מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ד 17.08.2014

פרויקט מיוחד ב-COL: עשרה מקומות מומלצים וזולים למשפחה

ימות הקיץ ו"בין הזמנים" בעיצומם.  COL בפרויקט מיוחד: קבלו את עשרת המקומות המומלצים למשפחה, וזאת מבלי "לקרוע את הכיס"  עשרה מקומות מומלצים למשפחה
פרויקט מיוחד ב-COL: עשרה מקומות מומלצים וזולים למשפחה

 מערכת COL

770 בכפר-חב"ד

ממליץ: מנחם כהן

"הרבי אמר שמי שלא יכול לבוא אליו - זה המקום שאליו צריך לנסוע. מדובר בחוויה חסידית לכל ילד. מומלץ".

מתוך אתר צעירי אגודת חב"ד:

770 - בית הרבי מליובאוויטש, מרכז מבקרים כפר חב"ד.

לפגוש את העוצמה להתרגש מן החוויה. חוויה היכירות מיוחדת עם העולמות העמוקים,
עם השמחה ועם האהבה של חסידות חב"ד.

על גבעה נישאה בלב כפר-חב"ד, הכפר החסידי היחיד בעולם, שוכן העתקו המדוייק של בית הרבי מליובאוויטש. בית הלבנים האדומות, הנשקף אל הנוסעים בכביש מספר אחת ואף לממריאים ולנוחתים בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל – מסמל בעיני רבים את החסידות, ששליחיה פרוסים על-פני כל הגלובוס.

גם אתם מוזמנים לבקר במקום – להתוודע אל עולמה הרבגוני של חב"ד, לשאול שאלות, לגעת, לראות, לחוש ולהתעלוֹת. זאת באמצעות הרצאות במגוון הנושאים, מצגת על הרבי וחסידות  חב''ד, סיור ותפילה בביתו של הרבי, וכניסה לחדרו הקדוש של הרבי  -אשר הבא בין כתליו חש מרוחו של הרבי - לתפילה ובקשה וחיזוק רוחני מיוחד.."


"לחוש ולהתעלות". חדרו של הרבי ב-770 בכפר חב"ד (צילום: מאיר דהן)

צפייה בסרטון וידאו מרגש על הרבי, תפילה ב'חדר הרבי', הרצאה מרתקת, מפגש עם אוצר הספרים הענק של חב"ד, הרצאות עם מיטב המרצים החבד"יים.

דרכי הגעה:
מכיוון צומת "בית דגן" נוסעים לכיוון "צריפין". משתלבים שמאלה וברמזור פונים ל"כפר חב"ד". בנסיעה ישרה מממשיכים במעגל התנועה ישר, כמאה וחמישים מטר, משמאל, בניין הלבנים האדומות, "770". חניה בשפע.

הרשמה חובה בטל: 03-9606402 או: 054-8113770

חברון ומערת המכפלה

ממליץ: הרב יוסי נחשון, משלוחי חב"ד בחברון.

העיר ממנה החל הכל לפני כ-5000 שנה. אדם הראשון יצא לאוויר העולם מ"פתח גן עדן". ממשיך דרך אבותינו הקדושים, אברהם יצחק ויעקב, שרעו את צאנם על ההרים. וממשיך עם מלכות בית דוד, בה מלך שבע שנים, וכו' וכו' עד מלכות חב"ד, ועד להתחדשות היישוב היהודי בחברון".

מסלול מומלץ ע"י הרב יוסי נחשון:
מתחילים הסיור בבית העלמין בחברון חלקת חב"ד, בקברה של הרבנית הצדקנית מנוחה רחל. ממשיכים בביקור בכולל החבד"י הנמצא במקום במבנה המשופץ. ממשיכים לקבר ישי ורות. משם ממשיכים לראות את חומת שלושת הענקים אחימן ששי ותלמי, ולחוש את פעמי ההיסטוריה.


