מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״ד 15.09.2014

ראש השנה באירופה: מיליון וחצי יהודים מסתירים את יהדותם

מנתונים שריכזו יותר מ-800 הרבנים המאוגדים ב"מרכז רבני אירופה" ביחד עם איגוד הארגונים היהודיים באירופה נחשפו נתונים מדהימים. כל הפרטים ראש השנה באירופה
ראש השנה באירופה: מיליון וחצי יהודים מסתירים את יהדותם
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL
מנתונים שריכזו יותר מ-800 הרבנים המאוגדים ב"מרכז רבני אירופה" ביחד עם איגוד הארגונים היהודיים באירופה עולה, שכחצי מיליון יהודיים ישתתפו השנה בתפילות שיתקיימו ב-1353 בתי כנסת ברחבי היבשת בראש השנה. עוד התברר שבניתוח כמות החתונות היהודיות בהשוואה לכמות היהודים בכל עיר עומד מצב ההתבוללות באירופה על כ- 80 אחוז.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, המכהן גם כמנכ"ל מרכז רבני אירופה, מציין עוד, כי ע"פ הנתונים שנאספו לקראת ראש השנה ביותר מ-800 קהילות ברחבי היבשת, עולה כי כ-40 אחוז מיהודי אירופה בוחרים להסתיר את יהדותם וכ- 75 אחוז מילדי אירופה אינם לומדים בבתי הספר היהודיים. כמות היהודים שמגיעים להתפלל בבתי הכנסת ביום כיפור היא אומנם יותר מכפולה מכמות היהודים שמגיעים להתפלל בבתי הכנסת בשבתות במהלך השנה, אך עדיין כ-70 אחוז מיהודי אירופה יבחרו שלא להגיע לבית הכנסת גם במהלך ראש השנה ויום הכיפורים.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, המשמש כגוף המרכזי ביותר שגם נאבק למען חופש הדת באירופה, אמר כי התגברות הימין הקיצוני ברחבי היבשת, התפשטות האיסלמיזצייה ומבצע צוק איתן העמידו בשנה החולפת בפני יהדות אירופה אתגרים חזקים יותר משנים קודמות. יותר התקפות. יותר התנכלויות ליחידים, קהילות ומוסדות יהודיים, יותר הפגנות ויותר פוליטיקאים הנושאים נאומים מתלהמים נגד ישראל ונגד היהודים. הרב מרגולין מעריך כי לנוכח עליית כוחו של הימין הקיצוני בפרלמנט האירופי לא נוכל להתנחם באמירה "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" ולפיכך, סיפר, עושה הארגון ככל שלאל ידו על מנת להגביר את שיתוף הפעולה עם ההנהגה החדשה של האיחוד האירופי ולהגביר את מחוייבותה להגברת החינוך והאכיפה נגד האנטישמיות במדינות האיחוד.

הרב מרגולין מדווח, כי לנוכח המציאות החדשה יש גם ציבור גדול של יהודים באירופה שדווקא מגבירים את זיקתם ליהדות: מהנתונים שנמסרו על ידי רבני הקהילות עולה שמקרי האנטישמיות בבתי הספר גרמו להעברת מאות ילדים יהודים מבתי ספר כלליים לבתי ספר יהודיים וכי במהלך השנה החולפת גדל מספר היהודים המבקרים בבתי הכנסת בכ- 17 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת (עוד בטרם חגי תשרי).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.