מערכת COL | יום י"ט תשרי ה׳תשע״ה 13.10.2014

בדרכה של אם המלכות: תוכנית מרתקת וניגון חדש

מאות האורחות, תלמידות תיכונים וסמינרים של חב"ד בארה"ק, התכנסו לאירוע חגיגי באולם של מוזיאון צבאות השם בקראון הייטס, במהלכו שמעו הרצאות מרתקות ונאומים מעוררים ● בחלקו השני של האירוע חולקו תעודות הוקרה לנגידים החסידיים העומדים בראש ארגון 'הכנסת אורחים': ר' אברהם לאקשין, ר' שניאור מינסקי, ר' נחמן לאקשין ור' שלמה הרשקופ  לדיווח המלא וגלריית תמונות
בדרכה של אם המלכות: תוכנית מרתקת וניגון חדש
צילום: איציק רויטמן
כפי שדווח, מאות הבנות שהגיעו מארה"ק לשהות בחודש החגים אצל הרבי, משתתפות בתוכנית הרשמית המאורגנת על ידי 'בנות חב"ד', המספקת אש"ל מלא, נסיעות מסודרות לאהל הק', שיעורים והרצאות, התוועדויות וסימפוזיונים, ברוח חב"דית שורשית, מתוך דביקות והתקשרות אמיתית לרבי.

לאחר שבועיים של התעלות והתרוממות בחצרות בית ה', הגיע הזמן לאתנחתא וסיכום מחצית של חודש החגים ה'תשע"ה. הנושא המרכזי באירוע החגיגי היה "להרגיש" - להרגיש את ה'; להרגיש את הרבי; להרגיש את הזולת. זאת על יסוד הפתגם הידוע ב'היום יום' שג' אהבות הן והא בהא תליא.

הצוות המארגן האמון על אירוחם של מאות הבנות בתשרי, על התוכנית הרוחנית ועל האש"ל הגשמי, עמל להכין תוכנית מרתקת, חסידית ואומנותית. נעימות חסידיות הושמעו בחלל האולם המרכזי של מוזיאון צבאות השם, בפינת רחוב קינגסטון הנושק לבית חיינו, עת נכנסו אט אט הבנות לאירוע החגיגי. ארוחה עשירה ומזינה מוגשת לבאות, בשפע רב המאפיין את כל הארוחות וההתוועדויות במהלך החודש.

המדריכה ש. בוטמן פותחת את האירוע בזמן, ולאחר דברי פתיחה קצרים המתובלים בניחוח מיוחד מזמינה את הרב לוי יצחק גרליק שליט"א, מטובי המרצים החב"דיים, לנאום בפני הבנות.

לאחר הדברים התוכניים שריתקו את מאות המשתתפות, החל החלק הראשון של התוכנית האמנותית שהיוותה חוויה מתמשכת סביב הנושא המרכזי של החודש 'יובל שנים לפטירת הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסאהן ע"ה' אמו של הרבי.

התוכנית באומר ובצליל שילבה קטעי מולטימדיה והייתה כמו מסע של בנות חב"ד בדרכיה של הרבנית חנה אם המלכות. על המסך ועל הבמה שולבו דילמות מחיי היום יום והפתרונות העולים מתוך סיפור חייה המרתק של הרבנית, עם המוטיבים של התמסרות מוחלטת לחיי תורה ומצוות ברוח החסידות, והתבטלות של ויתור למען חייו התורניים המרוממים, מתוך מסירות נפש של בעלה הגדול.

לאחר מכן הוזמנה אל הבמה הגב' שרה לאבקאווסקי שתחי', מנהלת מוסדות 'מכון חנה' בקראון הייטס, ששיתפה את הבנות בפן היכרות אישי עם הרבנית, על שמה הוקם המוסד הידוע בעולם כולו, דרכו עברו אלפי בנות שהתקרבו על ידי השלוחים וחסידי חב"ד, והקימו בהמשך משפחות חסידיות לתפארת.

