מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשע״ה 28.09.2014

אחרי השחרור: משלחת חב"ד נפגשה עם ראש ממשלת נפאל

משלחת רשמית של חב"ד העולמית נפגשה היום (ראשון) עם ראש ממשלת נפאל, יומיים לאחר שחרורו של שליח חב"ד בנפאל הרב חזקי ליפשיץ - שנעצר בשל טעות מביכה של פקיד מקומי ● הרב ליפשיץ: "תודה על כל הטלפונים והמסרים מחממי הלב! אכן עברנו חוייה לא פשוטה, אבל היהדות מלמדת אותנו הרי שמכל דבר שקורה לך בחיים אפשר לצמוח ושאין רע יורד מלמעלה!"  משלחת חב"ד נפגשה עם ראש ממשלת נפאל
אחרי השחרור: משלחת חב
(צילום: לובאוויטש.קום)

משה בן חיים

הלילה, יומיים לאחר ששוחרר מהכלא הנפאלי, הוציא הרב חזקי ליפשיץ, הודעה מיוחדת:
תודה לכם יקירים על הדאגה והאהבה! תודה על כל הטלפונים והמסרים מחממי הלב!! אכן עברנו חוייה לא פשוטה אבל היהדות מלמדת אותנו הרי שמכל דבר שקורה לך בחיים אפשר לצמוח ושאין רע יורד מלמעלה! בבית חב"ד יושבים איתנו כעת עשרות חברים  ולומדים בעניני היום, מדברים, אוכלים, מחליפים חוויות, וזה מה שנותן את הכח. אשרינו מה טוב חלקינו! בית חב"ד נפאל".

כפי שנחשף אמש ב-COL, הרב ליפשיץ, שוחרר בבוקר השני של ראש השנה, לאחר שנעצר לפני החג. לטענת פקידי השלטונות, כשחזר מישראל היתה בעיה של אישרור מסמכי שהייה שלו בנפאל.

הרב חזקי, שנסע לישראל לדאוג למאות הישראלים שנמצאים בקטמנדו, מצא עצמו בחג ר"ה, כשהוא בתא מעצר ללא צרכי חג מינימלים, ומשפחתו ואורחיו הרבים חוגגים בשמחה מעורבת בעצב ובדאגה לשלומו.

פגישה מכרעת

יו"ר המרכז לענייני חינוך ומזכירו של הרבי - הרב יהודה קרינסקי, סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי, לצד אנשי המל"ח הרב מנדל שרפשטיין, הרב אברהם ברקוביץ והרב ירמי ברקוביץ, נפגשו היום (ראשון) עם ראש ממשלת נפאל, סושיל
 קואיראלא, שביקר בניו יורק בעצרת הכללית של האו"ם. כך דווח באתר לובאוויטש.קום

לראש הממשלה היו מילים חמות על פעילות חב"ד בנפאל ועל "תרומתה למדינתו בתחומי התיירות, לאופי הדמקורטי המתפתח בארצו ותחומים רבים נוספים". ראש הממשלה הבטיח לתקן את הקשרים של ממשלתו עם חב"ד בנפאל.

פעילות ברוכה של השלוחים 

הרבנים ציינו בפני ראש הממשלה כי הרב חזקי ליפשיץ חזר מישראל לנפאל לאחר נסיעה בה דאג לשרותי קהילתו בנפאל, אך נעצר בגלל אי הבנה בנושא אשרות השהייה שלו.

עוד ציינו כי הרב חזקי ורעיתו הגב' חני ידועים בפעילותם הברוכה, וליל הסדר שלהם מכיל 1500 איש, והפך למפורסם בעולם. בני הזוג היוו כתבת נושא בסידרה פפולרית בשם "קטמנדו" ומרכז חב"ד בנפאל מהווה יעד למטיילים יהודים רבים מרחבי העולם.

ראש הממשלה הנפאלי הביע את מחויבותו להבטחת הצמיחה של חב"ד ו"המשך הבטיחות וביטחון של נוסעים יהודים במתקניה של נפאל".

חסידי חב"ד הגישו לראש הממשלה מתנה ספר של הרבי, כדי שילמד על תנועת חב"ד, ההיסטוריה שלה, ומנהיגותו של הרבי.

ראש הממשלה נצל את ההזדמנות כדי לאשר התמיכה העקבית וארוכת השנים של נפאל לישראל, והזכיר לרבנים שלנפאל יש ישגרירות בישראל, והייתה ידידה נאמנה של המדינה היהודית במשך שנים רבות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.