מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשע״ה 01.10.2014

הופיע הספר 'ויכוחא רבה' במהדורה חדשה

בשורה טובה לחסידים ואנשי ספר: הספר הנודע 'ויכוחא רבה' (המכונה גם 'מצרף העבודה') לחסיד המפורסם ר' יעקב מקיידאן, תלמיד אדמו"ר האמצעי והצמח צדק, ומחבר ספר 'סיפורים נוראים'. הספר הוהדר וי"ל ע"י "מכון הספר - תפארת רפאל', בראשות הרב אברהם אלאשוילי ● הספר יצא לאור לראשונה לפני כמאה וחמישים שנה, ועד לתקופת השואה הוא הודפס בהרבה מהדורות שונות זו מזו. מה שמורה על הביקוש הרב שהיה לספר לסיפור המלא
הופיע הספר 'ויכוחא רבה' במהדורה חדשה
בשורה טובה לחסידים ואנשי ספר. הספר הנודע 'ויכוחא רבה' (המכונה גם 'מצרף העבודה') לחסיד המפורסם ר' יעקב מקיידאן, תלמיד אדמו"ר האמצעי והצמח צדק, ומחבר ספר 'סיפורים נוראים'. הספר הוהדר וי"ל ע"י "מכון הספר - תפארת רפאל', בראשות הרב אברהם אלאשוילי.

הספר יצא לאור לראשונה לפני כמאה וחמישים שנה, ועד לתקופת השואה הוא הודפס בהרבה מהדורות שונות זו מזו. מה שמורה על הביקוש הרב שהיה לספר.

בנוסף, הספר אינו רק תיאור של ויכוח ספרותי אודות מהות החסידות, ואינו רק ספר של "דע מה שתשיב". אלא בעיקר ספר של הסברה כלפי פנים, מהי חסידות ומהם חסידים. בבחינת "דע את עצמך".

במהדורה החדשה חולק כל פרק לאותיות, לנוחות הקריאה. הוספו אלפי מראי מקומות נצרכים, והשוואות רבות לספרים אחרים, בעיקר ספרי חסידות שעליהם התבססו הדברים, נערכה עבודת השוואה בין המהדורות השונות וכתבי יד, והובאו כל ההוספות מהכתבי ידי וממהדורה אחת לרעותה. וגם מבוא רחב נערך לו לספר.

ועל כולם, הספר המקורי מלא כולו בטעיות הדפסה חמורות, עד שלעתים ממש קשה היה להבין את כוונת המחבר. רובם ככולם של טעויות אלה תוקנו, ציטוטי דברי חז"ל סודרו מחדש, עד שניתן לומר: פנים חדשות באו לכאן.

בעבודת העריכה מחדש נטלו חלק: החוקר החסידי הנודע הרב נחום שי' גרינוולד, הרב שמואל שי' רסקין, שליח כ"ק אדמו"ר זי"ע בשיכון ותיקים ונוה רמז בחולון והרב חיים שי' זקס משפיע בישיבת חב"ד בחולון, וכל זה לעינו הבוחנת והדרכתו לכל אורך הדרך של הרב אברהם שי' אלאשוילי ראש המכון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.