מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״ד 18.09.2014

יש עלייה בכמות הנוסעים לחצרות קודשנו? ● יצאנו לבדוק

האם ישנה עלייה בכמות הנוסעים לחצרות קודשנו? כמה מתוך הנוסעים הם אברכים וכמה בחורים? מתי כדאי להזמין כרטיס? איך להשיג את הכרטיס הכי זול, מה התאריכים הכי מבוקשים? ולא תאמינו: מתי אנשים כבר מתחילים להזמין כרטיס... ● סוכני נסיעות מובילים עונים על התשובות ● מגזין שישי  סוכני הנסיעות מדברים
יש עלייה בכמות הנוסעים לחצרות קודשנו? ● יצאנו לבדוק
תשרי באוויר (צילומים: מנדי הכטמן, שליח COL לחצרות קודשנו)

משה בן חיים 

האם יש עלייה בכל שנה בכמות הנוסעים לרבי?

ר' שניאור סמדר סוכן נסיעות בחברת "עקיבא לכיש טורס":

יש עלייה מסויימת לאורך השנים. יש שנים של עלייה מתונה יחסית, אך בשנת "הקהל", או בזמנים מסויימים, ניכרת עלייה יותר משמעותית.

ר' אליהו סבג, סוכן נסיעות, וטיולים מאורגנים ברחבי העולם:

ברור שיש עלייה בכמות הנוסעים. מטבע הדברים יש להט מתגבר להגיע, ויש לכך סיבה למה זה קורה, במילה אחת: "הרבי". הסיבה היא גם כי הדור הצעיר מחפש יותר להתקשר יותר להתרגש, ולהרגיש מה זה "תשרי אצל הרבי".

כתוב במדרש "הריני מתפלל לדעת זה התינוק". מה הכוונה? לתינוק אין אינטרסים הוא יודע להתפלל לה' וזהו. אלו שראו את הרבי יש להם "ציור", לדור הצעיר אין. יש לדור הצעיר מעלה של רצון להיות עם הרבי בפשיטות.

ר' מנדי מרילוס, סוכן נסיעות:

כשיש עומס בתקופה זו, קשה לאמוד את כמות הנוסעים. בכל אופן יש עלייה מתמדת במשך הזמן. השנה עקב נסיבות אלו ואחרות היו מחירים יותר זולים, ויתכן גם שעקב כך יש עלייה משמעותית בכמות הנוסעים.

תאריכים מבוקשים

מה התאריכים הכי מבוקשים?

ר' שניאור סמדר: בסוכות יש את הביקוש הגבוה ביותר בתקופת הזמן הקצרה ביותר. בסה"כ יש שלושה ימי מכירה. מבחינה כמותית יש הכי הרבה בחורים שנוסעים לר"ה, אך המכירות נמשכות למשך תקופה ארוכה יותר. 

ר' אליהו סבג: אני אפתח באימרה "ר"ה בליובאוויטש". למה דווקא ר"ה ולא יום כיפור או חג אחר? בפרט שלר"ה המחירים יותר יקרים? הסיבה היא שראש השנה הוא היום הנעלה ביותר ונקרא 'ראש', ובו הזמן הטוב ביותר לפתוח את השנה – אצל הרבי. אכן אצל רבים יש ביקוש לנסוע דווקא לראש השנה.

ר' מנדי מרילוס: הכי מבוקש לטוס לפני סוכות, ולחזור – מיד אחרי "שבת בראשית". כשאומרים אצלינו 'מבוקש' = טיסות מלאות, וקשה לקבל מחיר שפוי. בכל מקרה, בענף הזה תמיד יש הפתעות, ונפתחות אופציות. לדוגמא כמו שקרה לאחרונה עם "שביתת הטייסים" בחברת אייר פרנס, שגרמה להוזלת מחירים לתקופה קצרה. יש לפעמים מבצעים לא צפויים.

באחוזים. כמה מתוך הטסים הם אברכים, וכמה בחורים?

ר' שניאור סמדר: קשה לפלח את זה. כל תקופה והמאפיין שלה. בסה"כ יש יותר ויותר בחורים שנוסעים לרבי. לאחרונה התחלתי לזהות גם נסיעות של אנשים מבוגרים.

ר' אליהו סבג:  הערכות שלי הם כדלהלן: (משוער) 10% בחורים מתחת לגיל בר מצווה. (בליווי הוריהם בדר"כ) אחרי גיל בר מצווה, בדר"כ עם חבר, כ-18% בערך. בחורים בוגרים יותר, כ-25 עד 30%. השאר מכל הגילאים והמעמדים. לאחרונה שמתי לב לתופעה שמתגברת: ילדים קטנים ממש, שגם נוסעים לרבי. כשאני הייתי בחור ונסעתי לרבי, זה לא היה כל כך נפוץ.

ר' מנדי מרילוס:  הרוב המכריע שנוסעים לרבי לחגים הם בחורים, ומיעוט זה מבוגרים. לדעתי אפילו סדר גודל של 80% בחורים 20% מבוגרים (!) הסיבה: בחגים קשה יותר למבוגרים להתארגן עם מקום לינה וכדו'. צעירים יכולים להסצדר גם בתנאים יותר בסיסיים.

