מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ד 18.08.2014

הלילה בחברון: צה"ל הרס את ביתם של המחבלים שרצחו הנערים

לוחמי משמר הגבול וחיילי צה״ל הרסו את ביתם של המחבלים שהיו מעורבים ברצח שלושת הנערים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז״ל, לפני כחודשיים. מיוחד: הקצין שהוביל את הפעולה משחזר את הריסת הבתים בתוך הכפר בתי המחבלים
הלילה בחברון: צה
יציאת הכוחות מהכפר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
לאחר החלטת בג״צ, לוחמי משמר הגבול וחיילי צה״ל הרסו הלילה את ביתם של שלושת המחבלים שהיו מעורבים ברצח שלושת הנערים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז״ל, לפני כחודשיים.

מעט אחרי חצות הלילה הגיעו לאזור הצפוני של העיר חברון 250 לוחמי מג״ב איו״ש (משבע פלוגות שונות) יחד עם עשרות חיילי צה״ל מחיל ההנדסה ומיחידות נוספות. הכוחות פיצצו והרסו שני בתים בהם גרו שניים מהמחבלים, ובמקביל אטמו מרתף נוסף בו גר מחבל שלישי. 

"הגענו לבתים במקביל, ולאחר שסגרנו עליהם ושללנו הימצאות פח״ע התחלנו במלאכת ההריסה בכפוף לפסיקת בג״צ. הדברים שעמדו לנגד עינינו במהלך כל הפעילות היו צמצום פגיעה בבלתי מעורבים והשלמת המשימה על הצד הטוב ביותר, סיפר קצין האג״ם של מג״ב איו״ש, סנ״צ ירון פולמבו, שהשתתף בפעילות והוביל אותה יחד עם פיקוד חטיבת יהודה.

הפעילות ארכה 6 שעות, במהלכה פוצצו 2 בתים ונאטם אחד נוסף. הכוחות לא נתקלו בהתנגדות משמעותית בשטח והתמודדו עם מספר הפרות סדר מקומיות שהתהוו תוך כדי הפעילות ופוזרו במהירות. ביציאת הכוחות מהכפר, עוד הצליחו הלוחמים למצוא אופנוע גנוב ולטפל בו.

מפקד מג״ב איו״ש, תנ״צ עוזי לוי ציין: ״הריסת בתי מחבלים מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ושותפיהם, כי ישנו מחיר אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע. נמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שיהיה מעורב בפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל״.

כזכור, לפני כחודשיים עצר כוח ימ״מ, עפ״י מידע שב"כ, את חוסאם קוואסמה שעפ״י החשד פיקד על החוליה שחטפה ורצחה את שלושת הנערים באיו"ש. הכוח הגיע באישון לילה לבית במ.פ שועפט ועצר אותו. הלילה כאמור ביתו נהרס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.