מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ד 11.09.2014

בית שמש: פתיחת ספריית "חיים ישראל הרטמן"

באירוע מרגש וחגיגי שהתקיים ביום ד' ט"ו באלול יום ייסוד ישיבת תומכי תמימים. נפתחה ספריית יהדות וחסידות ייחודית ברמת בית שמש א', ברחוב הקישון 38 סמוך למרכז המסחרי הגדול ● האירוע התקיים לרגל מלאת שנה לפטירתו של הרה"ח ר' חיים ישראל הרטמן ז"ל  לסיפור המלא
בית שמש: פתיחת ספריית

באירוע מרגש וחגיגי שהתקיים ביום ד' ט"ו באלול יום ייסוד ישיבת תומכי תמימים. נפתחה ספריית יהדות וחסידות ייחודית ברמת בית שמש א', ברחוב הקישון 38 סמוך למרכז המסחרי הגדול.

האירוע התקיים לרגל מלאת שנה לפטירתו של הרה"ח ר' חיים ישראל הרטמן ז"ל.

ר' חיים ישראל ז"ל נולד בחג הגאולה י"ט בכסלו ה'תשי"ג, לאביו המחנך הדגול, הרה"ח נחמן שלום שכנא ז"ל,שהיה דור שישי לכ"ק רבנו הזקן, ולאמו מרת בילא ז"ל. לפני כעשר שנים הוסיפו לו את השם חיים בעקבות תאונת דרכים קשה ל"ע. הוא הותיר אחריו את שני אחיו: הרב  רפאל-צבי מרמת בית שמש, הרב יוסף מנחלת הר חב"ד ואחות הגב' אהובה ברונר שתחי'ה.

בר"ח ניסן שנה זו הכניסה המשפחה ס"ת חדש ומהודר לעילוי נשמתו, לבית הכנסת חב"ד. עתה, הפתיעו את קהילת אנ"ש ואת כלל תושבי בית שמש בפתיחת ספריה ייחודית ובה מאות ספרים מכל תחומי היהדות והחסידות וכן מחשב המכיל את התוכנה חדישה של "אוצר החוכמה" -המהדורה האחרונה המכילה שישים וארבעה אלף ספרי יהדות וחסידות בכל התחומים. וכמובן מדפסת צמודה.

ביום רביעי ט"ו באלול, ביום השנה הראשון לפטירתו, עלו בני המשפחה וידידיו לקברו בהר הזיתים לאזכרה. משם נסעו לרמב"ש (רמת בית שמש) למעמד מרשים ומכובד, של פתיחת ספריה לזכרו ולעילוי נשמתו.

ראש העיר בית שמש הרב משה אבוטבול הגיע במיוחד לאירוע למרות עיסוקיו הרבים ולוח זמנים גדוש.יחד עם חבר מועצת העיר הרב פרנקל. במילים חמות ביותר שיבח ראש העיר את היוזם והמבצע הרב רפאל-צבי הרטמן.

על פתיחת הספרייה במרכז המסחרי לתועלת כל הציבור. אכן בקהל ראית את חסידי חב"ד לצד חסידי פולין, אברכי כולל לצד בעלי מלאכה חובשי כיפות סרוגות בני כל המגזרים והעדות.

זהו מעשה חסד נפלא.לתועלת כלל התושבים, לא כל אדם פרטי  יכול להרשות לעצמו לרכוש  תוכנה יקרה כזו. תנועת חב"ד הכניסה חיוניות בחיי היהדות של בית שמש. כיצד הייתה נראית בית שמש ללא חב"ד?!" שאל ראש העיר באופן רטורי. כן דיבר על מעלת חודש אלול וההכנה  הראויה לימי הדין הקרבים, בשלבו בדבריו סיפורים חסידיים. בתום דבריו הציבור יצא באופן ספונטני, בריקוד נלהב, לקול צלילי הגיטרות של שני מקורבים מתנדבים.

