מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ד 26.08.2014

ככל שהירי נמשך - התמיכה ברוה"מ נתניהו יורדת

ככל שהירי מרצועת עזה נמשך ללא הרף, ורבים מתושבי עוטף עזה נאלצים לנטוש את בתיהם, כך גובר חוסר שביעות הרצון מתפקודו של ראש הממשלה נתניהו ● מתוצאות סקר חדשות 2 עולה כי ככל שהמבצע נמשך - התמיכה הציבורית נעלמת.  סקר שערכה חברת שילוב מילוורד בראון בשיתוף איי פאנל עבור חדשות 2 מעלה כי בארבעת הימים האחרונים חלה ירידה דרמטית בשיעור התמיכה הציבורית בראש הממשלה לסקר המלא
ככל שהירי נמשך - התמיכה ברוה
צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

 


 


 ככל שהירי מעזה נמשך - התמיכה ברוה"מ צונחת


בעוד הירי נמשך ללא הרף מרצועת עזה, ורבים מתושבי עוטף עזה מתפנים מבתיהם, ומסרבים ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה, יש ירידה משמעותית באחוזי התמיכה של הציבור ברוה"מ נתניהו. בסקר שפורסם בערוץ 2 עולה כי ככל שהמבצע נמשך, אחוזי התמיכה של הציבור בנתניהו צונחים מטה.


 


ירידה בתמיכה בארבעת הימים האחרונים


על פי הסקר, רק 38% מהישראלים מרוצים מתפקודו של בנימין נתניהו, לעומת 50% שאינם מרוצים. מדובר בירידה משמעותית ביחס לשיעור התמיכה בנתניהו לפני ארבעה ימים, שעמד על 55%.


לפני כשלושה שבועות עמד שיעור התמיכה בראש הממשלה על 63% ובתחילת המבצע, אחרי כניסת הכוחות הקרקעיים לרצועת עזה, זכה נתניהו ל-82% תמיכה.


 


הטיפול בתושבי עוטף עזה


נתון נוסף שמעיד על חוסר אמון גובר של הציבור בישראל בהתנהלות הממשלה הוא שאלת הטיפול בתושבי עוטף עזה. 68% מהישראלים חושבים שהטיפול בתושבי העוטף אינו טוב, לעומת 24% בלבד שחושבים שהממשלה דאגה לתושבים בצורה טובה.


 


האם יש לפתוח את שנת הלימודים כסדרה?


שאלה נוספת שבה עסק הסקר היא האם יש לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בשבוע הבא, גם אם הלחימה תימשך. רק 18% מהנשאלים חושבים שיש לפתוח את שנת הלימודים ברחבי הארץ. 63% סוברים שאין לפתוח את שנת הלימודים באזור הדרום ו-15% חושבים שכל עוד תימשך הלחימה - אין לפתוח את שנת הלימודים כלל. 


 


עתידו הפוליטי של רוה"מ


האם התוצאות מעידות על צניחה משמעותית ולאורך זמן באמון הציבור ברוה"מ בנימין נתניהו? האם יש בתוצאות להצביע על אי אמון בתפקידו של נתניהו במבצע כולו, ואולי על בחירות חדשות בקרוב? ימים יגידו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.