מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״ד 09.09.2014

"הקהילה מסייעת למי שמבקש לעזוב למקום מבטחים"

"למרות המצב במריופול מתקיימים מנייני תפילה 3 פעמים ביום; הקהילה מסייעת למי שמבקש לעזוב למקום מבטחים. יהודי העיר מחוזקים ומעודדים כי בע"ה בסופו של דבר חודש החגים יעבור כאן בשלום ובשקט", כך הרב מענדל כהן, רב העיר ושליח חב"ד במריופול  לסיפור המלא
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בא במפתיע לעיר מריופול בדרום־מזרח המדינה, ואמר כי מריופול שוכנת על אדמה אוקראינית והיא לא תימסר לעולם לשום גורם. פורושנקו הודיע כי בארבעת הימים האחרונים שוחררו 1,200 שבויים אוקראינים מידי כוחות הבדלנים.

נשיא אוקראינה הודיע עוד כי בבואו למריופול החלו כוחות הבדלנים להפציץ נקודות ביקורת בפאתי העיר משום שהבינו שבכוונתו לבקר באזור. "הם חשבו שיצליחו להפחיד אותי, אך איש אינו פוחד מהם", אמר.

הרב מענדל כהן, רב העיר מריופול ושליח חב"ד סיפר בשיחה עם כתב 'המבשר' על מה שמתחולל בעירו: "אי אפשר לצפות את העתיד, המצב שביר ונפיץ. ביום שישי האחרון הודיעו על הפסקת אש, ולמרות זאת מאז ועד היום, אמנם הלחימה פחתה בהרבה, אך היו תקריות ירי שגבו נפשות, כך שאיש לא יכול לומר מה יהיה בעוד יום או בעוד שעה.

ל-COL נודע כי כי השלוחים במריופול סייעו לחפש דירות למשפחות מדויינצק ולוגאנסק, והם מסייעים ליהודי העיר בסיוע הרב דוד מונדשיין בתמיכת קרן הידידות וקרן אור אבנר.

"מה שכן נוכל לדעת שיהודי הקהילה צריכים את עזרתנו, ובענין הזה אנו עושים כל מה שניתן ויותר מכך בכדי לסייע להם בכל דרך אפשרית. אוכל לומר בסיפוק כי למרות המצב החמור מתקיימים מנייני תפילה בביהכ"נ שלוש פעמים ביום, והם היו לכל אורך התקופה, למעט שבת אחת בה היתה סכנת נפשות ללכת ברחובות העיר.

"בחודשיים האחרונים הגיעו מאות פליטים מדונייצק ומלוהנסק והקהילה במריופול סייעה לכל אחד מהם בדיור. בשבועיים האחרונים המצב גם כאן הידרדר, ושוב סייעה הקהילה לכל מי שרק רצה לעזוב את העיר ולהמשיך הלאה למקומות בטוחים באוקראינה".

הרב כהן מציין כי תקופה זו שלפני החגים היא בכל שנה תקופת השיא של הפעילות, אולם לצערנו השנה זה אחרת, אולם נעשים כל המאמצים לקיים את הפעילות בהתאם, למרות המצב. "יהודי העיר מחוזקים ומעודדים כי בע"ה בסופו של דבר חודש החגים יעבור כאן בשלום ובהשקט, ויהודי העיר יקיימו את מצוות החגים כמדי שנה בשנה", סיים הרב כהן בנימה אופטימית
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.