פתח והנחה את המעמד הרב יוסף הרטמן, הוא סיפר בהרחבה על ייסודה של ישיבת תומכי תמימים, על "ח"י באלול" על התשובה בחסידות, סיפר על בקיאותו הגאונית בכל חלקי התורה של אחיו הצעיר ז"ל. כן ערך "סיום" על מסכת מועד קטן.

הגיס עו"ד הרב יעקב ברונר דיבר על מפעל ההנצחה החשוב לזכרו  של הרב החסיד חיים ישראל ז"ל וסיפר זיכרונות על גאונותו בתורה שקידתו העצומה והתמדתו בתורה,  עוד לפני עשרות שנים.

אמן הגיטרה משה לוי, בכיפה סרוגה גדולה סיפר על חזרתו בתשובה עקב מקרה נדיר. לאחר גלגולים רבים באירופה הגיע לבית כנסת באנטוורפן בבלגיה. זקן מוזר נתן לו זוג תפילין במתנה. "לא ידעתי מה זה תפילין? וכמובן שלא ידעתי מה לעשות איתן?"

לאחר חזרתו לארץ פגש יהודי שומר מצוות שהחל ללמדו להניחן וכך החל להתקרב ליהדות. פעם בנסיעתו במונית סיפר לנהג הדתי על התפילין שקיבל מתנה בצירוף סידור תהילת ה'. על התפילין היה רקום משה זלמן סלבטיצקי. לאחר זמן קיבל טלפון משליח הרבי הרב החסיד שבתי סלבטיצקי שהבהיר לו כי אלו התפילין שקנה לבנו לבר המצווה שלו.

בהשגחה פרטית נפגשו השניים בעצרת בבנייני האומה בי"ט בכסלו לפני שנתיים. הרב שבתי הודיע לו שהתפילין נתונות לו במתנה, הוא מניחן עשרים שנה בזכותן חזר לחיי תורה ומצוות מלאים...

הרב רפאל צבי הרטמן, סיפר בהרחבה על התאונה והמאבק על חייו של התמים חיים ישראל ז"ל לפני עשר שנים, על הצנע לכת שלו, שהצליח להסתיר את גדולתו בתורה וידיעותיו המקיפות. בימי ה"שבעה" ואחריהם באו אנשים רבים וסיפרו עליו. במשך שנים למד את "הדף היומי" ישב בצד בשקט. כאשר התעוררו שאלות בקרב הלומדים, לפתע פצה את פיו והסביר בבהירות ובהעמקה את הסוגיה הקשה. כך גם בשיעורי הלכה, הוא נעזר בהליכון, אנשים שסייעו לו לעלות במדרגות או בעליה בכביש סיפרו כי אמר להם דברי תורה. בהלכו בדרך היה חוזר משניות סדר זרעים בע"פ.

הספרייה פתוחה בכל ערב מ20.30 עד 22.00 בכל יום שני מתקיים שיעור בדבר מלכות, ביום ד' שיעור בתניא.

"אין ספק שהמקום יהיה מוקד חשוב להפצת המעיינות חוצה ולקירוב הגאולה ע"י משיח צדקנו". סיכם הרב צבי הרטמן. את החלק הגשמי של "ההתוועדות" החסידית הכין ואירגן בהצלחה רבה  הבן הרב מנחם מענדל הרטמן מבני ברק. בסיוע הרב של אחיו הרב אריה לייב הרטמן מבית דגן.

בתום החלק הרשמי התיישבו כולם להמשך ה"ההתוועדות" לרגל ט"ו באלול עד השעות המאוחרות בלילה. בין האורחים נצפה הרב קלמן מנחם  שפירא האדמו"ר מפיאסצנה רמב"ש א'. בדבריו הארוכים שיבח את הקמת הספרייה  והשמיע רעיונות מתורת החסידות הכללית ומתורת חב"ד.

המשתתפים סיימו בהחלטות טובות להתמיד בניצול שירותי הספרייה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.