מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״ד 24.08.2014

הילד דניאל טרגרמן ז"ל הובא למנוחות ● הירי בוצע ממתקן האו"ם

הילד דניאל טרגרמן בן ה-4.5, שנהרג בערב שבת מפגיעת רסיסי פצמ"ר, הובא הבוקר (ראשון) למנוחות בבית העלמין בחבל שלום ● מקורות בטחוניים: הפצצה נורתה מתוך בית ספר של אונר"א בעזה ● הירי נמשך: אתמול נורו גם רקטות משטח סוריה ומשטח לבנון ● הירי הכבד מרצועת עזה נמשך כל הארץ חזית
הילד דניאל טרגרמן ז
הילד דניאל טרגרמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

 

 

דניאל טרגרמן בן ה-4.5, שנהרג ביום שישי לפנות ערב מפגיעת רסיסי פצמ"ר, הובא הבוקר (ראשון) למנוחות בבית העלמין בחבל שלום שבמועצה האזורית אשכול. הוא נהרג כאשר מטח כבד מאוד נורה לעבר הקיבוץ נחל עוז. דניאל ואחיו הקטנים היו אז בתוך אוהל שהקימו בתוך הבית, שיחקו, ועברו שניות ספורות עד שפגעה פצצת המרגמה במכונית שמחוץ לביתם. אחיו הקטנים הספיקו להגיע לממ"ד, הוא לא הספיק. רסיס פגע בראשו של דניאל גרם לו לפציעה אנושה. לאחר נסיונות מאומצים נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותו.

בתוך כך, הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה עליה את האחריות לירי. מקורות ביטחוניים אומרים כי פצצת המרגמה שפגעה בדניאל טרגרמן נורתה מתוך בית ספר של אונר"א בשכונת זייתון בעזה.


דובר אונר"א, מכחיש כי פצצת המרגמה נורתה מבית ספר של הארגון. לדבריו, אפשר שנעשה שימוש בבית ספר נטוש או במתקן שנהרס בתקיפות קודמות של ישראל. דובר אונר"א אמר לכתבנו כי הארגון אינו אחראי לאתרים שננטשו.


 


הירי נמשך הבוקר


בסמוך לשעה 12:00 היום (ראשון), 8 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בשער הנגב, אין נפגעים.


 אזעקות נשמעו סביבות השעה 11:30 (ראשון) במועצות האזוריות חוף אשקלון שדות נגב ושער הנגב.


הבוקר נמשך הירי מרצועת עזה ליישובי הדרום. מ-6:00 בבוקר הופעלו שוב ושוב אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה, בין השאר במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב. כמה רקטות ופצצות מרגמה התפוצצו ליד יישובים וכמה בשטחים פתוחים, ונזק נגרם לכבל חשמל. מעט אחרי 9:00 נורו רקטות גם לעבר אשדוד, גן יבנה ומועצת חוף אשקלון. דווח על יירוט בשמי אשדוד. אחרי 10:00 יורטה רקטה מעל שדרות. ב-11:40 שוב הופעלו האזעקות באזור אשדוד, מועצת חוף אשקלון וגן יבנה. דווח על יירוט אחד בשמי חוף אשקלון ואחד בגן יבנה. רקטה שנורתה לאשדוד התפוצצה בשטח פתוח.


 


מוצ"ש: ירי גם בגבול הצפון


אמש, סמוך לשעה 22:50, הופעלו צופרי האזעקה בעכו וביישובי הגליל המערבי. זמן קצר לאחר מכן הרעידו לפחות שני פיצוצים חזקים את האזור הצפון־מזרחי של הגליל המערבי. טילים שנורו, ככל הנראה, מאזור הכפרים עלמא שייב ואל־דהרייה בדרום לבנון התפוצצו בשטחים פתוחים וטיל נוסף פגע פגיעה ישירה בבית ריק ביישוב בגליל המערבי.


בעקבות הירי מלבנון, הגיעו למרכז הרפואי בנהריה 20 נפגעי חרדה ושלושה פצועים קל, בהם ילדה בת שמונה שסבלה מפציעה בראשה לאחר שרעפים נפלו עליה. מהרסיסים ומההדף נפגעו לפחות ארבעה בתים.


צה"ל לא השיב אש לעבר מקורות הירי ובמקום זאת בחר לפנות לכח האו"ם. "כתוצאה מכך נמצא המשגר בדרום לבנון, להבא לא נבליג", נמסר הבוקר (יום א') מהצבא. "אל לה לממשלת לבנון לסמוך על האיפוק הישראלי".


בלבנון דווח כי כוחות של צבא לבנון מבצעים סריקות אחר אזור השיגור ומחפשים אחר משגרים נוספים.


 


ירי גם משטח סוריה


חמש רקטות שנורו הלילה (ראשון) לאחר השעה 01:30, מסוריה התפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. שלוש מהן התפוצצו מחוץ לאחד היישובים.


לא היו נפגעים מירי הרקטות אך נזק נגרם לקו מתח שהוביל להפסקת חשמל בכמה יישובים. צה"ל הודיע הלילה כי הוא רואה "במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מבצע צוק איתן יימשך עד שיושגו יעדיו. זה יכול לקחת זמן ואנחנו ערוכים לכך שהמערכה תימשך גם לאחר מועד פתיחת הלימודים".


אין שיפור במצבו של נתנאל ממן, החייל בן ה-22 מגן יבנה שנפצע באורח אנוש ביום שישי האחרון מרסיסי רקטה, המאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. ממן נכנס לניתוח נוסף בשעות הבוקר. המשנה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר בועז תדמור, ציין כי "לצערנו חייו של הפצוע עדיין בסכנה".


החיסולים נמשכים


מקורות רפואיים בעזה דיווחו כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בעיר עזה. על פי הדיווח, השניים רכבו על אופנוע בשעה שהותקפו מהאוויר.


 


 


 


 


 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.