מערת המכפלה (ארכיון COL)

משם ממשיכים לסיור בשכונת "תל רומיידא" (תל חברון העתיקה). משם יורדים לשכונת "בית הדסה" ושכונת אברהם אבינו, שם ניתן לבקר בבית הכנסת של האדמו"ר האמצעי נ"ע, הסמוך לביהכנ"ס "אברהם אבינו". משם ממשיכים לקברי אבות במערת המכפלה.

הגעה למקום: אוטובוס ישיר מתחנה מרכזית בירושלים, קו 160.

יש אפשרות לקבוצות, כולל ארוחות, בתיאום מראש בלבד.

לתיאום הגעה וסיור: הרב יוסי נחשון טלפון: 054-5690067

שבת ברובע היהודי בעיר העתיקה

ממליץ: משה צבי כהנא, ביתר-עלית.

כשהנך פוסע בשבת בסמטאות הרובע, לידך מתנשא בהוד והדר בית הכנסת "החורבה", ולפניך המדרגות לכותל המערבי, אינך יכול שלא לחוש בקדושת השבת, באופן מיוחד ועילאי. כאן בדיוק צעדו לבית המקדש, וכאן עוד מעט יצעדו בדיוק כך. זו הרגשה מיוחדת ומרוממת.


בית הכנסת "החורבה". צילום: ישראל ברדוגו

בית כנסת ה"צמח צדק", רווי הוד קדומים. על קשתותיו, כתובת הקיר בת מאות שנים, וחסידי חב"ד הוותיקים עם ניחו"ח של פעם. להתוועד בבית כנסת ה"צמח צדק", עם החסידים אחרי התפילה, זו חוויה חסידית של ממש. מומלץ בחום!

הגעה:
קו מספר 1 מתחנה מרכזית בירושלים בכל רבע שעה.

לרכב פרטי: חניון אחד לפני חניון הרובע, בדרך כלל יש חניה.

כיצד משיגים דירות להשכרה בשבתות ברובע?

יש פרסומים שונים על השכרת יחידות דיור לשבת. תמיד אפשר להשיג, כדאי להזמין מראש.

מחיר: החל מכ-500 ₪ לזוג + תינוק, ועד 1200 ₪ לדירה הצופה לכותל המערבי. (מחיר משוער, לא בבין הזמנים)

טיול חד יומי מהנה לאיזור חיפה וזיכרון יעקב

ממליץ: עו"ד שרון גושן

את טיולנו נפתח ברמת הנדיב - פארק טבע רחב-ידיים הנמצא מדרום לזכרון יעקב, שהוקם סביב חלקת הקבר של הברון רוטשילד. המדובר ב־70 דונם של גנים מטופחים, המהווים מוקד משיכה למטיילים ולתיירים. הכניסה חינם.

באזור הגנים מצויים מסלולי טיול ואתרים ארכאולוגיים. לאורך המסלול שזורים גנים לפי נושאים. בכניסה לפארק פועל מרכז מבקרים, בו מוקרן סרט על הברון רוטשילד ופועלו בארץ ישראל, וכו פארק משחקים גדול לילדים.


צילום: וויקיפדיה

משם נמשיך צפונה לתפילה במערת אליהו, בה הסתתר אליהו הנביא בברחו מפני מלכי ישראל, בימי נדודיו בהר הכרמל. המערה נמצאת בין שכונת בת גלים לסטלה מאריס. ניתן להגיע אליה משדרות ההגנה ורחוב אלנבי, בשביל נוח שכולל מדרגות.

בתום התפילה נהנה מנסיעה ברכבל חיפה, המחבר בין הקצה של טיילת בת גלים ותצפית סטלה מאריס - נסיעה קצרה של חמש דקות . הנסיעה ברכבל השקוף אורכת כ- 5 דקות מול הנוף היפה של מורדות הכרמל ומפרץ חיפה וניתן לרכוש כרטיסים לשני הכיוונים או לכיוון אחד ולחזור ברגל את הירידה התלולה בשביל מדרגות שההליכה בו אורכת כ-20 דקות עד מערת אליהו והתחנה התחתונה.

לסיכום: טיול חד יומי מהנה וחינם (למעט הרכבל) לאיזור חיפה וזיכרון יעקב.

מחירון רכבל: 29 ש"ח הלוך ושוב, 21 ש"ח צד אחד.

