מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ג 11.08.2003

הועידה השנתית למחנכי חב"ד - נפתחה בישראל

300 מורים, מלמדים ור"מים ממוסדות החינוך של תנועת חב"ד בארץ מתכנסים בימים אלו בכפר הנופש "אלמוג", הנשקף לחוף הצפוני של ים המלח, בועידה השנתית ה-15 שמאורגנת על-ידי המרכז החינוכי חסידותי של צעירי-אגודת-חב"ד בישראל. הנושא המרכזי בוועידה: "דע בשליחות מי אתה מחנך ומשפיע". הערב (יום שני) ייערך לכבוד באי הוועידה "ערב הצדעה חגיגי" בהשתתפות רבני חב"ד, אישי חינוך וראשי מוסדות חב"ד בארץ.
הועידה השנתית למחנכי חב
מאות המחנכים באחת הסדנאות בועידה השנתית ה-15
עם בוקר יום א' החלה זרימה של משתתפי הוועידה השנתית ה-15 של מחנכי חב"ד - אל כפר הנופש "אלמוג" המשקיף לצפונו של ים המלח. בין המשתתפים גם מורים ממוסדות חינוך של תנועת חב"ד בחו"ל, שהגיעו במיוחד להשתתף בוועידה. הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי חסידותי, שהוא גם יו"ר הוועידה, מספר על התחלה נאה של הוועידה ושביעות רצון של המארגנים. המרכז החינוכי חסידותי נוסד ופועל מטעם צעירי-חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. המרכז פועל בשני מישורים: גיבוש והכוונת ההוראה והחינוך לחיי חסידות – המיועד לצוות החינוכי, ותכניות העשרה ולימוד – לתלמידים. בין פעולותיו הבולטות: הוצאתו לאור של השבועון החסידי לילדי ישראל "תורתך שעשועי", מבחן פומבי עולמי על ספר המצוות לרמב"ם, בו משתתפים ילדי תלמודי התורה מכל העדות והחוגים, וכן פעולות עונתיות לילדי התת"ים ולצוותים החינוכיים של מוסדות החינוך. בין פעולות המרכז החינוכי גם התהלוכה והכינוס לילדי תלמודי-התורה הנערך מדי שנה בירשולים, ב"ככר השבת" בהשתתפות עשרת אלפים ילדים וכן קייטנת "נתיב הגאולה" הנערכת בירושלים לילדים התת"ים. בימי 'בין הזמנים' – חופשת הקיץ של מוסדות החינוך החרדיים – מקיים המרכז החינוכי, זו השנה ה-15, את הוועידה השנתית הנערכת למאות מורים בבתי הספר ותלמודי התורה, מגידי-שיעורים ו'משפיעים' בישיבות וכן מנהלים ואנשי הצוות החינוכי של מוסדות החינוך החב"דיים. ארגון הוועידה נמשך חודשים ארוכים, כדי להקנות לבאיה תכנית מגוונת ועשירה. רכז הוועידה, הרב אברהם פרלשטיין, מסר כי כל אחד מבאי הוועידה יצוייד בתיק אישי עשיר שיכלול חומר חינוכי מגוון. הרב רוט אומר ל-COL כי במהלך שלושת ימי העיון ייערכו סדנאות הדרכה בנושאים הקשורים לעבודת החינוך וההוראה. מושב מיוחד יוקדש לנושא "דרכים להעמקת ההתקשרות וההזדהות של הילד עם הרבי". כן יופיעו אנשי מקצוע ומומחים בעלי שם בתחום החינוך וההוראה, שיציגו, כל אחד, דרכים וגישות לשיפור תהליך הלמידה והתמודדות נכונה עם בעיות משמעת. מספר ישיבות ייוחדו לליבון סוגיות המטרידות כל מחנך בעבודת היומית שלו. למשל: "מקומו של הייעוץ החינוכי במגזר החרדי"; "חינוך חסידי מתוך חוויה"; "פריצת דרך בהוראת הגמרא"; "איתור מצוקות באמצעות ציורי ילדים"; "הקניית כלים לשיפור הריכוז והזיכרון של הילד"; "כיצד להפוך כל שיעור למעניין" ועוד. ביום שני יערך לכבוד באי הוועידה "ערב הצדעה חגיגי" בהשתתפות רבני חב"ד וראשי מוסדות חב"ד בארץ. לצד הסדנאות והסימפוזיונים, נכונה למשתתפי הועידה התוועדות חסידית מיוחדת עם המשפיע הרב יוסף-יצחק גורביץ, משפיע ישיבת חב"ד במגדל-העמק. זו אחת החוויות החסידיות המטביעות את חותמן על משתתפי הוועידה לאורך זמן. כאמור, הוועידה נערכת בכפר הנופש "אלמוג" הנשקף לחופו הצפוני של ים המלח. כפר הנופש כולו העומד לרשות משתתפי הוועידה בלבד. בכפר הנופש "אלמוג", חדרי-גן ומיני-סוויטות ברמה גבוהה, הפזורים בין פינות חמד, מרבדי דשא ועצי נוי. הוועידה תשלב סדנאות הכשרה והשתלמות, הרצאות מליאה ופעילות בריאותית לגוף ולנפש.
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
הכל רוח...
י"ג אב ה׳תשס״ג
כל הועידה רוח להאדרת שם האירגון שעומד בראשה
2.
אחלה ועידה זאת
י"ג אב ה׳תשס״ג
הייתי כמה פעמים בוועידות האלו והם מאוד מוסיפות ליידע שלנו כמחנכים.
חבל רק שהם לא מוסיפים גם תכנים של משיח וגאולה בהרצאות.
3.
ימי עיון למורים
י"ג אב ה׳תשס״ג
מה קשור צא"ח לארגון המורים. הרבי בפירוש לא נתן לאף הנהלת להתערב בהנהלה שניה.
4.
די לצרות העין
י"ג אב ה׳תשס״ג
300 מורים, מנהלים, מגידי שיעורים ומשפיעים משלמים ממיטב כספם להשתתף בוועידה, המתקיימת זו השנה ה-15.
ועדיין יש מי שאינם מתביישים לומר "הכל רוח".

