מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ד 03.09.2014

מהפכה במבנה הלימודים בישיבות הגדולות של חב"ד

קובץ רב רושם שיצא לאור לאחרונה בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש ראשון לציון מהווה סימן פתיחה למהפך: קלסר לימודים מפורט שבו הוא יכול לעקוב על מבנה הלימוד שתהיה במהלך השנה הבאה ואת סדר הדברים  לסיפור המלא
מהפכה במבנה הלימודים בישיבות הגדולות של חב
ארכיון: חיים טויטו

קובץ רב רושם שיצא לאור לאחרונה בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש ראשון לציון מהווה סימן פתיחה למהפך. אין זה סוד כי מבנה הלימודים בישיבה גדולה מקשה על בחורים רבים, במיוחד מהטובים והמובחרים, כאשר תמים הנכנס לישיבה לא רואה מראש את יעדי הלימודים, כמו גם היכולת לסכם ולעבד את החומר.

בישיבת תות"ל ראשל"צ הגה הצוות רעיון מקורי. כבר בשנה הקודמת ישבו צוות הרמי"ם והמשפיעים לבנות את מבנה חומר הלימודים לשנה הבאה – תשע"ה – כדי שכאשר התמים יכנס לשנה החדשה הוא ימצא בידיו קלסר לימודים מפורט שבו הוא יכול לעקוב על מבנה הלימוד שתהיה במהלך השנה הבאה ואת סדר הדברים. בצורה כזו רואה כל אחד מהתמימים את קצב ההתקדמות, את יעדי הלימוד ובעיקר הוא יכול להיעזר בתכנים שילוו אותו במשך כל השנה כולה.

המהפכה העיקרית היא בתחום ה'עיון'. חוברת לימודים נערכה לכל בחור ובו לקט עיקרי המפרשים על כל אחת מהסוגיות בחומר שילמד עם מראי מקומות וסיכומים, לה מתלווה טבלה המדרגת את מהות כל אחד מהמפרשים, האם הוא עוסק בפשט, ביישוב סתירות פנימיות או בהעמקת הנושא.

כך גם בלימוד החסידות נערכו טבלאות לימודיות המסכמות את החומר שילמד במשך כל השנה.

חוברת זו כבר משמשת מודל לישיבות גדולות נוספות כאשר רמי"ם שראו והתוודעו לשיטה מהפכנית זו, כבר משתמשים בחוברת עבור השיעורים שלהם ועל ידי לימוד זה, זוכים לממש את תקוות ומשאלת הרבי שהתמימים יהיו שקועים בלימוד התורה 'עד שאפילו בחלום הלילה יחשבו בלימוד'.

הקבצים לדוגמא להורדה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.