תשלום מגיל שנתיים.

סיור במגדל דוד

ממליץ: הרצל קוסאשוילי, מערכת
COL

ביקור במוזיאון מגדל דוד בעיר העתיקה. היסטוריה מרתקת של העיר ירושלים, לצד מוצגים מבית שני שנבנה ע"י הורדוס.


צילום: פיני בן חמו, מוזיאון מגדל דוד

אפשר לשוטט בין החומות במתחם המוזיאון ולהשקיף על ירושלים ממעוף הציפור. יש אפשרות להגיע בשעת ערב מוקדמת וליהנות ממצגת אורקולית מרהיבה.

הכניסה דרך שער יפו.

עלות:

מבוגר: 40
אזרח וותיק: 20
סטודנט: 30
ילד עד גיל 18: 18
חייל: 20
נכה: 18

טלפון: 02-6265333
פקס: 02-6283418

דואר אלקטרוני:
[email protected]

קו מידע פתוח 24 שעות ביממה: 02-6265310

"עין תינה" ברמת הגולן


ממליץ זמי (זלמן) ליפסקר, כפר חב"ד:

"עין תינה", מקום מדהים, כניסה חינם. מתאים לקיץ, היות ואת רוב המסלול עושים בהליכה בתוך מים. מתאים לכל המשפחה.

אזור טיול: צפון-גולן חרמון ואצבע הגליל

דרגת קושי: בינוני

סוג טיול: טיול מעגלי, טיולי מים

עונה מומלצת: קיץ, סתיו, אביב

כניסה לשמורה/לאתר: לא בתשלום

נק' התחלה: מגרש החנייה של עין תינה

נק' סיום: מגרש החנייה של עין תינה

אורך מסלול: כ-2 ק"מ

משך הטיול: כשעה וחצי-שעתיים

הערות: המסלול מותאם במיוחד למשפחות, עם הליכה קצרה ולא קשה במיוחד שמצריכה רכב אחד בלבד שיוצב בתחילת המסלול. 

זהו עין תינה, הידוע גם כ"עין נוטרה", אחד המעיינות המיוחדים בשיפוליה המערביים של רמת הגולן. מה שמרשים במיוחד במעיין זה, הוא שנדמה שהמים הרבים השופעים ממנו פורצים מהסלע במפל גדול על צלע ההר. על צלע זה, המסלול במים כולל טיפוס מעט אתגרי על סלעי הבזלת, כשהמים משפריצים על הגוף.


צילום: שמורת הטבע והגנים

בסוף הטיפוס נגיע לצינור עצמו, בו ניתן ליהנות מרחצה תחת המים הזורמים, אל מול נופי עמק החולה המרהיבים. שימו לב לתופעה משונה הקשורה למפל זה – מי המעיין אינם פורצים מההר (כדרכם של מעיינות בטבע), אלא "נובעים" מצינור. בנוסף, אם נסתכל מקרוב על מוצא הצינור, נראה מעליו את בריכת הבטון שלוכדת את מי המעיין. זוהי הבריכה שממנה נשאב חלק ניכר ממי ההשקיה של השדות החקלאיים שבאזור, והמים שנראה במפל הם למעשה עודפי המים שהחקלאים משחררים.

אז איך מגיעים?

ניסע על כביש 90. בצומת מחניים נפנה ימינה (מזרחה) לכביש 91 ונמשיך עד צומת גדות. בצומת נפנה צפונה לכביש 918, נחלוף ע"פ גשר הפקק, ומעט לאחר הקילומטר ה-23 נפנה ימינה לדרך עפר רחבה, ונחנה את הרכב.

(חניית הרכבים נמצאת כ- 3 ק"מ צפונית לגשר הפקק בצד כביש 918)

חוף אשקלון הנפרד

ממליץ: משה בן-חיים, כתב
COL

יש  שהולכים למקומות שכ-ו-ל-ם הולכים אליהם. יש כאלה שאוהבים לנסות מקום שעדיין לא כולם 'גילו' אותו. אחד המקומות השקטים, היפים והנקיים שיש לציבור החרדי הוא חוף אשקלון הנפרד. סככות בנויות, מקלחות מסודרות בחוף, ספסלים, וחוף נקי. הגישה למים רכה, ללא אבנים. תענוג אמיתי לילדים ולהורים. וחשוב מאוד, בכלל לא צפוף. חוף זה נחשב לאחד החופים המומלצים מבחינת שמירת הצניעות.

