מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשע״ה 03.10.2014

30 שנה • השיב את נשמתו מול פני הקודש

רגע כואב בליובאוויטש שבליובאוויטש. ר' שמר'ל גורארי', העסקן הגביר המקושר, ניגש לארון הקודש בבית חיינו, כדי להוציא את ספר התורה להגישו לרבי, לקראת תפילת "כל נדרי" והנה לפתע התמוטט ונפל תחתיו. הרבי הביט בניסיונות ההחייאה, שלדאבון לב כשלו. הרגע הכואב הזה חרוט היטב, אצל אלפי החסידים שנכחו בבית חיינו, ביום הכיפורים תשמ"ה  לסיפור המלא
30 שנה • השיב את נשמתו מול פני הקודש
ר' שמר'ל גורארי'
הנה תמצית קורות חייו, על פי הספר "עבד אברהם אנכי":

הרב חיים שמריהו – שמער'ל- גורארי' – נולד בשנת תרס"ה, בקרעמנצ'וג. על פי הוראת אדמו"ר הריי"צ, נסע לריגא לחפש שידוך, שם הוצע לו את מרת חיה שיינא מיכלא לבית שניידר מדווינסק. החתונה התקיימה בדווינסק, והמסדר קידושין היה הגאון רבי יוסף רוז'ין - הרוגוצ'ובר. ר' שמער'ל, התגורר בריגא שם שלח את ידו בעסקים. כאשר הגיע אדמו"ר הריי"צ לריגא מינהו למזכירו הזמני. במסגרת תפקידו החשוב, דאג להכניס את האנשים ליחידות, לקבל מכתבים ועוד. לאחר מספר שנים עלה לארץ הקודש, כאן היה מהעסקנים החשובים, ועשה רבות למען מוסדות חב"ד בארץ הקודש בכלל ובתל-אביב בפרט. עסקיו הצליחו ומכספו תרם סכומים גדולים, לנצרכים ולמוסדות חב"ד. התקשרותו לרבותינו נשיאנו היתה גדולה, הוא היה הראשון מארץ הקודש שנסע לארצות הברית, בכדי להסתופף בצילו של אדמו"ר הריי"צ. היה זה בחודש תשרי תש"ז.

במשך שנים רבות, נסע מידי שנה ל'תשרי' אל הרבי נשיא דורנו. ומידי יום כיפור נהג לקנות את פתיחת הארון לפני 'כל נדרי', ואז מקבל את ברכת הרבי להגיע ל'תשרי' לשנה הבאה. בשנת תשד"מ הגבאי ביקש מהרבי ברכה עבורו והרבי לא הגיב. לשנה הבאה –תשמ"ה- לקראת 'כל נדרי', עמד הכן סמוך לארון קודש בכדי להוציא את הספר-תורה, התמוטט ונפל. פעולות ההחייאה בתוך 770 כשלו והוא נפטר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.