מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשע״ד 23.09.2014

סאניונג רקסטון – שארית לזן נכחד ● אלה ברכב

בימים אלו אנו מציינים יום הולדת שנה למדור הרכב הפופולארי של COL. אז לאחר אמירת לחיים וקבלת החלטות טובות הגיע הזמן לעלות לשעה קלה אל המיוחדים שבחבורה, היושבים גבוהה והספונים ברכביהם המגודלים המכונים בטעות בפי ההמונים גי'פ (JEEP הוא מותג השטח של חברת קרייזלר) הלא הוא רכב השטח כתב הרכב של COL שמואל מתן, עשה עבורכם סיבוב על הרכב סאניונג רקסטון
סאניונג רקסטון – שארית לזן נכחד ● אלה ברכב
אנו יודעים כי ברכב שטח ניתן לנהוג גם בדרכים הכוללות עפר, מדבריות, צוקים, חול טובעני ואפילו להתפלש בבוץ ... יש כמובן את מגדלי אתרוגים, חקלאים וכדו' שחייבים רכב לתנאים הללו אבל בינינו, רוב הרוכשים הם ג'יפאי מדרכות שרואים בוץ בעיקר בחורף שיורד גשם...



את זה הבינו רוב יצרני הרכב כבר לפני יותר מעשור והחלו לייצר ג'יפונים ורכבי SUV מפוארים ומאובזרים הנראים "כאילו" רכב שטח, כי בפועל כמה אנשים באמת זקוקים לרכב שטח אמיתי?
הסאניונג רקסטון הוא מהזן הנכחד של רכבי השטח שיודעים להתנהל גם במקומות שהכביש נגמר... ומה הוא עושה במדור שלנו? יבואן סאניונג טרח להביא אותו בגירסת 7 מקומות ישיבה. הוא מרווח מספיק ויכול בהחלט להוות אופציה למיניוואן קשוח הנותן לבעליו את הבונוס לטייל במקומות שתשעים אחוז מהממונעים על הכביש לא יוכלו להגיע.



הדקות הראשונות של נהיגה ברכב שטח למי שלא הורגל בכך דומה לרכיבה על פיל! לרגע הרגשתי שמישהו צריך לתת לי סולם לרדת מה... כל סטייה מהנתיב, סיבוב מהיר או עצירה פתאומית גרמה לי לדפיקות לב מואצות. אחרי יומיים של מבחן כבר הרגשתי בטוח יותר. אם עיצוב חיצוני מרשים וגדול יעשה לכם טוב? אז הרקסטון הוא ממש בשבילכם! ניקלים נוצצים, פנסי לד קדמיים ואחוריים, מראות מתקפלות וצמיגי ענק.



מבפנים מצאתי תא נוסעים עם משטחי ענק שחורים אבל גדול ומרווח, בקרת שיוט, החלפת הילוכים מההגה, בקרת אקלים (שקשה לראות באור יום), 3 מחזיקי ספלים מקדימה, דיבורית בלוטות', כניסת USB ו-4 שקעי כוח. מצד שני הרקסטון עושה רושם של מישהו שהיה עסוק בלצלוח שלולית ענק ושכח להתעדכן בדברים בסיסיים כמו מחשב דרך וכיוונון הגה נורמאלי, גם הברזים לכוונון מושב הנהג, כיסי הדלתות הבלתי נגישים, המתגים הגסים על ההגה, עושים רושם מיושן. בהתחשב בזה שהיבואן מעוניין למכור את הרכב במחיר אטרקטיבי ניתן להבין שריבוי איבזור היה מעלה את מחירו בהתאם ומוריד את יתרון המחיר העצום שיש לו על מתחריו.

לשורה השנייה תצטרכו לטפס על מדרגת צד ואז תגלו שהכינו לכם הרבה הרבה מקום, גם לגובה. תתרווחו בבקשה, תיהנו מפתחי המזגן האחורי, מידית המושב האמצעית, ואפילו מתקן לשני כוסות לאמירת לחיים לפני הסליחות או לקפה של לפני שחרית... בוודאי שגם תיהנו מהחלונות הכהים שהם ממש כקיקיון דיונה הנביא ויגנו עליכם מפני השמש הקיצית הלוהטת.

הכניסה לשורה השלישית מסורבלת ואם תצליחו לפצח את הסוד לקיפול המושבים תוכלו בהחלט להיכנס בנוחות. תגלו גם כאן מקום מרווח אבל אליה וקוץ בה... המושב נמוך נמוך ומכונה אצל ילדי מושב פיתה... מומלץ לקנות ליושבים בשורה השלישית ספרים או פאזלים לזמן הנסיעה, כי מלבד הפדחת האחורית של היושבים בשורה השנייה לא ניתן לראות כלום, בשל העיצוב הייחודי לא הותקנו חלונות... מצטערים...

תא מטען אל תחפשו כי הוא פשוט לא קיים, אולי תוכלו להוביל כמה בקבוקי בנדקטין מהדיוטי פרי אבל זהו בערך מה שייכנס שם...
ניתן להבין שחוץ מכמה שבילי חצץ בדרך לא העזתי לבדוק מה קורה לאגן השמן אם הוא צונח על סלע ... אבל ביררתי אצל מספר חברים שמבלים לא מעט בשטח שהרקסטון "אוכל חצץ" וממש "משבר סלעים".


הרקסטון דור שני מצויד במנוע קטן יחסית, 2,000 סמ"ק (בדור הקודם היה 2700 סמ"ק ) טורבו דיזל המייצר 155 כ"ס שמותקן גם ברודיוס. הוא עושה את העבודה מצוין גם שעל סיפונו שבעה נוסעים ומזגן מלא.
צריכת הדלק אחרי 500 ק"מ עמדה על 10 ק"מ לליטר, זהו נתון מצוין לרכב כזה בנתוני המבחן המאומצים.
סיכום: הרקסטון מצוין למי שצריך רכב לשימוש בשטח ומציע לא מעט חוויות שלא ניתן לקבל באף ג'יפון עממי, אם אתם לא חייבים רכב שטח וכמוני לא בדיוק יודעים מה לעשות עם זה, אז קחו את הרודיוס של סאניונג ותיהנו ממרווח משופר ועם תא מטען שמיועד למשפחות ואפילו תקבלו עודף של 16.000 ש" ממחירו של הרקסטון שעומד על 225.000 ₪


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.