מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״ד 21.08.2014

היום שאחרי: הקעמפים עורכים סיכומים ● פרויקט מיוחד

מלבד גן-ישראל ארץ-הקודש, ארבעת הקמפים הנוספים הסתיימו בסוף-שבוע זה. רגע אחרי שהורידו את דגל המחנה, הפנינו למנהלי הקעמפים 5 שאלות: מה היה הרגע הכי מיוחד, איזה תגובה של הורה הייתה הכי מיוחדת, מה היתה החוויה הכי מפתיעה, אלו דברים לא הספיקו לעשות, ומה היו הפרטים שמאחורי המתיחות לפני 'מלחמת התקשרות' ● פרויקט סיכום  מנהלי הקעמפים
היום שאחרי: הקעמפים עורכים סיכומים ● פרויקט מיוחד
(צילום: מנדי הכטמן, COL)

משה בן-חיים

מה היה הרגע הכי מיוחד?

גן ישראל – ילדי השלוחים, גנרל אוריה ג'ורי:

בסיום, הילדים התיישבו לכתוב לרבי סיכום אישי שלהם. לפתע הם פרצו יחד בהימנון של הקעמפ בצורה ספונטאנית. "מבקשים ומתחננים, אנו ילדי השלוחים, לראות את הרבי במהרה". אישית חשתי שזהו רגע מיוחד, ומאפיין את האווירה בקעמפ, של התקשרות פנימית ועמוקה לרבי.

גן ישראל – צבא הגאולה, גנרל נחום גרליצקי:

ערכנו תכנית, תחרות ה"חויזרים". משמיעים שיחה של הרבי ברמקול, וכולם רושמים אותה לעצמם באידיש. לאחר מכן כל אחד מתרגם מה שרשם. מי שהשיחה שלו היתה הכי מדוייקת, נבחר ל"חויזר" של הקעמפ. היו הרבה שכתבו שיחה בצורה נהדרת ומרשימה. זה היה רגע יוצא מיוחד, לראות את כל תלמידי הקעמפ יושבים ועסוקים בשיחה של הרבי ברצינות גמורה.

גן ישראל – חיילי הרבי,  מנהל מחנות הקיץ ישראליק נאבול:

כאשר סגן יו"ר הכנסת יוני שטבון הגיע למחנה הקיץ, הוא סיפר על קירבתו לחב"ד, ועל 'הניגון האבוד' שכאשר הוא שומע אותו הוא מתמוגג משמחה. כשהוא נכנס לאולם הקעמפ, הפתיעו אותו הילדים בשירה אדירה של הניגון. חה"כ כל כך הופתע והתחיל לרקוד עם הצוות כשדמעות בעיניו.

גן ישראל - קריית גת הרב אהרוני בוטבול:

לילה לפני "מלחמת ופרצת", הגנרלים שלי לא הלכו לישון. הם התכוננו כל הלילה ל'מלחמה' העתידה להתרחש למחרת. כשהחלה תחרות נאומים, כל גנרל דיבר על המעלות המיוחדות של הפלוגה שלו. הם נאמו בחיות ובלהט חסידי כה חזק, שהרגשתי שהרבי נמצא ושומע אותם כאן! אם לחסיד השיא שלו הוא בשמחת תורה אצל הרבי, היה זה מעין אווירה של שמחת תורה.

מה התגובה הכי מיוחדת שקיבלתם מהורה?

גן ישראל ילדי השלוחים:

אמו של אחד התלמידים בדרום, באה ואמרה: "כל שנה יש גם מעלות לצד אי אלו חסרונות. אבל השנה, רק מעלות!"

גן ישראל – צבא הגאולה:

במוצאי שבת ערכנו הצגה של הצוות. היינו בחוסר זמן משווע, חלק מההכנות ערכנו ביום שישי, ובכל זאת הפקנו בס"ד הצגה מושקעת ויפה. ההורים הגיעו לאסוף את ילדיהם, וחלק הגיעו לפני תום ההצגה והספיקו לראות חלק ממנה. הורה אחד הודה לנו ואמר שהיה הצגה מושקעת ועם מסרים וכו', והתפלא מאוד מתי היה לנו כ"כ הרבה זמן להתכונן אליה?...

גן ישראל – חיילי הרבי

מנהל עסק בכפר חב"ד הגיע במיוחד למשרדו של הרב בנימין ליפשיץ יו"ר ועד כפר חב"ד, כשהוא נסער מהתרגשות וסיפר: "כבר למעלה מ-10 שנים שאני מנהל את עובדי החנות. 'פידבקים' ממני הרבה הם לא קיבלו. השנה בקעמפ 'חיילי הרבי' הבן שלי פשוט השתנה לטובה בצורה שאין להשוות למצבו הקודם מבחינת הלימודים, הוא מבקש ממני כל ערב לחזור איתו על מה שלמד באופן מפתיע".

גן ישראל – קריית גת:

יש הרבה תגובות, אציין אחת מהן שקיבלתי אתמול: "תודה על כל מה שאתם עושים ומחזקים. הילד שלנו חוזר הביתה שמח, ניכרת ההשקעה".

מה הייתה החוויה הכי מפתיעה?

גן ישראל – ילדי השלוחים:

"אל תירא ישראל". מה שהפתיע אותי היה בטיול לדרום שכל הילדים השתתפו באופן פעיל בכל האטרקציות. זה לא עניין של מה בכך לראות ילד מתגבר על הפחד וגולש על אומגה באורך 80 מטר...  היה גם סנפלינג בגובה 20 מטר, וכולם השתתפו.

