מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשע״ה 02.10.2014

סיפור מדהים ומרגש התרחש במסע המקורבים ● סיקור, גלריה

מזה מספר שנים שקבוצה גדולה של מקורבי הקהילה הגדולה "מארינה רושצ'ה" במוסקבה, נוסעת ל"שבת אצל הרבי", להתפלל על הציון הקדוש ולהתברך לקראת השנה החדשה. בין גברא לגברא, מארגני המסע בסיועו של המארגן ר' ישראל רוזמרין, נותנים למשתתפי המסע להנאות מנפלאות הבורא, והשנה נערך מסע מדהים ל"גראנד קניון" ב"אריזונה" ● במסע זה, התרחש סיפור מופלא ומרגש מסע המקורבים
סיפור מדהים ומרגש התרחש במסע המקורבים ● סיקור, גלריה
מזה מספר שנים שקבוצה גדולה של מקורבי הקהילה הגדולה "מארינה רושצ'ה" במוסקבה, נוסעת ל"שבת סליחות אצל הרבי", להתפלל על הציון הקדוש ולהתברך לקראת השנה החדשה.

בראש הקבוצה עומד רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, כשאליהם מצטרפים מספר שלוחים מרוסיה המביאים איתם את מקורביהם.

כבר מיד כאשר נפגשים הנוסעים בשדה התעופה במוסקבה, האווירה המרגשת נותנת את אותותיה בכל המצטרפים – אווירה חסידית מחשמלת המלווה את כל חברי הקבוצה, במשך כל ימות הנסיעה.

הנסיעה ברובו ככולו היא מסביב לרבי: אוהל, ביתו של הרבי, חדרו של הרבי, בית חיינו, השכונה, שלוחים וכדומה, והשיא הוא בשבת הנעלית עם ההתוועדויות המרוממות סמוך ונראה לאוהל הק' והמשכו ב"סליחות הראשונות" בביתו הק' של הרבי.

בין גברא לגברא, מארגני המסע בסיועו של המארגן ר' ישראל רוזמרין, נותנים למשתתפי המסע להנאות מנפלאות הבורא, והשנה נערך מסע מדהים ל"גראנד קניון" ב"אריזונה".

את המראה של קבוצה גדולה ומגובשת של יהודים במקום מיוחד זה איש לא יכול היה להפסיד, אך בזכות הנהגה תמימה של אחד מחברי הקבוצה השפעת הקבוצה הגיעה גם לאלו שלא היו במרחק ראיה.

בהגיענו למרפסת הצופה לעבר המראה המדהים של הקניון הוציא בהתרגשות האברך ר' יצחק וואלאדארסקי את שופרו מכיסו ותקע בו כמנהג בחודש אלול לתשואות הקהל שעמד מסביב.

בעבור כמה דקות מתקרבת אשה לחברי הקבוצה ומבקשת האם תוכל לשמוע שוב את קול השופר. ר' יצחק שמח לענות בחיוב ושוב תקע בשופרו. האשה המרוגשת הודתה מאוד על כך ואז הזכיר לה הרב לאזאר שאת קיום מצוות השופר תוכל לקיים בעוד שבוע ימים בדיוק בראש השנה. האשה ענתה כן בוודאי שאלך לשמוע את השופר בראש השנה. לשאלתו של הרב לאזאר שביקש לוודאות שאכן היא תזכה לקיים את המצווה כראוי, היכן את הולכת לשמוע? ענתה האשה: בטמפל עמנואל בלאס אנג'לס.

לבקשתו של הרב לאזאר ממנה להחליט שבראש השנה הקרוב היא תלך לבית חב"ד שבאזור מגוריה (ולא לטמפל רפורמי) הגיבה בהחלטיות, כמובן. השנה אלך לבית חב"ד.

הרב איחל לה שנה טובה והצלחה רבה.

וכאן לא נגמר הסיפור...

האשה הוציאה את מכשיר הטלפון ומתקשרת לאמה בשמחה ומספרת לה שפגשה קבוצת יהודים ושמעה את השופר וקיבלה ברכה מהרב לשנה טובה. ואז פנתה שוב בבקשה אם אפשר לתקוע שוב בשופר והפעם עבור אמה שתשמע ותראה את זה בשידור חי.

כמובן שגם בקשה זו נענתה בשמחה, אך כאן הגיעה זמננו להתרגש מהמחזה...

ר' יצחק תוקע שוב בשופר, האשה אוחזת ביד אחת את הטלפון ומסריטה ומעבירה בשידור חי את תקיעת השופר ובידה השניה מוחה את דמעותיה הנגרות על פניה.

יכולנו רק לנחש שברגעים אלו ניצוץ יהודי החל לבעור בעצמה רבה.

בסיום התקיעות בפעם השלישית ניגשה היהודייה לרב לאזאר וביקשה לשוחח אתו אישית.

וכך היא מספרת: ידע כבוד הרב שבמשך שבע שנים מאז שחליתי במחלה קשה ל"ע ול"ע הייתי מתניידת בין בית הרפואה לביתי ולא יצאתי לאף מקום ציבורי. היום הוא הראשון מאז שחליתי שהחלטתי לצאת מביתי ובחרתי במקום נהדר זה בו רואים מקרוב את יופי הבריאה של הקב"ה. בדרכי לכאן ביקשתי לעצמי מבורא עולם שיראה לי סימן טוב ומעודד.

בהגיעי למקום זה שמעתי מרחוק את קולו המוכר לי של השופר והתרגשתי מאוד. כשהתקרבתי למקום וראיתי קבוצה של יהודים עם כמה רבנים הבנתי שהנה שמע ה' את בקשתי. לכן כשביקשת ממני שאלך לתפלה בבית הכנסת של בית חב"ד הבעתי מיד את הסכמתי.

הרב ששמע בתדהמה את סיפורה הוסיף ובירך אותה בשנה טובה ובריאה ובאריכות ימים וביקש ממנה לקבל על עצמה החלטה טובה נוספת להדליק נרות מדי ערב שבת, בקשה שנענתה כמובן בחיוב ובשמחה.

"ויהי קול השופר, הולך וחזק"!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.