מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשע״ד 23.09.2014

איגרת לבניי השוהים בחצרות קודשנו ● בנימין ליפקין

למרגלות השלט הענק "המראות", נפרדתי מכם. זיק בער בעיניכם. ארשת של כיסופים והתרגשות הציפה אתכם. תחושת התרוממות פיעמה בכם וניבטה מכל חזותכם. אנחנו נוסעים לרבי, זעקתם בלא קול. בקלילות ניתרתם הלאה, חציתם את המעבר החוצץ בין המלווים לבין הנוסעים ואני נותרתי מתבונן בכם עד שתיעלם דמותכם מעבר לפרגודי הבידוק הביטחוני בואכה ביקורת הגבולות ● בנימין ליפקין משתף את גולשי COL באיגרת לבניו חצרות קודשנו
איגרת לבניי השוהים בחצרות קודשנו ● בנימין ליפקין
(צילומים: אילוסטרציה)
בנימין ליפקין

למרגלות השלט הענק "המראות", נפרדתי מכם. זיק בער בעיניכם. ארשת של כיסופים והתרגשות הציפה אתכם. תחושת התרוממות פיעמה בכם וניבטה מכל חזותכם. אנחנו נוסעים לרבי, זעקתם בלא קול. בקלילות ניתרתם הלאה, חציתם את המעבר החוצץ בין המלווים לבין הנוסעים ואני נותרתי מתבונן בכם עד שתיעלם דמותכם מעבר לפרגודי הבידוק הביטחוני בואכה ביקורת הגבולות.

● ● ●

אני חושב עליכם ועל הקורות אתכם ברגעים הללו ונזכר בי עצמי, בדיוק בגילכם, במעמדים זהים לגמרי. בנמל התעופה הצנוע של אז, נעלמת הייתה דמותו של הנוסע מהמלווה תוך כדי עלייה בדרגנוע אל הקומה השנייה. לשניות אחדות עוד יכולתי לראות את הוריי המנופפים לי לשלום ומיד לאחר מכן כבר היה יורד לנגד עיניי קיר הקומה העליונה.

סדר היום שהיה מצפה לי בבואי, מיד לאחר נחיתתי צלחה בנמל התעופה קנדי בניו יורק, נהיר היה לי ולכל בני גילי. הכול נע סביב ציר אחד. להספיק להגיע לפני שחרית של הרבי. להספיק לטבול במקווה לפני שאראה את הרבי. להספיק ללמוד משהו ולהניח תפילין לפני שהרבי ייכנס. להספיק לתפוס מקום טוב שבו אוכל לראות את הרבי.

התבוננתי בעיניכם וראיתי את ההתרגשות הרבה האוחזת בכם. נזכרתי בחיוּת המיוחדת, המוחשית, בלהט של ההתקשרות שעמו שבתם בפעם הקודמת, אחרי תשרי גדוש בלימוד, בהתוועדויות, בהתקשרות אמת שאין בה לא רבב ולא סייג.

הדברים שהכו בתודעתי באותם רגעים היו דבריו הנפלאים של הרה"ח רבי מנחם מרדכי קעניג שי', המנהל הרוחני של ישיבת תומכי תמימים המרכזית לוד, בה לומדים שניים מכם, בראיון המאלף שהעניק ל'כפר חב"ד' בשבוע האחרון.

הנסיעה לרבי לג' תמוז, מנה הרב קעניג, מובנת ומקובלת היטב בכל חצרות הקודש. גם הנסיעה לכינוס השלוחים יש לה היגיון ותפיסה בעיניים גשמיות; כשכולם מתקבצים יחד, מחזקים איש את רעהו ודנים על העבר ועל ההווה. הנסיעה ההמונית לתשרי אצל הרבי – הטעים הרב קעניג – זוהי התקשרות אמיתית שאין ולא היה לה אח ורע בכל דברי ימי החסידים. בדבריו תיאר באותנטיות את ההסתופפות, עד כדי דוחק וצפיפות בתפילות ראש השנה באוהל הקדוש אשר אין כמותה לבטא רגשות עזים של התקשרות, למעלה מכל מדידה והגבלה, למעלה מטעם ודעת.

אם הרבי הרש"ב נ"ע התבטא על הריקודים בשמחת תורה שבהם ובאמצעותם ניתן לשאוב בדליים ובחביות שמחה לכל השנה כולה – עליכם, בניי, ועל כל אחיכם, תלמידי התמימים כמו האברכים ששפר גורלם בחלקם הנוסעים להסתופף בבית חיינו בחודש תשרי, ניתן לומר כי בחודש הזה אתם שואבים בדליים ובחביות התקשרות אמיתית לרבי לכל השנה כולה.

נצלו אפוא בניי את הימים, השעות והשבועות שלפניכם. טלו חלק פעיל בכל אחד מהרגעים הקטנים והגדולים עליהם עמלים המארחים היקרים והמסורים שלכם, 'ועד התמימים העולמי', הדולים ומשקים אתכם בכל אוצרות ההתקשרות שרק ניתן למזוג בהם ובאמצעותם לתוככי נשמותיכם. אל תחמיצו שום שיעור. אל תדלגו על שום התוועדות. דעו כי כאן ועכשיו זהו חודש התדלוק לכל השנה הבאה עלינו לטובה.

● ● ●

לפנות בוקר, בטרם הספיקותם להודיע הביתה כי הגעתם צלחה אל הכתובת הנכספת, מקום היעד, הגיע אליי, באחת מדרכי התקשורת הנפוצות והנגישות כיום, תיעוד שלכם ניצבים בשלאש שליד האוהל הקדוש ונהרה נסוכה בפניכם. אור קרן מעיניכם. לֵאוּת הטיסה הארוכה לא ניכרה בפניכם.

היו שלום, בניי האהובים. הוריכם ואחיכם כבר מחכים לכם ולמטענים שעמם תשובו להאיר ולהבעיר בהם את הבית כולו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.