היא נגעה בדבריה בזכות הגדולה שיש לבנות לשהות בבית קדוש, בו ביקר הרבי עצמו, בעת ההקמה של 'מכון חנה'. ברגש רב שיתפה שביבי אור של התקשרות לרבי, וסיפרה רשמים אישיים מאותו ביקור נורא הוד בו נכחה.

המנחה ציינה שהגב' לאבקאווסקי נטלה חלק חשוב ומרכזי בהצלחה של התוכנית המרכזית לבנות חב"ד בתשרי, כאשר אירחה את הבנות בבניין המוסדות, והודות למאמציה זוכות הבנות לאירוח ואש"ל מלא ברמה גבוהה, בתנאים גשמיים מעולים שלא נראו כמותם. צוות הארגון הגיש לה בסיום הדברים שי מיוחד כאות הוקרה, לקול תשואות הקהל כולו.

*

החלק הבא בתכנית האמנותית, היה הצגת ניגון חדש המבוסס על סיפור בו הגיעה א' מאנ"ש אל הרבי ובפיה בקשה מעניינת, שהילד יגדל להיות כמו הרבי... תשובת הרבי הייתה מפתיעה לא פחות: בשביל ילדים כאלו, צריך אמא כמו הרבנית חנה...
הבנות למדו את מילות הניגון בליווי מוזיקה תואמת, ובהמשך התקיימו ריקודי שמחה נלהבים, על גודל הזכות להסתופף בחצרות קדשינו, לזכות להשתטח על ציונו הק' של הרבי, ללמוד ולהתפלל בבית הכנסת שלו בבית חיינו 770, ולהשתכן בבית המוסד על שם הרבנית חנה בו הרבי ביקר בעצמו.

לאחר האתנחתא המוזיקלית, עלתה לדוכן הגב' מוסיא פלדמן שתחי' מנהלת המערך הגשמי של אירוח הבנות בהצלחה גדולה, וביקשה להזמין אל הבימה את הנגידים החסידיים, התומכים בכל מאודם ונפשם באירוח הבנות, ומקדישים יומם וליל לבדוק שכל הפרטים הגשמיים והרוחניים מתבצעים ברמה הגבוהה ביותר.

אל הבמה עולים ר' אברהם לאקשין, ר' שניאור מינסקי, ר' נחמן לאקשין ור' שלמה הרשקופ, ומאזינים לבנות שעולות בזה אחר זה, ומספרות בכשרון רב מה זה להיות בתשרי אצל הרבי, כאשר דואגים להם לתנאים בלתי רגילים, שהפתיעו אותן לטובה גם בגשמיות וגם ברוחניות. כל אחת בתורה מאירה זווית אחרת במהפכה הגדולה לה הם אחראים בנדבת לבם וברוחב ידם. לאחר מכן, הוגשו להם תעודות הערכה והוקרה אליהם צורף שי סמלי.

בסיום מבקשת המנחה להודות לכל מי שעומד מאחורי ההצלחה של התוכנית המרכזית לבנות חב"ד בתשרי: ר' מנחם מענדל והגב' מושקי וולנר, ר' יוסף יצחק והגב' מוסי פלדמן, הגב' חיה וולס, צוות המדריכות המסורות: מ. מלכא, ח. קובעטשיק, מ. גראבסקי, ש. בוטמן, מ. חרותי, ד. גופין; צוות הכנת השיעורים וההתוועדויות, מחלקת השיבוץ בבתי אנ"ש לסעודות החג והשבת, מחלקת הנסיעות לאהל הק', מחלקת היציאה למבצעים ושמחת בית השואבה, וכל שאר המסייעים והמסייעות בנפש חפיצה.

התורמים הנכבדים, האחראיות וכל הצוות המארגן, יצא מהאירוע בתחושה מרוממת, ובמרץ רב לקראת המשך התוכנית בחצי השני של חודש תשרי 'זמן שמחתינו', בתקווה ובציפייה שתהיה זו שמחה אמיתית בהשתתפותו של הרבי בעיני בשר בגאולה השלימה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.