מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ד 26.08.2014

ראשי רשויות בדרום זועמים: "ההסכם עם חמאס - כניעה לטרור"

ישראל הסכימה להפסקת האש עם החמאס. הפסקת האש הייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 19:00 (שלישי), אולם המחבלים המשיכו לשגר טילים. דקות קודם ל-19:00, הרוג ושני פצועים קשה מפגיעת פצצת-מרגמה במועצה האזורית אשכול ● ראשי הרשויות בדרום: "ההודעה על הפסקת האש - כניעה לטרור"  רשויות בדרום נגד הפסקת האש
ראשי רשויות בדרום זועמים:
צילומים: חטיבת דובר המשטרה

זעם בקרב אזרחי ישראל: ישראל הסכימה להפסקת האש עם החמאס בפעם ה-13. הפסקת האש הייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 19:00 (שלישי), אולם המחבלים המשיכו לשגר טילים.

מספר דקות קודם לשעה 19:00, הרוג ושני פצועים קשה מפגיעת פצצת-מרגמה במועצה האזורית אשכול.

באירוע זה נפצעו עוד אדם אחד באורח בינוני ושלושה נוספים קל. בתוך כך, הירי הנרחב לדרום ולעוטף-עזה נמשך גם כעת.

בתקשורת דווח
שראש-הממשלה בנימין נתניהו לא אפשר לשרי-הקבינט להצביע על ההחלטה לרגיעה.

ראשי הרשויות בדרום הגיבו בזעם רב להודעה על הפסקת האש. איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, הגיב: כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה.

"לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים בהם ילד בן ארבע, לא בשביל ה'הישג' הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים, לא בשביל ה'הישג' הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה.

"כל הסכם שיושג עם חמאס, פירושו כניעה לטרור. הם העלו דרישות בכוח הזרוע, ונראה שהם צפויים לקבל את מה שרצו. המסקנה: דרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן. מבחינתי, הסכם הפסקת אש במציאות הזו פירושו להתחיל את ההיערכות באשקלון לסבב הבא, והוא יהיה חמור וקטלני יותר מכל מה שהכרנו עד עתה".

תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות נגב, הגיב: "במידה והפרסומים בתקשורת כי הפסקת האש היא לחודש בלבד בו ידונו דרישות החמאס להקמת נמלים נכונים, הרי שמדובר בכניעה לטרור.

"ההסכמה שבשתיקה של מדינת ישראל כי מותר לירות ללא כל הגבלה או תגובה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת אש היא דבר חמור ביותר. אנו דורשים מממשלת ישראל ומצה''ל לעמוד בהתחייבותם ולהגיב לכל ירי בצורה קשה ומשמעותית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.