מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשע״ה 08.10.2014

מסכמים שנת פעילות חסד מדהימה של מרכז החסד במוסקבה

השבועון הפופולארי "THE ENGLISH UPDATE" מסכם שנת פעילות חסד מדהימה של מרכז החסד היהודי במוסקבה. ר' אברימי קליגר מבעלי ועורכי העיתון שביקר במרכז החסד, פרסם כתבה אוהדת ומכבדת בעיתון, מלווה בתמונות מרהיבות מהפעילות בשנה האחרונה גם היומן החסידי הוותיק "המודיע" פרסם כתבה מכובדת לסיכום השנה החולפת במרכז החסד, בה נעזרו אלפי יהודים גלמודים ונזקקים מרכז החסד במוסקבה
מסכמים שנת פעילות חסד מדהימה של מרכז החסד במוסקבה
להלן קטעים מתוך הכתבה:

עם סיומה של שנת תשע"ד והכניסה לשנה החדשה הבאה עלינו לטובה, מסכמים ב"מרכז החסד היהודי – שערי צדק" בסיפוק רב, שנה של עשיה ברוכה למען אלפי יהודים קשישים וגלמודים, שנעזרו במשך השנה כולה במגוון פעילות ותוכניות רבות.

מרכז החסד היהודי במרכז מוסקבה, הינו ייחודי במגוון שירותי העזרה והסעד לאלפי יהודים. המרכז ממוקם במתחם ענק הסמוך למרכז היהודי-קהילתי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" וצמוד למוזיאון היהודי הגדול, והוא שוכן במבנה היסטורי שמור, שנבנה לפני למעלה ממאה שנים על-ידי מיטב האדריכלים והמהנדסים ברוסיה של אותם ימים.

המספרים מדהימים: המבנה כולו כולל למעלה מ-6000 מטר מרובעים הפרוסים בארבע קומות שעוצבו בידי אדריכלים בעלי שם ואשר נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בניין החסד מסייע ומעניק מענה וטיפול יומיומי לכ-15,000 יהודים נזקקים, גלמודים וחולים, במוסקבה ובפרבריה ולא בכדי נקרא שמו ע"י המייסד והעומד בראש, רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר: "שערי צדק" – כי הצדק נעשה כעת עם אותם אלפי יהודים קשישים וגלמודים, שרבים סבלו על היותם יהודים וכעת, כאשר הם זקוקים למזון או רפואה, על הקהילה היהודית לעשות צדק איתם ולהעניק להם את המגיע להם.

ואכן, הבניין עוצב ומתוחזק בצורה מעוררת כבוד, הן למבקרים בה ובעיקר לאלו הבאים לקבל במקום שירותי עזרה וסעד, אשר מרגשים שהגיעו למקום המכבד את בואיו.

בקומת המרתף שוכן מטבח ענק שכולל את מיטב הציוד החדיש והטוב ביותר. בתוכו 7 חדרי קירור והקפאה. המטבח מספק אלפי מנות ביום. חלקו עבור בית התמחוי הגדול בקומה הראשונה, וחלקו השני לחלוקה יומית על-ידי צי של רכבים המחלק מידי יום מאות מנות בכל רחבי מוסקבה, לאלו המרותקים למיטות ואינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם.

המטבח כולו עומד תחת כשרותו המהודרת של וועד הכשרות של הרבנות הראשית לרוסיה, בראשותו של רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, כאשר צוות משגיחים מנוסה ומומחה שוהה במקום באופן קבוע.

בקומת המרתף שוכנים מחסני ענק לאריזת סלי המזון המחולקים באופן קבוע לפי קריטריונים מסודרים. סלי מזון גדולים לפני חגים, סלי מזון חלביים, חודשיים ועוד.

קומה זו כוללת גם אולם גדול של 'בגדים יד שניה' לחלוקה, עמדות טיפול של מחלקות: טיפול סיעודי בבתים, חלוקת תרופות, חלוקת חומרי ספיגה, השאלת ציוד רפואי, לשכת תעסוקה וחלוקת סלי מזון וערכות ביגוד לילדים נזקקים ע"י קרנות שונות למען משפחות נזקקות.

הנכנס בכניסה הראשית לבניין מופתע לגלות לובי מפואר ורחב, מודיעין, עמדות רישום ובירור פרטי הקליינט עם שירות אדיב וחם.

המחלקה הרפואית כוללת צוות של כמאה אנשי רפואה מגוונים עם מיטב הציוד החדיש ביותר, כולל כל סוגי הבדיקות במקום, מרפאת שינים ועוד, שנותנים מענה ושירות חינם לאלפי הזקנים בכל תחומי הרפואה לאוכלוסייה הבוגרת. גם שירות אמבולנס לנזקקים מופעל באמצעות המחלקה הרפואית.

אולם בית התמחוי הענק והמפואר סועדים מדי יום מאות גלמודים, המקבלים מנה חמה ומזינה, ע"י צוות מלצרים מיומן ואדיב. אולם זה משמש בין לבין לאירועים שונים למען המבוגרים, כינוסי חג וכדומה.

במחלקת הריפוי ועיסוק מתקיימים במשך כל היום שיעורי תורה, שיעורי מסורת ותרבות יהודית. לצדם שני אולמות פעילות של: חוגי קרמיקה, סריגה, ציור, פיסול, שירה, כתיבה, לימוד שפות אידיש ועברית וכדומה. ספרייה ענקית עם כעשרים אלפי ספרים! ואף מספרה שמעניקה תספורת חינם למבוגרים, ספרית לנשים ואפילו מינקור לנשים הבוגרות.

במסדרונות הקומה, סמוך לאולמות הפעילות ב'וויטרינות' מפוארות, מוצגים הציורים והיצירות שהקשישים יצרו במסגרת הפעילות.

גם הגמ"ח המרכזי של רוסיה "קרן חי' מושקא" על שלל הפעילות שלה - מופעלים במרכז החסד, ואף גם החברה קדישא המרכזית של מוסקבה, המעניקה שירות חינם לכל נפטר או נפטרת יהודית.

בנוסף לתוכניות רבות שהתרבו והפעילות שגדלה בסייעתא דשמייא, גולת הכותרת של הפעילות בשנה שהייתה היא ללא ספק: דינר ענק ומוצלח של הגמ"ח המרכזי, חנוכת צי חדש של חמשה רכבים לחלוקת אוכל לקשישים בבתים, שמצטרף לרכבים שהיו קיימים, וחנוכת חלקה גדולה וחדשה לבית החיים לקבורת חינם של יהודים עפ"י ההלכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.