מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשע״ד 27.08.2014

המנצחת של 'אתגר הקרח': החברה של לייבוביץ'

שיגעון 'אתגר דלי מי הקרח' הוביל לגיוס 40 מיליון דולר לחקר מחלת ניוון השרירים ● איש העסקים החב"די חיים-יעקב לייבוביץ', נשיא בריינסטורם, הוא האיש שבמירוץ אחר התרופה, והוא מאמין כי אתגר דלי הקרח, היתולי ככל שיהיה, עוזר להגביר מודעות למחלה  לסיפור המלא
המנצחת של 'אתגר הקרח': החברה של לייבוביץ'

חרדים 10 / כלכליסט

'אתגר דלי מי הקרח' שכבש את העולם, כבר הביא לארגוני הסיוע והמחקר של מחלת ניוון השרירים ALS תרומות של יותר מ-40 מיליון דולר והעלה את המודעות למחלה הקשה.

מי שכבר מסתמנות כמנצחות של הקמפיין הן שתי חברות ישראליות, שבשנים האחרונות מפתחות טיפול למחלת ניוון השרירים הסופנית הזו, שפוטנציאל השוק העולמי שלה נאמד בכמיליארד דולר – בריינסטורם וקדימהסטם.

כל אחת מהחברות נמצאת בשלב אחר בצנרת הפיתוח ומנסה להתמודד עם ה־ALS בדרכים שונות. בטיפול של בריינסטורם, שהיא המתקדמת מבין השתיים, ונמצאת בנשיאותו של איש העסקים החב"די חיים-יענק'ל לייבוביץ', נלקחים התאים התומכים של תאי העצב מגופו של החולה עצמו ועוברים תהליך במעבדה, ואילו בטיפול של קדימהסטם התאים נלקחים מעוברים שעברו הפריה.

בריינסטורם של לייבוביץ' שווה כיום כ-65 מיליון דולר, אחרי שרשמה ברבעון האחרון הפסד של כחצי מיליון דולר. הטיפול של בריינסטורם כרוך בשאיבת תאי עצב, עיבודם, והשתלתם בגופו של המטופל. לפני מספר חודשים קיבלו בבריינסטורם את אישור ה-FDA להמשך הניסוי ולמעבר לשלב הבא, והיא העבירה את עיקר פעולתה מישראל לארצות הברית.

לפני כחודש מינו בבריינסטורם מנכ"ל חדש –  ד"ר טוני פיורינו, והוא זה שקיבל את ההחלטה להעביר את הפעילות מהדסה עין כרם לשלושה מרכזים קליניים בארצות הברית: מאס ג'נרל ויו־מאס שבבוסטון ומאיו קליניק שבמינסוטה. הניסוי צפוי להתחיל בשבועות הקרובים וישתתפו בו 48 חולים וקבוצת ביקורת שתקבל תרופת דמה.

שני שלבי הניסוי הקודמים שנערכו בהדסה, התקיימו תחת פיקוחו של פרופסור דימיטריוס קרוסיס מהמחלקה הנוירולוגית בהדסה עין כרם, בניסויים השתתפו 30 חולים, והטיפול הוכח כבטוח. לגברי קרוסיס ניכרו שיפורים בתפקודים מסוימים הנפגעים בעקבות המחלה, ובהם יכולת הנשימה והפעלת שרירים שונים.

חיים-יעקב ליבוביץ', נשיא בריינסטורם, אמר לכלכליסט: "אנחנו בדרך לניסוי בשלושה מרכזים מובילים בעולם בהם החוקרים המובילים בעולם של ALS ותאי גזע. פיתוחה של כל תרופה אורך בין חמש לעשר שנים, ואנחנו כבר עורכים כמה שנים את הניסוי. יש מסלול רישום מהיר שתלוי בהצלחת הניסוי בשלב 2, ועדיין קשה לדעת מתי בדיוק תגיע התרופה לשוק".

ליבוביץ' מאמין כי אתגר דלי הקרח, היתולי ככל שיהיה, עוזר להגביר מודעות למחלה: "המודעות לארגוני ALS בעולם עלתה, אך מה שהביא לנו את תשומת הלב הוא תוצאות הניסויים. אין ספק של־ALS יש תהודה בשבוע האחרון. כשהגענו למשקיעים בעבר היינו צריכים להסביר מה זה ALS, היום פחות", אמר לכלכליסט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.