מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשע״ד 20.08.2014

ניסן קשקאי+2, פספסנו משהו? ● אלה ברכב

קשקאי+2 הוא דוגמא לרכב שכאילו פסח על שכונות חב"ד. לפני שהוא מוחלף (בתחילת השנה הלועזית הבאה), קפץ כתב הרכב של COL, שמואל מתן, לסוכנות ניסן, וגילה ג'יפון לא כל-כך מוכר, ששווה בדיקה! ● ויש גם תמונות מרהיבות  ניסן קשקאי+2
ניסן קשקאי+2, פספסנו משהו? ● אלה ברכב

שמואל מתן

אז שניה לפני שאני מטפס (טוב לא ממש...) על הג'יפון נציין שניסן היא אחת מהמותגים האמינים הנמכרים בישראל. קניה של ניסן (כן אפילו משומשת!) היא קניה חכמה. רכשתם ניסן? דעו שניתן למכור אותה במהירות, אוקי, מיצינו את החלק המשעמם... נניע את הג'יפון ונצא לדרך.



לראשונה גיליתי שמושבים בהירים הם סוג של שוחד. ב-24 שעות הראשונות לא הצלחתי למצוא שום חסרון בקשקאי. לא רק המושבים בהירים, כל החלק התחתון מהדשבורד ומטה, הכולל את הרצפה והדפנות, רופדו בצבעי בז' בהיר שנותנים תחושה יוקרתית.

הוסיפו לזה הנדסת אנוש מוצלחת שמאפילה על גילו של הרכב (לא מדובר על שנת ייצור הרכב אלא השנה בה תכננו מעצבי ומהנדסי ניסן את הקשקאי), ידיות אחיזה בגימור אלומיניום וגג זכוכית עצום שנותן תחושה שהקשקאי הרבה יותר מרווח ממה שהוא באמת ותבינו למה לא הצלחתי למחוק את החיוך במשך שלושת ימי המבחן.



לפני כשנה קיבל הקשקאי ריענון עיצובי שהקטין את הפנסים הקדמיים והפך את הקשקאי לנאה יותר. צבע הברונזה שברכב המבחן הוסיף לו בהחלט נקודות בסעיף העיצוב.

ה+2 שמוצמד לשמו של הקשקאי אינו קוד של מבצע צה"לי... אלא סימון שלפנינו לא עוד קשקאי "רגיל" (שהוא ג'יפון קלאסי שנראה כמו "רכב לשטח"). ה+2  הוא גירסה מאורכת לה נוספו שני מושבים מאחור.

ה+2 מגיעה ברמת איבזור גבוהה: מושבים חובקים המקבלים את הציון 10, בקרת שיוט, מחשב דרך קל לתפעול, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מצוידת בבלוטות' מקורי, הכוללת כניסתUSB  ושליטה מההגה (רק שאפשר היה לסדר את המתגים על ההגה בצורה פשוטה יותר...) וגם, תא אחסון בין המושבים, מראות מתקפלות חשמלית ותא כפפות מואר ומקורר, מספיק?



בכניסה לשורה השנייה בולטים המושבים הבהירים... ואם כל חיבתי ל"בהיר" הזה... פרקטית הם אינם מתאימים לילדים.

גם אם הנהג שלכם גבוה ולוקח את המושב עד הסוף, תקבלו מקום מצוין גם לברכיים של היושבים בשורה השנייה. אם תוותרו על המושב האמצעי בשורה, תקבלו מתקן לכוסות וכניסת 12V.

תאורת התא מרשימה ותמצאו כאן ארבעה נורות שמאירות את מרחבי הסיפון ועוד שניים לרגלי הנהג והנוסע לידו ('אזויי'?). בפינת הצל"ג נשאל מדוע אין פתחים למזגן ליושבים מאחור?



הכניסה לשורה השלישית נוחה, רק שלא מצאנו שם יותר מידי מקום לילדים והמושב ממש נמוך. הפתרון נמצא בדמות הזחת המושבים האמצעים על המסילה מעט קדימה ואז הצלחנו להכניס מאחור גם נערים בני 14.

תא המטען בקשקאי, יתאים לארגז משקאות וכדו' ולא הרבה מעבר לזה. תמיד ניתן להוסיף גגון או צ'ימיגג כשצריך להוביל ציוד. אם תקפלו את המושבים תקבלו תא מטען ענקי!



הקשקאי מצויד במנוע 2000 סמ"ק,140 כ"ס המצויד בגיר רציף שישה הילוכים. אם תלחצו חזק על דוושת התאוצה תקבלו המון רעש בתא הנוסעים. אולם אם תוותרו על זינוקי רמזורים ותאוצות אגרסיביות תקבלו שיוט רגוע ונעים. בשלב מאוחר יותר, למדתי שהפתרון לרעש הוא שימוש בטיפטרוניק שמסייע לתיבה הרציפה להאיץ את הקשקאי בנחישות וללא הרעש דלעיל.

צריכת הדלק עמדה על ממוצע סביר של 1 ליטר ל-10 ק"מ,  ביחס לקטגוריה זה פסדר...

הקשקאי מצויד באופציה להנעה כפולה וניתן לרדת איתו לשבילי כורכר , אבל ודאי לא לשטח אמיתי שם אתם עלולים לשבור חלקים יקרים במרכב התחתון.



מחירו של הקשקאי עומד על סכום של 179.000 ₪ לפני הנחה... אם אתם מוכנים לוותר על גיר אוטומטי ושני מושבים, אז ניתן לקבל את הקשקאי בגרסה הקצרה במחיר של 127.000 ₪. בהחלט אלטרנטיבה מרווחת למאזדה 3, יונדאי 30i, והפוקוס.

שלשת ימי המבחן עם הקשקאי הסתיימו מהר מידי ונאלצתי... להחזיר את רכב המבחן לסוכנות. חבל שהיבואן מבית קרסו לא טורח מספיק לשווק את הקשקאי גם במגזרינו, אני מעריך שעם תקציב פרסום לא גדול, יכולנו לראות קצת יותר ממנו ברחובותינו וחבל שזה לא כך.

לסיכום: הקשקאי אינו מנצח את מתחריו בנוק אאוט, אבל הוא בהחלט מביט עליהם מעט מלמעלה...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.