גן ישראל – צבא הגאולה:

"מיגון לשמחה"... היו כמה אציין אחת: ב"מלחמת התקשרות" הילדים נעמדו בעמדת יציאה. הגנרל החל בשיחת "מוסר" קשה על שכביכול ילד הזיק לאחת האטרקציות בטיול, ולכן כל הקבוצה שלו תיענש בכך שלא ישתתפו בהמשך האטרקציות. כולם היו במתח גדול, האם זו הקבוצה שלהם? ואז הכרזנו שאנו פותחים בזאת את "מלחמת התקשרות". זו היתה הפתעה.

גן ישראל – חיילי הרבי

באחד הימים בקעמפ היה מדריך שלא הרגיש בטוב. כשהתיישבו הילדים ללימודים היה חסר מלמד. מיד התנדב הגנרל ללמד את הילדים ולהחליף את המדריך, הילדים הופתעו מכך מאוד והחליטו להעניק מיוזמתם תעודה הוקרה מיוחדת שהכינו לו.

גן ישראל – קריית גת

הילדים בקעמפ המתינו בקוצר רוח ל"מלחמת ופרצת" שהיא אחד הדברים המאתגרים בקעמפ. הם כבר היו בטוחים שבסוף משחק "חפש את המטמון", הם יחשפו את "מלחמת ופרצת". בפועל "מלחמת ופרצת" החלה בזמן הכי לא צפוי מבחינתם: בסופו של טיול הם מצאו בתוך היער שלט ובו כתוב "מלחמת ופרצת החלה"... שם עשינו את מסדר היציאה למלחמה שנמשכה יומיים.

ספרו על מאחורי הקלעים של המתיחה שקדמה ל'מלחמת התקשרות.

גן ישראל – ילדי השלוחים:

הכנו "מתיחה" לכל קבוצה בנפרד. כלומר, כ-ו-ל-ם היו שותפי סוד למתיחה, אבל לא ידעו שגם שאר הקבוצות שותפי סוד למתיחה... כך כל קבוצה מנסה "לעבוד" על הקבוצה השנייה, מה שנקרא 'הפוך על הפוך'...

גן ישראל – צבא הגאולה:

קרתה באמת תקלה קטנה, ודלת אחת נשברה. הודענו לילדים שבראשון הקרוב לא יגיעו והקעמפ לא יתקיים ביום זה. ברגע האחרון, הודענו להם שהידיעה הקודמת על ביטול ההגעה לקעמפ נכונה, רק שהסיבה לכך היא משום... שאנו יוצאים לטיול יומיים... זה אכן התחיל מתקלה אמיתית, והסתיים ב'מתיחה' חיובית.

גן ישראל – חיילי הרבי:

ההפתעה שלא הפתיעה...
המתיחה השנה הייתה מאוד יצירתית ויוצאת דופן. הצוות סיפר לילדים שיש יום הולדת למרכז הקעמפ, והם הכינו לו כל התקופה מכתבים ושלטים למסיבת הפתעה. המרכז שכמובן ידע על הנעשה, היה מסתובב בשטח כשהמדריכים היו מסמנים לו להסתובב חזרה כי מכינים לו מכתבים ל"הפתעה"....

גן ישראל קריית גת:

"מתיחה על מתיחה"... היה ילד אצלנו מאוד פיקח. כל "מתיחה" שלנו הוא היה מפצח, ויצר לנו 'כאב ראש' לא קטן. איך מתגברים על הבעיה? מצאנו דרך מקורית: נתנו לו להכין הפתעה, וכך הבחורצ'יק היה עסוק כל הקעמפ, באיזו הפתעה הוא יכין... בנתיים, היה לנו זמן להכין בעצמנו את ההפתעה האמיתית...

לסיום, מה תכננתם ולא הספקתם לעשות?

גן ישראל –ילדי השלוחים:

מה שתכננו ולא קרה, זה שהרבי יגיע. עוד משהו: תכננו שתהיה אזעקה... רצינו לראות כיצד החיילים מתפקדים גם בתנאי לחץ, ובפרט לאחר שתרגלנו איתם את כל הנהלים ב"שיגרה".

צבא הגאולה:

אצלינו היו המון תכניות, וב"ה הספקנו הכל. הילדים רצו מפעולה לפעולה. התעקשנו לבצע הכל למרות קוצר הזמן, ואכן עמדנו בכך. הילדים היו ממש עמוסים בפעילות ומאוד נהנו. אני חייב לציין כאן את המסירות הנפלאה של ר' יעקי הרשקופ, שממש השקיע מכוחו ממונו ומרצו להצלחת הקעמפ בלי גוזמה כלל. בהתעניינות אישית ואכפתיות, ועל כך יבורך מאת ה'.

גן ישראל – חיילי הרבי:

כשהכל מתוכנן שבועות רבים לפי לוח זמנים מסודר אין דברים שלא מספיקים, להיפך אפשר להכניס תכניות מעניינות נוספות.

גן ישראל קריית גת:

בתכניות הלימוד ובטיולים הספקנו לעשות הכל. בקריית גת בזמן הקעמפ  לא היתה אזעקה. אמרתי להם במסדרים שבקריית גת הרבה יוצאים לעבודה, ולעיסוקים שונים, ורק אנו שומרים בפועל על העיר, וראה זה פלא: בדיוק ביום שיצאנו לפארק "נחשונית, היתה אזעקה בקריית גת! הוא שאמרנו להם: אתם שומרים בפועל על העיר כולה! מחר, יום שישי בע"ה אנו מסיימים את הקעמפ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.