מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ד 26.08.2014

מה אמר שליח הרבי בברלין ליאיר לפיד? תמליל ותיעוד

שליח הרבי בברלין ורב הקהילה היהודית, הרב יהודה טייכטל, פגש את שר האוצר יאיר לפיד במסגרת ביקורו של האחרון לגרמניה. הרב טייכטל הודה ללפיד על דבריו נגד נגד התבוללות. בפנים: התמליל המלא ותמונות מפגישת השניים  כל הפרטים
מה אמר שליח הרבי בברלין ליאיר לפיד? תמליל ותיעוד
(צילומים: COL גרמניה)

"דבריך כנגד ההתבוללות חיזקו את הצעירים היהודים בגרמניה, וחיזקו את מאבקנו בשמירה על המשכיות העם היהודי בתפוצות", כך אמר הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, לשר האוצר יאיר לפיד במסגרת ביקורו של האחרון לגרמניה, לאחר שהביע את עמדתו נגד התבוללות בריאיון ב"גלי ישראל".

בשיחה אישית שהתקיימה בין השניים, הודה טייכטל ללפיד על "המילים החשובות. לדברים יש משמעות חזקה מאין כמוה פה באירופה במאמץ הכולל על כך שעם ישראל יישאר ביחד ולא יתבולל. חוזקו של עם ישראל אשר על בטחונו אתה אמון במסגרת תפקידך בקבינט, הנו בהתמודדות עם שני איומים: איום חיצוני והוא האנטישמיות ושנאת ישראל, ואיום פנימי, והוא סכנת ההתבוללות".

כזכור לפני כשבוע אמר לפיד בריאיון ב"גלי ישראל" כי לו בנו היה מגיע ואומר שהוא מעוניין להתחתן עם גויה, זה היה מפריע לו מאוד. עוד אמר "אני חושב שהעם היהודי הוא קטן, אני חושב שיש לנו מורשת, אני חושב שצריך לשמור עליה, וזה מפריע לי".

טייכטל פנה ללפיד לאחר שזה נשא נאום אישי בטקס שנערך בברלין לזכר נרצחי השואה ברביעי האחרון ברציף 17, ממנו נשלחו 50,000 יהודים אל מותם ולאחר שטייכטל היה אחד משני רבני הקהילה שקיימו תפילה פומבית באירוע. בעבר ביקרו במקום גם ראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון ואהוד אולמרט והנשיא לשעבר שמעון פרס. במסגרת הטקס נכחו לצד שר האוצר גם שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס-הנדלסמן, ומנהיגי הקהילה היהודית בברלין. לפיד עצמו נשא נאום בן 15 דקות, שבו סיפר את סיפור המאסר מהבית של סבו וסבתו בזמן השואה. את דבריו חתם בקריאה "אסור לנו לסמוך על אף אחד מלבד על עצמנו".

הרב טייכטל מוסיף כי "עם כל חוסר ההסכמה שיש עם השר לפיד בשורה של נושאים, אנו רואים חשיבות בכך ששר חילוני יוצא בפומבי נגד ההתבוללות. בגרמניה כמו באירופה כולה, נתוני ההתבוללות עומדים על מעל חמישים אחוזים. עם זאת, בשנים האחרונות, יש יותר מודעות אצל הצעירים היהודים המחוברים לזהותם, ואנו בקהילה עובדים על כך בצורה משמעותית. כיום מתקיימים יותר ויותר מפגשים בין נוער וצעירים, ואלו מסייעים במניעת ההתבוללות. אך אסור להיות שאננים, וכל יהודי שמתבולל - זה כבר אחד יותר מדי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.