ממתי אנשים מתחילים כבר להזמין טיסות?

ר' שניאור סמדר: נשמע מוזר, אבל אנשים מתחילים לשאול כבר מיד אחרי החג... מי שעיניו בראשו, מזמין כרטיס בסביבות פסח, וכך משיג מחירים ממש זולים. כדי להשיג מחיר זול, כדאי להזמין ארבעה חודשים מראש.

ר' אליהו סבג: יש לי נסיון עם כל המגזרים. אמריקאים בדרך כלל קונים בצורה מסודרת מראש. ישראלי בדר"כ ממתין לרגע האחרון, בתקווה שאולי המחירים ירדו. חברות התעופה מנצלות את "הרגע האחרון", ומעלות מחירים. גם משום שלפני החגים זה זמן חופשה, ויש הרבה שנוסעים מהארץ לחו"ל לתקופת החגים, לביקורים.

רוב הציבור קונה כחודש קודם. מי שחכם קונה קודם, כי אז המחירים זולים משמעותית. לעיתים יש "בומים" של הוזלות מחירים, כמו שקרה השנה למשך תקופה קצרה. "אייר פרנס" בגלל שביתת הטייסים, הוזילה את המחירים למספר כרטיסים מוגבל בכל טיסה, עד כדי 750 דולר לכרטיס, אך העלתה שוב בחזרה למעל אלף דולר לכרטיס. אבל מי שחכם ולא אוהב לחכות לרגע האחרון ולקבל מחיר גבוה, מזמין אפילו ארבעה חודשים קודם, וכך מקבל מחירים מצויינים.

ר' מנדי מרילוס: מפסח יש התעניינות, ומתחילים להזמין כרטיסים. החודשים העמוסים ביותר זה מאחרי ג' תמוז והלאה.

תחושת שליחות

יש הרגשה של "שליחות" בתפקיד סוכן נסיעות?

ר' שניאור סמדר: אתן דוגמא לצב קיים בו אתה מסייע מעבר לתפקיד: יש כאלו שאינם יודעים מה צריך לעשות מעבר לקניית הכרטיס לטיסה. מה, למה, כמה. סבורים שכרטיס טיסה כולל הכל. אני משתדל להסביר בנועם מה צריך לעשות לגבי אישור "ויזה", ועוד.

בתפקיד הזה יש המון "השגחה פרטית", ויש סייעתא דשמיא מיוחדת כשעוזרים לאנשים. יש מקרים שלקונה אין די כסף לרכישת כרטיס, ופתאום מסתדר כרטיס בדיוק בסכום שיש לו. יש מקרים שאנשים נתקעים בנמל תעופה באירופה לפני שבת, וברגע האחרון מתפנה "במקרה" מקום בטיסה. יש גם לצערינו מקרים לא נעימים של פקידים אנטישמיים בנמלי תעופה, וגם עם זה צריך להתמודד לעיתים. במקרים כאלו של עזרה, אתה חש בתחושה של "שליחות", וזה נותן הרבה טעם וחשק לעבודה, וסיבה מיוחדת למה הקב"ה שם אותך בתפקיד המיוחד הזה.

ר' אליהו סבג: כל לקוח ומבקר שמגיע למשרד שלנו, מתכבד בהנחת תפילין, בעמדה מיוחדת לשם כך, הנמצאת במשרד שלנו. יש לנו גם במשרד מפה של בתי חב"ד בכל העולם, וכל אחד שטס למקום מסויים מקבל הכתובת והפנייה לשם, ולמסעדה הכשרה באיזור.

יש לי תחושה של שליחות, כשאני רואה בחור שרוצה לנסוע לרבי, ואני נזכר שגם אני הייתי לא מזמן בחור כזה... אני משתדל מאוד לבוא לקראת בחורים ככל האפשר.

כשאתה עוזר למישהוא שרוצה לנסוע לרבי ומשיג לו כרטיס במחיר מתאים, יש בזה הרגשת שליחות.

בנוסף לתחום שלנו בטיסות, אנו מתמחים בארגון טיולים ביעדים שונים בעולם, ויש לנו רשימה מעודכנת של כ-130 מסעדות כשרות ברחבי העולם! גם כשאני מפנה יהודי למסעדה כשרה ולבית חב"ד במקום נידח בעולם, זוהי תחושה מיוחדת של שליחות.

ר' מנדי מרילוס: אין מה לומר, יש הרגשה של שליחות בתפקיד הזה. אני פוגש בהזדמנויות שונות אנשים ואומרים לי: "בזכותך הייתי בתשרי אצל הרבי, בזכותך הייתי בג' תמוז אצל הרבי". זה מעודד ומחזק אותי. אני בא לקראת הבחורים ככל האפשר, או אנשים ש"תקועים" בלי כרטיס ברגע האחרון, ויש בכך תחושת שליחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.