מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשע״ה 07.10.2014

מבחן חוזר - פיג'ו 5008 ● אלה ברכב

מתיחת פנים קלה שעבר ה-5008 שלחה את שמואל מתן לסוכנות לובינסקי כדי לבדוק האם רק הקנקן השתנה או גם תוכו? ● מדור נוסף של אלה ברכב  פיג'ו 5008
מבחן חוזר - פיג'ו 5008 ● אלה ברכב
מאת שמואל מתן

חיי דגם מסתיימים בדרך כלל תוך 7 עד 8 שנים, גם אם מדובר בדגם מוצלח. אחת לארבע שנים מתעדכן הדגם (קוסמטית בעיקר) כדי להגביר את המכירות ולהישאר עדכני. זו הסיבה למפגש שלנו הפעם עם הפיג'ו 5008 שנבחן כאן רק בחורף האחרון ועבר מתיחת פנים קלה לאחרונה.

גשר גבעת שמואל, צומת קוקה קולה, המונַה של בני ברק. הליכה קצרה ואנו בבית לובינסקי, יבואן פיגו' סיטרואן. תמיד מפליא מחדש איך בין עומס צרכניות ואולמות ה"לואו קוסט" הבני ברקים השתרבב לו אולם תצוגה... בחנייה כבר ממתין לי המיניוואן המוכר של פיג'ו, הפעם מדובר בדגם ה-pack המאובזר. בירור קצר מבהיר לי שמעבר לפנסי הלד המודרנים שגורם לפיגו' שלנו להיראות נהדר, לא אמצא אפילו שינוי אחד!



מכיוון שכבר היו לי תוכניות עם רכב המבחן "עשיתי טובה" ויצאתי לדרכי, יומיים אח"כ גיליתי שכמו יין משובח, ה-5008 לא התיישנה, נהפוך הוא, למרות שכבר בחנתי מאז לא מעט מיניוואנים חושבני של-5008 יש עדיין מה להציע. מה שאומר שהצרפתים בונים עדיין מכוניות מצוינות.

בדגם ה-pack שנבחן קיבלנו בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, ואת ה"תצוגה העילית", גימיק טכנולוגי המקרין את מד המהירות ובקרת השיוט (שכיאה לפיגו' לא הצלחתי עד עכשיו להבין איך מפעילים אותה)זה קריא גם ביום ומבטל את הצורך להוריד את העיניים מהכביש.



כמו שציינתי בפעם הקודמת, התחושה ב-5008 מרשימה ואיכותית ומתחילה מרגע פתיחת הדלתות, המושבים בשורה הראשונה נעימים, נוחים מאוד ועוטפים את הנהג. משענות יד לנהג ולנוסע, מראת פנים נוספת להשגחה על הילדים מאחור, צג התראה לחגורת הבטיחות לכל הנוסעים, בלם יד אלקטרוני, תאורה עדינה חיצונית בפתיחת הדלתות הקדמיות, תא קירור ענק בין המושבים הקדמיים למזון ולמשקה, 3 שקעים להטענה של הסלולארי, הרמה אוטומטית של החלונות בלחיצה ארוכה על כפתור השלט. היה לי חסר מד טמפרטורה חיצונית ומתקן כוסות.



מזגן חזק, חלונות חשמל AUTO, תא כפפות ענק, מחשב דרך שקצת התקשיתי להפעיל, חיישני רוורס בעוצמת רמקולים של שמחת בית השואבה בקראון הייטס ופקדי רדיו דיסק קטנים במיוחד.



במעבר לשורה השנייה תקבלו 3 מושבים נפרדים שניתנים להזזה על מסילה עצמאית, פתחי מזגן ומגשי טיסה. בלטו בחסרונם חלונות כהים. ווילונות הצד העתיקים כבר ממזמן חייבים לרדת מרשימת האיבזור של PSA.



הכניסה לשורה השלישית סבירה והכיסאות במושב השלישי מתאימים רק לילדים (אלא אם כן ינדבו יושבי השורה השנייה מס' סנטימטרים ואז יושבי השורה השלישית יקבלו קצת יותר מקום) יש כאן מתקן כוסות, כניסה למצת ותאי אכסון.

אין יותר מידי מקום בתא המטען אבל מצאתי מקום לעומק שבהחלט עזר לשרוד נסיעה עם 7 נפשות ברכב. ניתן לקפל את כל המושבים לקבלת תא מטען ענק.



מנוע וגיר וצריכת דלק

המנוע בנפח 1.6 סמ"ק מספק 156כ"ס ויחד עם גיר שישה הילוכים שנמצא קרוב-קרוב לנהג(קצת בעיה לגבוהים) וממש מזמין את הנהג לבחוש בתיבת הטיפטרוניק. אני קיבלתי את ההזמנה ומצאתי את עצמי שוב ושוב משחק בג'ויסטיק ההילוכים שמאיץ את 5008 זריז וחזק, באופן טבעי אחרי נהיגה נמרצת שכזו ועם מזגן שעבד שעות נוספות בפקקי גושדן, נתוני צריכת הדלק לא היו מחמיאים...

מחיר

מחירו של ה-5008 הוא בהתאם לממוצע בשוק ועומד על 165,000₪.

לסיכום: מאוד התרשמתי ביומיים של המבחן מהחבילה הכוללת ולמרות שהוא כבר לא הדגם הכי חדיש שיצא, יש לו הרבה מה להציע לכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.