מיקום: רח' יפה נוף מול פארק המים 'אשקלונה'

ימי רחצה:

גברים: ב,ד,ו

נשים: א,ג,ה

שעות פעילות: בין השעות 07:30-18:30

מחיר: כניסה לחוף חינם, חנייה חינם

דרכי הגעה:
כביש מספר 4, דרך הכניסה הצפונית לאשקלון, כל הזמן ישר דרך רח' מנחם בגין, ורח' בר כוכבא. בכיכר פונים שמאלה (הטייסים), נוסעים עד משה דורות – פנייה ימינה. משמאל רואים את אשקלונה ואת מגרש החניה.

החוף הנפרד נמצא בסמוך, ברח' יפה נוף.

טלפון החוף הנפרד: 08-6782085

חוף הבונים

ממליץ: משה בן-חיים, כתב COL

אחד המקומות היפים והמדהימים מששת ימי בראשית, שעדיין יד האדם לא נגעה בו. מפרצי ים לתוך מערות, היוצרים מראות מרהיבים של השתקפות אור וצבעים, רעש גלים, ורטיבות מים שוצפים. מסלול לכל המשפחה, עם תחנות בחופים קטנים וקסומים. בחוף הצדפות יש חוויה קסומה לילדים: צדפות מיוחדות בכל המינים והצבעים. חוויה אמיתית!

חוף דור הבונים אחד מהמקומות הטבעיים היפים בארץ. נמצא כאן טבלאות גידוד מפותחות, מפרצונים חוליים, כפים, שוניות, מערות חוף ומזרקות גלים. לאורך קו המגע של המים בחוף קיים עולם של בעלי חיים מיוחדים לבית גידול זה של מפץ גלים, גיאות ושפל:

חופית, טחבית סלעים, בלוט ים ועוד. על גבעות הכורכר מצויה צמחייה העמידה לרוחות החזקות ולרסס מי הים: פריגה צהובה, חבצלת החוף, נר הלילה החופי, לפופית החוף, צפורנית בשרנית ועוד.


צילום: שמורת הטבע והגנים

בשל יחודו, הוכרז קטע חוף זה שמורת טבע.

דיונות של חול, בתוספת חומרי גיר ומינרלים, יצרו את רכסי הכורכר. מישור החוף של ישראל מעוטר ברכסי כורכר, שמספרם הולך וקטן ככל שמצפינים. רכסים אלו הן עדות למפלסים השונים של הים התיכון בעבר. שמורת חוף הבונים מייצגת את עולם הטבע של רכסי הכורכר, שזהו נוף שכמעט ולא נותר לו שריד בארצנו.

בשמורה 2 מסלולי הליכה עיקריים - האחד מעגלי והשני קווי. המסלול המעגלי (כשעתיים) עובר במספר נקודות וחוזר לחניה ואילו המסלול הקווי (כ-4 שעות) עושה את דרכו עד לחוף דור.

עולם החי במקום מכיל בעלי חיים שונים, כמו למשל שועל החולות וסרטנים. גם הצומח מגוון וניתן להבחין במקום בחבצלות החוף, נר הלילה, עדעד כחול, קורנית מקורקפת ועוד צמחים רבים אחרים, שהתאימו עצמם לתנאי המליחות והיובש השוררים במקום.

גלי הים המתנפצים אל רכסי הכורכר הביאו ליישור חלקם המערבי של הרכסים. הנוף שהתקבל דומה לשולחנות שטוחים ושמו המקצועי הוא "טבלאות גידוד". ב"שולחנות" אלו קיים עולם ייחודי של צומח מימי כגון אצות ושושנות ים, בעלי חיים רבים כסרטנים, דגים, תמנונים ועוד.

