מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשע״ד 27.08.2014

דובר צה"ל: "אנחנו לא הולכים לשום מקום, נשארים בדרום"

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס להפסקת האש שנכנסה לתוקפה והדגיש כי "אנחנו נשארים בימים הקרובים בדרום" ● וגם: התייחסותו לחגיגות של החמאס ברצועת עזה, והאם יש שינויים בהנחיות פיקוד העורף? כל הפרטים צה"ל נשאר בדרום
דובר צה
צילום: מנדי הכטמן, COL
דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס להפסקת האש שנכנסה לתוקפה והדגיש כי "אנחנו נשארים בימים הקרובים בדרום, אנחנו לא הולכים לשום מקום וממשיכים להגן על תושבי הדרום עם כל הכוחות שהיו שם בחודשיים האחרונים". לדבריו, ההחלטות יתקבלו רק לאחר שתורגש יציבות ביטחונית. "אנחנו מקיימים את החובה שלנו להמשיך ולחבק את תושבי הדרום ולהגן עליהם עד שנוודא כי היציבות הביטחונית אכן הגיעה".

לדברי תא"ל אלמוז, בימים אלה שומעים בצה"ל את הקולות שנשמעים מרצועת עזה. "אם החמאס הסכים או התחנן להפסקת אש דווקא אחרי 3-4 ימים של תהודה תקשורתית כל כך גדולה עם הצלחות כמו שהוא מתאר ועם פגיעות אפקטיביות של פצמ"רים - למה דווקא כשאתה 'על הסוס' אתה מסכים או מתחנן להפסקת אש?", תהה דובר צה"ל. "שלושה שבועות חמאס התעקש על כל מיני דברים כמו נמל, ובסוף זה נגמר בניסוח שמדבר על זה שידברו על זה בעוד חודש. התמונות ברצועת עזה הן תמונות שלא נראה מ-1967"

בנוגע להנחיות פיקוד העורף, הדגיש דובר צה"ל כי כרגע אין שינוי בהנחיות. "אנחנו נתכנס כמו שאנחנו מתכנסים בכל הימים ונקבל הערכת מצב", הוא אמר. "האחריות הנדרשת מאיתנו היא אחריות כבדה, כשנחשוב שאפשר לשנות את הנחיות ההתגוננות לאנשים נעשה זאת".

כמו כן, הבהיר תא"ל אלמוז כי חמאס הופתע במהלך המבצע. "אני לא חושב שחמאס חשב או תכנן שאנחנו נעשה פעולה כל כך משמעותית, למשל בתחום המנהרות", הוא העריך. "כשאתה מציע הצעות אתה חושב רק לא ההיבט המבצעי. הימים עוד יגידו וחמאס כבר אומר שמה שקרה במנהרות זו הפתעה מאוד גדולה מבחינתם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.