מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשע״ד 08.09.2014

"החלת סמכות ביה"ד בהאג על השטחים - קטסטרופה משפטית"

עוה"ד מרדכי ציבין ואורי יבלונקה: "החלת סמכות בית הדין בהאג על השטחים, קטסטרופה משפטית שחייבים להיערך לה"  ● מקור בכיר במשרד החוץ : "הפעילות של ציבין ויבלונקה חיובית ויש לעודד אותה"  ● קצינים בכירים (מיל.): "משרד החוץ צריך להודות להם. זה צעד נבון וזה יכול להועיל" לסיפור המלא
עוה"ד מרדכי ציבין
עורכי הדין מרדכי ציבין ואורי יבלונקה מתל אביב, אשר היו הראשונים שפתחו הליך משפטי נגד ראשי החמאס ואבו מאזן בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אומרים כי חשוב להיערך לאפשרות שאבו מאזן יממש את איומיו, ויחיל את סמכות ביה"ד בהאג על הנעשה בשטחים.

ציבין ויבלונקה הביאו בשנת 2009 גם לפתיחת חקירה פלילית בבלגיה נגד ראשי החמאס בחשד לביצוע פשעי מלחמה נגד תושבים ביישובי עוטף עזה, אשר הנם בעלי אזרחות כפולה - ישראל ובלגית. לדברי ציבין, "חשוב להיערך ולהכין תלונות מסודרות אשר מגובות בראיות מספקות נגד אבו מאזן וראשי הרשות הפלסטינית, וכמובן גם נגד ראשי החמאס. אם יהיו מספיק תלונות רציניות על שולחנה של התובעת הכללית של בית הדין בהאג, יתכן מאד שהדבר ירתיע את הפלסטינים מלבקש את החלת סמכות בית הדין על הנעשה בשטחים".

לפני שלושה שבועות כתב העיתונאי והפרשן הבכיר מידיעות אחרונות, נחום ברנע, בטורו השבועי: "...נשק יום הדין מונח בבית המשפט הבינלאומי בהאג. הרשעה שם תהפוך את ראשי המדינה וקציניה לפושעים מבוקשים. האם אבו מאזן מתכוון להתלונן על ישראל בהאג? בשיחות עם דיפלומטים זרים, הוא אומר פחות או יותר כך: 'אני להאג לא רוצה ללכת, אני אלך לשם רק אם הלחצים הפנימיים לא ישאירו לי ברירה'. הוא לא הולך לשם, כי כך התחייב לאובמה, והרושם שקיבלו בני שיחו הוא שיש סיבה נוספת: הוא חושש מתלונה נגדית, שתסבך אותו ואת הרשות". ברנע המשיך וכתב כי "מאז מרס 2013, מונחת בהאג תלונה כזאת, שנוסחה ע"י שני עורכי דין פרטיים, מרדכי ציבין ואורי יבלונקה. התלונה מייחסת לאבו מאזן אחריות לירי רקטות מעזה, חטיפת אזרחים, מכוניות תופת, ופיגועי התאבדות. אבו מאזן הפך בעיניי המתלוננים לאחראי לאחר שהאו"ם הכיר ברשות שהוא עומד בראשה כמדינה משקיפה. תלונה של אבו מאזן, לביהמ"ש תפתח את הדלת לדיון בתלונה הנגדית (של ציבין ויבלונקה. לא במקור). הפלסטינים לא ממהרים ללכת להאג..."

ציבין מזהיר כי "אי הכנה מוקדמת לעניין הזה, והפרת הסוגיה הזו ליוזמה בלעדית של הפלסטינים עלולה להביא על ישראל אסון משפטי ממשי. החלת סמכות בית הדין בהאג על השטחים תהיה קטסטרופה משפטית וחייבים להיערך לה".

ציבין מוסיף: "המשפט הבינלאומי הוא תחום שבאמצעותו ניתן להילחם בטרור, ואסור להפקיר אותו לצד השני. במשך שנים נוקטים ארגונים פלסטינים בפועלות טרור רצחניות אשר מהוות פשעי מלחמה, ופשעים נגד האנושות, ומסבות אלפי הרוגים בקרב אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע. למרבה הציניות, דווקא ארגוני טרור פלסטינים, הם שעושים שימוש במשפט הבינ"ל נגד קצינים, ופוליטיקאים בכירים ונגד המדינה".

לצפיה בראיון לערוץ 9:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.