מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשע״ה 28.09.2014

הרב גרליצקי נשא נאום נוקב בפני שר החינוך: "דרושה מהפכה"

בטקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה של בכירי ומנהלי משרד החינוך בירושלים יחד עם שר החינוך שי פירון, הוזמן כמידי שנה הרב יוסף גרליצקי, שליח הרבי בתל-אביב. הרב גרליצקי הפתיע כשלצד דברי הברכה ודברי התורה פנה גם בדברים נוקבים כלפי מערכת החינוך בארץ כולה דרושה מהפכה בחינוך
הרב גרליצקי נשא נאום נוקב בפני שר החינוך:
(צילום: רונן אהרון)
אילנה בן צור

בטקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה של בכירי ומנהלי משרד החינוך בירושלים יחד עם שר החינוך שי פירון, הוזמן כמידי שנה הרב יוסף גרליצקי, שליח הרבי בתל-אביב, להביא את מסר התורה והחסידות לתקוע בשופר ולברך את הנוכחים לקראת השנה החדשה.

הרב גרליצקי הפתיע כשלצד דברי הברכה ודברי התורה פנה גם בדברים נוקבים כלפי מערכת החינוך בארץ כולה.

הרב גרליצקי סיפר כי בסקרים שנעשו בחו"ל בנושא ההתבוללות המצער, עלה כי מספר הישראלים היורדים המתבוללים גבוה בהרבה ממספר המתבוללים בקרב היהודים המקומיים.

"כיצד קורה שדוקא צעיר יהודי שעבר בארץ 12 שנות חינוך, שירת בצבא וגדל במדינה יהודית – מחליט שזהותו היהודית ועתיד עם ישראל כלל אינם חשובים לו?" זעק הרב גרליצקי. "זה לא מכורח המציאות, הם בוחרים כך מלכתחילה, באדישות מוחלטת".

הרב גרליצקי הדגיש כי איננו מאשים רק את מערכת החינוך: "כולנו אשמים. כל אחד ואחת בעלי השפעה על נוער כאן בארץ ישראל חייב לעשות שינוי כיוון מוחלט בחשיבה. אנחנו אומרים בתפילה בראש השנה "יוצרי הבינני מורשה להנחיל" – אנו מבקשים שתהיה לנו את ההבנה כיצד להנחיל את מורשת ישראל. על כולנו, ובפרט על האחראים על תחום החינוך בישראל, להבין את האחריות העצומה שיש להם להנחיל לכל אחת ואחת מילדי ישראל את היופי שבתורת ישראל, את האהבה לקדוש-ברוך-הוא, לתורה ולמצוות, את ה"אתה בחרתנו מכל העמים". דרוש שינוי מערכתי מקיף שיביא לכך שכל נער ונערה בישראל יהיו גאים בכך שהם בני אברהם יצחק ויעקב, שרה רבקה רחל ולאה" ובגאון יעקב ימשיכו את השושלת של עם ישראל".

לאחר תקיעת שופר ניגשו כמה בכירים מאנשי המשרד וראשי האגפים השונים לשוחח עם הרב על הנושא הכאוב, ולדון על הדרכים לפתרונו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.