התבשלו" בליבי שירים מסויימים אותם אכניס לאלבום החדש. את הפוטנציאל של השירים והניגונים כבר בדקתי, וראיתי שהציבור אוהב ו'מתחבר' אליהם.

מדובר בניגונים עם הקשר חב"די?

(בחיוך): אני משאיר את זה כהפתעה טובה...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.