השמורה כולה מעוטרת במפרצים ציוריים, שחלקם מרופדים בצדפות. שימו לב - הצדפים הינם ערך טבע מוגן. הם הגיעו למקום לפני שנים רבות ומאחר ואין התחדשות של הצדפות, אין להוציא צדפות מהמקום.

מומלץ להתקדם במסלול על רכס הכורכר דרומה ולעלות לתצפית מרהיבה על השמורה והאזור כולו במעגל האבנים הנמצא בנקודה הגבוהה ביותר בחוף. משם אפשר לרדת ל"מערה הכחולה". זהו סדק שנפער שנוצר מבליית רכס הכורכר על-ידי גלי הים.

בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות השקיעה תוכלו לראות את הצבע הכחול שהמים מקבלים במערה.

כיצד להגיע:
נוסעים בכביש החוף הישן (מספר 4 ) עד צומת הבונים , ופונים מערבה למושב הבונים (המעבר בגשר מעל כביש החוף) . בכניסה למושב יורדים ימינה לדרך עפר, ופונים שמאלה בצומת השטים עד הכביש. בכביש פונים ימינה, חוצים בזהירות את פסי הרכבת ומשם ממשיכים לדרך העפר ולמגרש החניה הסמוך לחוף.

אפשרות אחרת:
נוסעים בכביש החוף (כביש מספר 2) הבאים מדרום יפנו מזרחה במחלף זכרון יעקב , וימשיכו עד צומת פורידיס (כביש מספר 4) הבאים מצפון יפנו במחלף עתלית וימשיכו עד צומת אורן (כביש מספר 4) ומשם לכניסה למושב.

משך הסיור: שעה - יום שלם 
08:00-19:00
עונה מומלצת:
כל השנה
טלפון:
04-8252266
פקס:
04-8341516

דמי כניסה לרכב:
פרטי - 37 ₪
מיניבוס - 122 ₪
אוטובוס - 245 ₪
50% הנחה למנויי רשות הטבע והגנים
(הלינה אפשרית בעונת הקיץ בלבד)

תשלום ללינה ישולם עבור חנייה יומית כסך ימי השהייה

המחיר כולל ביקור בשמורה
חוף הבונים הינו חוף שאינו מוכרז לרחצה והרחצה בו אסורה

(מתוך אתר הטבע והגנים)

"חוות ארץ האיילים"

ממליץ: שמואל ברוד, ביתר עילית

"בהחלט שווה ומהנה, חוויה לכל המשפחה!"

חוות ארץ האיילים היא אחד המתחמים המגוונים ביותר מבחינת אטרקציות באזור המרכז. המקום נוסד בגוש עציון בשל התאמת האזור להקמת חי-בר של איילים ובעלי קרניים. במרוצת השנים, הצטרפו לחוות ארץ האיילים גם בעלי חיים נוספים. כיום, חוות ארץ האיילים היא מתחם אטרקציות במרכז אשר מתאים למשפחות, קבוצות, זוגות וילדים.


צילום: "חוות ארץ האיילים

האטרקציות בחווה

• האומגה הגדולה בישראל – אומגה באורך 400 מ' אשר מציעה לכם לרחף מעל ואדי גן עדן, בין שני הרים. בשיאה הגובה, האומגה מטפסת ל-120 מ'. הנוף הנשקף ממרומי האומגה הוא נוף עוצר נשימה של גוש עציון והשפלה

• אומגה "קטנה" – אומגה נוספת של 140 מ' אשר מרחפת מעל החי-בר

• קיר טיפוס בגובה 8 מ' עם מספר מסלולים ברמות שונות.

• פארק חבלים אתגרי לגדולים ולקטנים.

