... שיחות שלא נענו
מרימים... ומנתקים מיד
ההחלטה על הקמת מוקד החירום המיוחד, התקבלה לאחר שהתברר כי בחלק מהמקרים מוקדנים קיבלו שיחות וניתקו אותן באופן מיידי, זאת על מנת לעמוד ביעד זמני המענה לשיחות המגיעות למוקד. את הנתון הזה חשפה הוועדה המיוחדת שהקימה המשטרה, באמצעות בדיקת משך הזמן בו ניתן מענה לפונים בחיוג למוקד 100. גורם במשטרה הוסיף כי ניתוק הקו במקרים מסויימים אירע 'מהר מדאי' ולא איפשר אפילו לומר 'שלום'.
חיילי שח"ם הועברו מתפקידם
במשטרה אמרו בתגובה כי המוקדנים שאצלם התגלתה התופעה, כולם שוטרי שירות חובה (שח"ם) הועברו מתפקידם וננקטו נגדם אמצעים משמעתיים.
הקמת מוקד חדש
בעקבות הממצאים החמורים כאמור, הוחלט על הקמת מוקד 100 ארצי משוכלל שירכז את כל פניות החירום, יתן מענה מהיר ויעיל, ויוכל להתמודד גם עם הטרדות שונות.
חלק מהמלצותיה העיקריות של הוועדה: (מתוך הודעת המשטרה)
"הרחבת השירות לציבור – הרחבת השירות הניתן לציבור על ידי מוקד 100 על בסיס שדרוג מרכיבים חיוניים ומרכזיים: זמן המענה יקוצר ל-5 שניות בלבד (2 צלצולים), תבוצע חזרה אוטומטית לכל שיחה שלא נענתה ועוד.
הפניית כוח אדם איכותי למוקד 100 והעמקת ההכשרות לבעלי תפקיד בו.
קפיצת מדרגה בתחום הטכנולוגי – בניית מוקד 100 על בסיס הנדסת אנוש ופונקציות טכנולוגיות מהמובילות בשוק הביטחוני, המבצעי והשירותי, בדגש על היכולות להפנות 100 אחוז קשב לקריאות מצוקה, למיין שיחות מידע וליירט שיחות הטרדה.