מערכת COL | יום כ"ט אלול ה׳תשע״ד 24.09.2014

הרב יחזקאל סופר משיק ספר חדש: 'מעייני רש"י' ● סקירה

לקראת השנה החדשה, מתבשרים אנו על הופעת ספרו החדש של הרב יחזקאל סופר הנקרא 'מעייני רש"י' ● הספר מרכז את מבחר-השיחות של הרבי על רש"י בכל חמישה חומשי תורה, אותן הוא מחלק לקטעים ומבארם בלשון קולחת, תוך הוספת הסברים במקום המצטרך, דבר המקל על קליטת רעיון השיחה ומהלכה ומעניק לקוראים 'כלים' להעברת השיחה בבית הכנסת או בשיעורים למקורבים  מעייני רש"י
הרב יחזקאל סופר משיק ספר חדש: 'מעייני רש
מעייני רש"י
לקראת השנה החדשה, מתבשרים אנו על הופעת ספרו החדש של הרה"ח ר' יחזקאל סופר שליט"א הנקרא 'מעייני רש"י', שמרכז את מבחר-השיחות של הרבי על רש"י בכל חמישה חומשי תורה, אותן הוא מחלק לקטעים ומבארם בלשון קולחת, תוך הוספת הסברים במקום המצטרך, דבר המקל על קליטת רעיון השיחה ומהלכה ומעניק לקוראים 'כלים' להעברת השיחה בבית הכנסת או בשיעורים למקורבים.

הספר יוצא לאור, בעז"ה, לקראת ו' בתשרי תשע"ה הבעל"ט במלאת יובל שנים להסתלקות אם רבנו, מוקדש לזכרה הקדוש של הרבנית הצדקנית חנה ע"ה בשנת תשכ"ה, אשר לזכותה ולע"נ החל הרבי ללמד את שיחותיו המפורסמות על פירש"י שהפכו ליצירה תורנית מקיפה, שגרמה ל'מהפך-פשטא', שיטה מהפכנית בסגנון לימוד הפשט במקרא.

כמו כן משולבים בספר גם שיעורים שבנה המחבר על פירושי רש"י, שלא נתבארו על ידי הרבי, כאשר מהלכן מבוסס על 'כללי-הרבי' וסגנון הלימוד שזכינו לקבל מרבנו, זאת מנסיונו הרב של המחבר בהוראת שיחות רש"י, בהנחה שנחת-הרוח הגדולה ביותר לנשיא דורנו, היא 'בראותו ילדיו מעשה ידיו בקרבו, יקדישו שמו יתברך... בדרך ישרה אשר הורנו'... ומפנימים את שיטת לימודו שכל כך השקיע בה, עד ליישומה בפרשנות רש"י באופן של 'אתערותא דלתתא' של התלמיד.

הספר 'מעייני רש"י' המעוטר בהסכמות רבנים מאנ"ש ורבנים מכל חוגי עם ישראל, מכיל שני כרכים ובהם כ-1100 עמודים, ישמש בעז"ה גם כיצירה שתעורר בוודאי הד-תורני בחוגי הישיבות ואברכים בני תורה להגברת התעניינותם ברש"י ותקרבם לרעיונותיו של הרבי במעיינות הרש"י שלו ובזה תחזק התקשרותם לתורת רבנו ומשנתו הרחבה.

'מעייני רש"י' ילווה החל מ'בראשית', כל בית חבד"י שהאב רוצה ללמוד עם בניו הבוגרים שיחה לפרשת השבוע, לפתח את חשיבתם התורנית שתעוצב על פי שיטתו העיונית של הרבי, המעניקה ללומדיה א גלייכע קאפ...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.