• טרמפולינת בנג'י המגיעה לגובה של 13 מ'

• נדנדת סווינג מדליקה

• קרוסלת לונה פארק לילדים עם 15 דמויות שונות

• מטווח נשפנים אינדיאניים

• רכבת לקטנטנים

כיצד מגיעים:
לבאים ממערב: מצומת האלה נוסעים על כביש 375 כ-6 ק"מ, פונים בצומת עציונה לכביש 367 עליו נוסעים עוד כ-14 ק"מ עד הכיכר העגולה. ממשיכים עוד כמה עשרות מטרים עד לנקודה בה אפשר לעשות פרסה, וחוזרים לשביל כורכר. ממשיכים עוד כ-2 ק"מ ומגיעים לחווה. לבאים ממזרח: נוסעים על כביש 60 מירושלים דרומה, בצומת הגוש פונים מערבה לכביש 367 עליו נוסעים כ-2 ק"מ, ומעט לפני הכיכר פונים ימינה לכיוון שביל הכורכר, ממשיכים עוד כ-2 ק"מ ומגיעים לחווה

מחירים

לכל אטרקציה מחיר משלה. החל מ-15 ₪ לרכבת ועד 100 ₪ לאומגה באורך 400 מ'.

טלפון לברורים 02-5709768

(הפרטים מתוך פרסום "חוות ארץ האיילים")
 

שמורת הטבע "עין גדי"

ממליץ: יצחק בצון, עורך אתר "חדשות ביתר עילית".

"קודם כל, טיפ קטן: לקחת יום אחד שלם כבר מהבוקר. לתת לילדים את כל תשומת הלב, וגם אם הם רבים קצת בדרך, אפשר להתעלם.  לצאת עם הילדים, ולתת להם להחליט מתוך אפשרויות איפה כדאי לצאת.

אם החלטתם לבחור בעין גדי, מדובר במסלול מדהים, נוף עוצר נשימה, מעיינות גדולים, וגם עלות כניסה זולה יחסית."

שמורת עין - גדי היא ללא ספק מהיפות ומהחשובות שבשמורות הטבע בארצנו.
שני נחלי איתן עוברים בשמורה: נחל דוד בצפונה ונחל ערוגות בדרומה.

ארבעה מעיינות מתוקים נובעים בה: עין דוד בנחל דוד, עין ערוגות בנחל ערוגות, מעיין שולמית ומעיין עין - גדי במדרונות שבין הנחלים.

השפיעה הכוללת של המעיינות מגיעה לכ- 3 מיליון מ"ק בשנה. מקור המים הוא במי הגשמים היורדים בהרי יהודה, מחלחלים למי התהום, זורמים מזרחה מתחת לפני הקרקע ובוקעים בתחומי השמורה.


צילום: אתר שמורת עין גדי

צירוף המיקום הגיאוגרפי בבקע ים המלח, הנוף המצוקי ומקורות המים המתוקים, מאפשרים למגוון גדול של צמחים ובעלי חיים, האופייניים לאזורים גיאוגרפיים שונים לחיות אלה בצד אלה.

צמחים טרופיים אוהבי מים וחום כגון שיטה, שיזף, תפוח סדום ואחרים גדלים לצד צמחי מדבר המותאמים לתנאי חום ויובש.

בנוסף לצמחים הטרופיים והמדבריים, בולטת בשפעתה צמחיית הנחלים: קנה, עב-קנה, סוף ואחרים.

קירות ומצוקים לחים מעוטרים בטחבים ובשרכים כשערות שולמית.

ייחודה של השמורה בעין - גדי מתבטא גם במספר העופות, הזוחלים, החרקים והיונקים הרב.

מבין היונקים ניתן לפגוש בעיקר בעדרי היעלים ובשפנים, בהם ניתן לצפות גם מטווח קצר, תוך כדי טיול בשביליה.

גם עקבותיהם של היונקים פעילי הלילה כמו שועלים, זאבים, צבועים ואף נמר נראות לעיתים.

ברחבי הנווה מוצאים שרידים רבים של מערכות השקיה קדומות, הכוללות מדרגות לעיבוד חקלאי, בריכות אגירה וקטעי אמות מים חצובות ובנויות.

עין - גדי של אז השתבחה בגידול תמרים ובגידול צמח אפרסמון ממנו הפיקו את הבושם היקר והאיכותי של אותם ימים.

ביישוב הוקם במאה השלישית לספירה בית כנסת (ראה הרחבה). מומלץ מאד לבקר בו וליהנות מרצפת הפסיפס הצבעונית.

