מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״ד 09.09.2014

... שיחות שלא נענו

לאחר הגשת המלצות וועדת הבדיקה המיוחדת שהקים מפכ"ל המשטרה בעקבות רצח שלושת הנערים אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי"ד בגוש עציון, וגילוי ממצאים קשים על התנהלות חלק מהמוקדנים במשטרה, הוחלט על הקמת מוקד חירום מיוחד, שיתן מענה מקיף לכל פניות החירום  מוקד חירום100  
... שיחות שלא נענו
(מתוך סרטון של המשטרה)

 


מרימים... ומנתקים מיד

ההחלטה על הקמת מוקד החירום המיוחד, התקבלה לאחר שהתברר כי בחלק מהמקרים מוקדנים קיבלו שיחות וניתקו אותן באופן מיידי, זאת על מנת לעמוד ביעד זמני המענה לשיחות המגיעות למוקד. את הנתון הזה חשפה הוועדה המיוחדת שהקימה המשטרה, באמצעות בדיקת משך הזמן בו ניתן מענה לפונים בחיוג למוקד 100. גורם במשטרה הוסיף כי ניתוק הקו במקרים מסויימים אירע 'מהר מדאי' ולא איפשר אפילו לומר 'שלום'.

חיילי שח"ם הועברו מתפקידם

במשטרה אמרו בתגובה כי המוקדנים שאצלם התגלתה התופעה, כולם שוטרי שירות חובה (שח"ם) הועברו מתפקידם וננקטו נגדם אמצעים משמעתיים.

הקמת מוקד חדש

בעקבות הממצאים החמורים כאמור, הוחלט על הקמת מוקד 100 ארצי משוכלל שירכז את כל פניות החירום, יתן מענה מהיר ויעיל, ויוכל להתמודד גם עם הטרדות שונות.

חלק מהמלצותיה העיקריות של הוועדה: (מתוך הודעת המשטרה)

"הרחבת השירות לציבור – הרחבת השירות הניתן לציבור על ידי מוקד 100 על בסיס שדרוג מרכיבים חיוניים ומרכזיים: זמן המענה יקוצר ל-5 שניות בלבד (2 צלצולים), תבוצע חזרה אוטומטית לכל שיחה שלא נענתה ועוד.

הפניית כוח אדם איכותי למוקד 100 והעמקת ההכשרות לבעלי תפקיד בו.

קפיצת מדרגה בתחום הטכנולוגי – בניית מוקד 100 על בסיס הנדסת אנוש ופונקציות טכנולוגיות מהמובילות בשוק הביטחוני, המבצעי והשירותי, בדגש על היכולות להפנות 100 אחוז קשב לקריאות מצוקה, למיין שיחות מידע וליירט שיחות הטרדה.

 הקמת מוקד 100 ארצי – תוך שנה לכל היותר יוקם מוקד ארצי, במקום שבעת המוקדים הפועלים כיום במחוזות. המוקד יכלול כוח אדם, מדרגי פיקוד, טכנולוגיה ותורת הפעלה בסטנדרט מבצעי גבוה העונה על כלל הצרכים."


 


 


 


 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.