עד מתי ישרצו בתוכנו צרי העיין האלה?

אולי זה הזמן להזכיר מענה של הרבי ליו"ר צאגו"ח ביחס לאותם צרי עין:

"ככל שאני מוסיף בהקרת הקירוב מוסיפים הם בפירוד און מיט א חיות דלעומת-זה" (=ועם חיות דלעומת-זה).

ובמענה אחר:

"והשאר רק מקנאים אותו".
5.
תגובה ל1
י"ג אב ה׳תשס״ג
די עם ההשמצות! כבר אי אפשר לתת קרדיט ליוזמה ברוכה? אתה לא יכול להסתכל באובייקטיביות על עוד פעולה מוצלחת של הארגון?

אני מניח שאתה לא מחנך (או שליח), כי אם כן אני בטוח שלא היית מדבר ככה.
6.
תגובה ל4
י"ג אב ה׳תשס״ג
מה שייך המענה הנ"ל של הרבי בנוגע לעצם הטענה שזה לא שייך לצ"ח
א"א להביא המענה הנ"ל ואתו לרוץ לפוליטיקה וכולי
7.
כנס מורים
י"ג אב ה׳תשס״ג
עד מתי תמשיכו לקנאות בצא"ח. ב"ה מאז שהרב אהרונוב לקח את צא", הוא הקים אימפריה גדולה. וזה לא חשוב, תמיד יש לבקר. אך ביקורת זה לעצמנו. ולא להמשיך לקנאות בו. הוא מעשה נפלאות וכל הכבוד.
8.
מבחן התוצאה
י"ד אב ה׳תשס״ג
במקום לגבב גבובי מילים ואמירות שאינן תורמות מאום לאחדות הנחוצה במחננו , הבה ונבחן את הוועידה במבחן התוצאה: מאות מחנכים משתתפים, מרצים ותכנים משובחים מהמעלה הראשונה ללא פשרות, קידום רמת המחנך החב"די, ריענון הכוחות העמלים בשדה החינוך במשך כל ימות השנה. ותקצר היריעה מהכיל את כל השבחים המגיעים למארגני הוועידה וראשיה.
אכן, חשים כל המחנכים אסירי תודה לרב נפתלי הכהן רוט ולצוות הארגון של המרכז החינוכי חסידותי ולהנהלת צא"ח ולעומד בראשו - הרב אהרונוב.

כה לחי ויישר כח !
10.
הרבי: "קצתי בחיי מפני המחלוקת"
ט"ו אב ה׳תשס״ג
לטענה ש "הכל רוח", אני ממש מתפעל מרוח הקרביות של המגיבים לתגובה מס' 1. אבל לדעתי, טענה טפשית וחסרת מילים כזו לא ראויה התייחסות כלל.

באשר לטענה "מה קשור צא"ח לארגון המורים" אם כי יתכן ששאלה זו במדות לא טובות או גם רעות מקורה, אבל יחד עם זאת יש כאן חיסרון ידיעה גדול. א) "מרכז חינוכי חסידותי" הוקם בברכתו ובעידודו של כ"ק אדמו"ר, ב) כאשר פנה הרה"ח ר' נפתלי הכהן רוט לרבי בקשר עם ארגון ועידה למחנכים (שהתחילה כזכור בזמן שאפשר עוד היה לשאול את הרבי באופן שאינו נתן להכחשה) ענה הרבי: "נכון הדבר במאוד, ובתיאום עם צא"ח באה"ק" (המכתב פורסם בזמנו ב"אלבום המחנכים בועידתם). והדברים מדברים בעד עצמם כל מילה נוספת מיותרת.

עכ"פ הגיע הזמן שנתחיל להתעסק באיך 'להוסיף' ולא איך 'להוריד' ולנגח ולהפיץ אש המחלוקת, אשר על כך התבטא הרבי בכתי"ק: "קצתי בחיי מפני המחלוקת"... אשר בהתבוננות קלה בביטוי קשה זה של הרבי 'חיל ורעדה' יאחזון, שבמילים פשוטות אומר הרבי שכביכול "נמאס לו מהחיים משום המחלוקת". ומי הוא זה ואיזהו אשר ערב ליבו ומוכן לגרום לרבי תחושה קשה זו.

והמעשה הוא העיקר, משיח נאו!
11.
נה הקשר בין מחנכים לצא"ח
ט"ו אב ה׳תשס״ג
אולי באמת אם אפשר שמישהו יתן כאן תשובה מה הקשר בין אירגון צא"ח לבין אירגון המורים החב"די?
12.
תגובה ל11
ט"ו אב ה׳תשס״ג
אני חושב שמגיב 10 הסביר את זה יפה מאוד.
13.
מעין עולם הבא
ט"ו אב ה׳תשס״ג
השתתפתי בועידה ולקחתי עימי הביתה מלא חופניים של חיזוק ומוטיבציה לעבודת החינוך הקדושה של הרבי.
ברוכים יהיו המארגנים.

מעט אור דוחה הרבה מן החושך...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.