מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ד 18.08.2014

הרכבת לשדרות הופסקה ● נתניהו: אנו במערכה צבאית - מדינית

תנועת הרכבת אשקלון – שדרות הופסקה בהוראת משרד הביטחון ● רוה"מ נתניהו: אנו בעיצומה של מערכה צבאית מדינית משולבת ● קצינים בפיקוד דרום: יש חשש לדרדור המצב בדרום לכדי מלחמת התשה, צה"ל נערך לכל תרחיש ● חיילי מילואים קיבלו הודעות ביטול על הודעות קודמות שקיבלו – להשתחרר לביתם  מלחמה צבאית - מדינית
הרכבת לשדרות הופסקה ● נתניהו: אנו במערכה צבאית - מדינית
צילום: רכבת ישראל

 


משרד הביטחון הורה אמש להפסיק עד להודעה חדשה את תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות, בשל חשש מירי טילים נגד טנקים מרצועת-עזה. הרכבת תיסע עד אשקלון ומשם יהיו הסעות חינם עד תחנת הרכבת של שדרות.


 


מערכה צבאית ומדינית משולבת


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה אתמול: "אנו בעיצומה של מערכה צבאית ומדינית משולבת. המשלחת הישראלית בקהיר פועלת מיומה הראשון תחת הנחייה ברורה מאוד, לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל. רק אם יהיה מענה ברור לצרכים הביטחוניים שלנו, רק אז נסכים להגיע להבנות. אם החמאס חושב שעל ההפסד הצבאי שלו הוא יחפה בהישג מדיני, הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות טיפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות וויתורים, הוא טועה. כל עוד לא ישוב השקט, החמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאוד."


 


קצינים בפיקוד הדרום: חשש שחמאס ינסה לגרור את צה"ל למלחמת התשה בדרום


הנחת העבודה של צה"ל היא, שחמאס ינסה לגרור את צה"ל למלחמת התשה בדרום. לא פוסלים שום אפשרות, והכל יכול לקרות. חידוש הירי לישובי הדרום, ואולי "הפתעות" בדמות פיגוע מנהרות, או שימוש במזל"ט נפץ ו\או צילום. עוד אפשרויות הן שיגורי טילים לעבר סיורי צה"ל, ונסיונות חטיפה. "חמאס לא יהסס להפעיל את אחד המערכים האסטרטגים שלו כדי להשפיע על המו"מ, או כדי לדרדר את המציאות ברצועת עזה בהמשך העימות האלים", אמר גורם צבאי.


כוחות גדולים של צה"ל ערוכים לכל תרחיש, ונמצאים בכוננות גבוהה בגזרת הדרום. מערכות "כיפת ברזל" נערכים אף הם בכוננות גבוהה, למקרה של התחדשות הירי מהרצועה.


 


מלחמת התשה כבר החלה?


חיילי מילואים קיבלו אתמול "מסרונים ובהם הודעה על שחרורם. אולם השמחה לא ערכה זמן רב. "חייל מילואים יקר, עם שחרורך משירות מילואים צה"ל מודה לך על השתתפותך במבצע ועל תרומתך להגנה על אזרחי מדינת ישראל". זמן קצר לאחר מכן קיבלו החיילים הודעה כי המסרון שנשלח אליהם שגוי. "נא לוודא מול מפקדיך מועד שחרור עדכני".


מתחילת מבצע "צוק איתן" גוייסו למעלה משמונים אלף אנשי מילואים.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.