מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשע״ה 28.09.2014

בשורה בספרות החב"דית: ארבעה כרכים של "חקרי מנהגים"

מהיום - אם ישאלו אתכם למה בחב"ד לא לובשים 'קיטל' בר"ה, איך מכסים את השופר ואיך אוחזים בו בעת התקיעות, מה המקורות והטעמים להדלקת "נר חיים" ו"נר נשמה" ביום הכיפורים או למה מרבים בסכך, רק תפתחו את "חקרי מנהגים" ותראו שפע של מקורות וטעמים בשורה ● בשורה בשדה הספרות החב"דית התורנית: הופיעה סדרת הספרים "חקרי מנהגים – מקורות, טעמים ועיונים במנהגי חב"ד" מאת הרב אליהו יוחנן גוראריה, רב העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד ● הסדרה היא בת ארבעה כרכים ויש בה יותר ממאה וארבעים סימנים שכל אחד מהם מוקדש לחקר ועיון במנהג אחר  חקרי מנהגים
בשורה בספרות החב
הרב גוראריה על רקע סדרת הספרים 'חקרי מנהגים'
בשורה בשדה הספרות החב"דית התורנית: בימים אלה הופיע סדרת הספרים "חקרי מנהגים – מקורות, טעמים ועיונים במנהגי חב"ד" מאת הגה"ח הרב אליהו יוחנן גוראריה, רב העיר חולון וחבר בית-דין רבני חב"ד.

הסדרה היא בת ארבעה כרכים ויש בה יותר ממאה וארבעים סימנים שכל אחד מהם מוקדש לחקר ועיון במנהג אחר.

מהיום – אם ישאלו אתכם למה בחב"ד לא לובשים 'קיטל' בראש השנה, איך מכסים את השופר ואיך אוחזים בו בעת התקיעות, מה המקורות והטעמים להדלקת "נר חיים" ו"נר נשמה" ביום הכיפורים או למה מרבים בסכך, רק תפתחו את "חקרי מנהגים" ותראו שפע של מקורות וטעמים.

ואלה רק דוגמאות בודדות מהסימנים העוסקים בימים הנוראים וחג הסוכות. פרט לכך, יש סימנים רבים בדיני ומנהגי היום יום, בדיני ומנהגי שבת ושאר המועדים.

בארבעת הכרכים יש עוד מגוון רחב מאד של נושאים. חלקם ענייני הלכה כמו: המקום הראוי להדלקת והנחת נרות השבת, האם מותר לבצע מאסר בשבת או קיפול הטלית במוצאי שבת. חלקם נושאים חסידיים מובהקים שגם להם מצא המחבר הרב גוראריה מקורות וטעמים ולפעמים הדברים מתובלים בסיפורי צדיקים וחסידים. כזה הוא למשל הסימן שעוסק במנהג חב"ד שלא להספיד, במנהגי אמירת תהילים לפני ואחרי התפילה ואפילו לקט מאלף של מקורות וטעמים בנושא תארי כבוד (הסימן האחרון בספר).

יצוין כי בשעתו הופיעו שני כרכים בסדרה וחלק מהסדרה פורסם כמאמרים בודדים בשבועון "כפר חב"ד". כעת כולם נאספו יחד, נערכו מחדש עם תוספות והחומר כולו מופיע כאמור בארעה כרכים מהודרים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.