מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ה 05.12.2004

תל אביב התאחדה בחג הגאולה מסביב לאור החסידות

אלפים מתושבי העיר ת"א חגגו את "ראש השנה לחסידות" בהתוועדות מרכזית שאורגנה ע"י מרכז חב"ד ליובאוויטש ת"א. בית הכנסת גאולת ישראל בלב ת"א היה מלא מפה לפה בחוגגים מכל גווני הקשת ובראשם רבנים ופרנסי העיר, שישבו ליד שולחנות ערוכים. את הערב המיוחד פתח המנחה הרב בועז סגל שהנחה את החגיגה. הרב שלום בער בוטמן אמר יחד עם הציבור פרק תהילים שהוקדש במיוחד למצב השורר בארצנו הקדושה. החזן הראשי חיים אדלר בליווי תזמורת "בנדר", שר את הניגון "פדה בשלום", פרקי חזנות וניגוני שמחה, כאשר הקהל כולו מצטרף לשירה ולריקודים. הרב יוסף גערליצקי שליח הרבי לת"א ורב מרכז העיר, פתח בדבר מלכות, לימד קטע ממאמר חסידי והסביר את החידוש של תורת חסידות חב"ד שבזכותה ובכוחה של חג הגאולה י"ט כסלו, מפיצים כיום שלוחי הרבי, יהדות בכל רחבי העולם.
תל אביב התאחדה בחג הגאולה מסביב לאור החסידות
אורח הכבוד הרב ישראל מאיר לאו סיפר על התוצאות של עבודת חב"ד ברחבי העולם ועל הצלחתם לשמור על הגחלת היהודית במצבים הכי קשים. הרב לאו סיפר כי שר הפנים בארץ ישראל לפני עשרות שנים התבטא פעם כי, אם יגיע יום ובו ירד מסך הברזל ויהיה יהודי שיקום ויאמר "יא ייבריי" (אני יהודי) זה יכול להיות רק בכוחו ובהשפעתו של הרבי מליובאוויטש. צו השעה כיום אמר הרב לאו הוא, להמשיך בהפצת החסידות ולהתמקד בעיקר בחינוך הנוער ליהדות כפי שחב"ד אכן עושה זאת ברחבי העולם.

הנואם בחסד, הרב מרדכי אלון ראש ישיבת הכותל, דיבר בהתלהבות על האור האלוקי של תורת החסידות שירדה לעולם בכדי לגרום לאחדות העם, גם יהודים ש"נסעו מזה" שהתרחקו מכל זיק של יהדות, גם אותם צריכים לחפש בנרות מתוך אהבת ישראל עצומה ולקרבם לאבינו שבשמים כפי שאומר ומצווה יוסף הצדיק "פקוד יפקוד אלוקים אתכם והעליתם את עצמותי מזה" כאשר מקרבים את ה"נסעו מזה" מגיעים ל"פקוד יפקוד" זוהי הגאולה האמיתית והשלימה. בסיום ההתוועדות אמר הקהל הרחב "לחיים" לזכותו ולרפואתו השלימה של פרופ' אבנר חי שי' שאקי, כפי הפתגם הידוע ש"מה שהתוועדות חסידית יכולה לפעול, אפי' מלאך מיכאל אינו יכול לפעול".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הגיע הזמן להחליף מקום!
כ"ב כסלו ה׳תשס״ה
היה כ"כ יפה, אולם בית הכנסת היה מלא מפה לפה ולאנשים רבים לא היה מקום,
ת"א החבדי"ת גדלה כ"כ , צריך למצוא אולם שיכיל את כולם!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.