מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשע״ה 30.09.2014

הלוי-יצחק הראשון - בהשתדלותה הנמרצת של הרבנית חנה

"מספר שנים כבר עברו מעת הסתלקותו של בעלי, ועדיין לא היה מי שראה לעצמו הזכות לתת שם אחריו", התבטאה הרבנית לפני הר"ר דוד רסקין שהגיע לבקרה. ר' דוד גילה את הדבר לאביו שסיפר זאת למשפיע הרה"ח הרב חיים שאול ברוק ע"ה וכשנולד לבנו, ר' מענדל ע"ה בן, הוחלט לקוראו בשם לוי יצחק הלוי-יצחק הראשון
הלוי-יצחק הראשון - בהשתדלותה הנמרצת של הרבנית חנה
שער הספר החדש
עז היה רצונה של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה, שיהיה מישהו שעראה לעצמו את הזכות לתת שם אחרי בעלה הרב – רבי לוי-יצחק.

ב'ראשון לציון' התגורר באותם שנים (תשי"ב) הרה"ח הרב יעקב יוסף רסקין ע"ה, שזכה יחד עם בני ביתו לשמש את אביו של הרבי, הרב לוי יצחק ז"ל, בימיו האחרונים בגלותו באלמא-אטא.

בזכות עובדה זו נשמר הקשר בין משפחת רסקין לבין 'אם המלכות', אמו של הרבי, הרבנית חנה ע"ה.

בהזדמנות אחת, כאשר הגיע הרה"ח הרב דוד רסקין (בנו של הר"ר יעקב יוסף ע"ה) לבקר את הרבנית חנה, הוא שמע ממנה את הדברים הבאים: "מספר שנים כבר עברו מעת הסתלקותו של בעלי, ועדיין לא היה מי שראה לעצמו הזכות לתת שם אחריו".

ר' דוד גילה את הדבר לאביו שסיפר זאת למשפיע הרה"ח הרב חיים שאול ברוק ע"ה וכשנולד לבנו, ר' מענדל ע"ה בן, הוחלט לקוראו בשם לוי יצחק!

במכתבים שלפנינו מוצאים אנו טיוטת מכתב בכתב-ידו של הרב יעקב יוסף רסקין ע"ה אל הרבנית בה מספר לה את השתלשלות הדברים, וכן מכתב תשובה של הרבנית בברכת מזל טוב ואיחולים לרך הנולד.

הנה קטע מתוך מכתבו אל הרבנית:

"ביום ג', כ"ה אייר שנה זו, היה ברית מילה אצל אחד מידידינו התמימים הגר פה בראשון לציון. ושמו התמים מנחם מענדל ברוק שי'. והוא בנו של ידידינו הרה"ח ר' חיים שאול ברוק שיחי', שהוא אצלנו פה הרב החב"די, וראש הישיבה שיסדנו עכשיו פה בראשל"צ.

"והנה כשקיבלתי מבני התמים ר' דוד שי' ע"ד שכבודה בקשה בענין השם של כבוד הרה"ח אישהּ זצ"ל, זי"ע, סיפרתי זאת בסוד לידידי הרה"ח ר' חיים שאול ברוק שי' הנ"ל, ועכשיו כשנולד אצלם הילד הזה החליטו לקרוא אותו בשם "לוי יצחק" שיחי' לאורך ימים, בשם כבוד אישהּ הרה"ח זצ"ל, ואני הייתי המוהל אצלו.

"השי"ת יאריך ימיו ושנותיו בנעימים, וזכותו יגן עלינו שיהיה חסיד ולמדן ויר"ש, ברוב נחת להוריו שיחיו.

"האברך התמים ר' מנחם מענדל ברוק שי', יש לו עכשיו ברוך ה' חמישה ילדים, וביתו מתנהג בדרכי החסידים. גם זוגתו תחי' אשה כשרה מילידי ירושלים, והוא עובד עכשיו פה בבית חרושת של עשיית בירה".

והנה תשובת הרבנית חנה:

"ב"ה יום ג' ח' תמוז תשי"ב ברוקלין נ.י.

כבוד הרה"ח וכו' מו"ה יעקב יוסף יחי' ע"ש [=עם שלום] רעיתו הכבודה תחי' עם בניהם היקרים יחיו

שלום וברכה!

מכתבו מיום א' ט"ו סיון קבלתי במועדו ולעֹנג הי' לי לקרוא ששלום אתכם ושביעי רצון אתם מתוצאות המכתב אודות בנם יחי' יתן ה' שיהי' בהצלחה.

מז"ט משמי להרה"ח מו"ה ר' מענדל ברוק וזוגתו תחי' בעד הולדת בנם "לוי יצחק" יחי' לאורך ימים טובים ויקבלו ממנו רוב נחת בגשמיות ורוחניות זאל וואקסען מיט [=שיגדל עם]הצלחה כחפצם.

שולחת אני מתנה [ל]הבן הנולד זאל ער נוצען געזונטערהייט [=שישתמש בה לבריאות] בהנאה.

אתנו ת"ל [=תודה לא-ל] שלום. כתבו.

בברכת כל טוב סלה לכל משפחתכם אסיים.

דו"ש [=דורשת שלומכם]

חנה שניאורסאהן".

"ובתוכם – לוי-יצחק"

בערב חג הסוכות תשי"ג שלחה הרבנית חנה לרבנית חנה ברוק (אשת המשפיע הרב חיים-שאול) מכתב אישי ובו היא מברכת אותה בברכות מרגשות לקראת השנה החדשה.
הרקע למכתב הוא לאחר שהרבנית ברוק העניקה לבנה שנולד בקיץ תשי"ב את השם לוי יצחק, על-שם בעלה הרב. הרבנית ביקשה להודות לה על כך. הנה המכתב בתרגום ללשון-הקודש: ".. מכתבך עם ברכת השנה נתקבל. יתן השי"ת [=השם יתברך] שהשנה תהי' שנת חיים ושלום. שיהי' לכם נחת מהילדים שלכם, ובתוכם מבנכם לוי-יצחק יחי' כפי שאתם מאחלים לעצמכם בכל הפרטים בגשמיות וברוחניות.
המברכת אתכם בבריאות ואושר.
דורשת שלומכם.
חנה שניאורסאהן".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.