בשמורה קיימים כמה וכמה מסלולי טיול מרשימים, חלקם מותאמים לכל המשפחה וחלקם - למיטיבי לכת.

פרטים והסברים על אופי המסלולים השונים ועל השעות בהן ניתן לטייל בהם תוכלו לקבל בכניסה לנחל דוד.

אמנת נווה עין גדי- מצורף מסמך עקרונות לשיתוף פעולה בין קיבוץ עין גדי לבין הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים

בנחל דוד 3 מסלולים עיקריים

הראשון שבהם נחל דוד תחתון: מותאם לכל המשפחה.
המסלול עובר במפלים ובבריכות מים עם צמחית נחלים, ושיאו במפל דוד. בתחילת המסלול ניתן לראות ריכוז עצים האופייניים לשמורה: שיטים, שיזף, זקום, ערף ואחרים.
המסלול העיקרי השני נחל דוד עליון: מוגדר כמסלול למיטיבי לכת. הוא מתחיל במפל דוד, וממשיך במעלה המצוק דרך מעיין שולמית למערת דודים ולמעיין עין-גדי.

זהו מסלול נופי שממנו תצפית על נווה המדבר ועל ים המלח, ושניתן להכיר בו את הצומח הטבעי של השמורה, ולהגיע בו אל מקורות המים שלה. ''מערת דודים'' הינה מערה קארסטית הממוקמת בראש מפל דוד.

המסלול עובר ליד אתרים ארכיאולוגיים: המקדש הכלקוליתי, טחנת קמח, בריכות אגירה עתיקות ומדרגות שלחין לעיבוד חקלאי.

המסלול השלישי שביל צפית, הקניון היבש, מעיין עין-גדי, נחל דוד תחתון: מסלול למיטיבי לכת.

זהו מסלול נופי על קו התפר שבין החלק המדברי של השמורה לבין נווה המדבר.

המסלול מתחיל מביס"ש, נמשך על הגדה הצפונית של נחל דוד, יורד אל חלקו הקניוני והיבש של הנחל עד למפל היבש (מפל החלון) שבסופו, עובר לגדה הדרומית של הנחל, מגיע למעיין עין-גדי ומסתיים בירידה לנחל דוד תחתון.

ממפל החלון נשקפת תצפית יפה אל מורד נחל דוד, אל ים המלח ואל הרי מואב באופק במזרח.

הטיול בנחל ערוגות עובר באפיק הקניוני של אחד מהגדולים שבנחלי מדבר יהודה בנוף פראי השופע מים בכל עונות השנה.

ניתן ללכת בו עד למפל הנסתר ובחזרה או עד לבריכות העליונות ובחזרה.

משך הסיור: שעה וחצי-יום

לא לוותר: הליכה בנחל דוד עד המפל

הערות: במשך עונת הקיץ יש להתעדכן בשמורה האם ניתן לטייל במסלולי מעלות השמורה: מעלה ישי, מעלה עין גדי, מעלה בני המושבים, מעלה איסיים ומעלה צרויה. כמו כן מומלץ לבצע את הטיול

שעות פתיחה:

* הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני השעות הרשומות

שעון קיץ:
בימים א'-ה' 8:00-17:00.
בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00
בחורף כניסה אחרונה אפשרית לנחל דוד עד השעה 15:00
כניסה אחרונה אפשרית לנחל ערוגות עד השעה 14:00
היציאה מהשמורה עד השעה 16:00 בשל מניעים הקשורים לשמירת טבע

דרכי התקשרות:
טלפון: 08-6584285
פקס: 08-6520228

דמי כניסה:
מבוגר  29 ₪,  ילד 15 ₪
קבוצה (מעל 30 איש): מבוגר ₪23, ילד ₪14
אזרח ותיק 15 ₪
שימו לב! דמי הכניסה לנחל ערוגות זהים לדמי הכניסה לנחל דוד- הכרטיס מאפשר כניסה לנחל דוד, נחל ערוגות ובית הכנסת- באותו יום בלבד.

לבית הכנסת העתיק בלבד:
יחיד: מבוגר  ₪15, ילד ₪7
קבוצה (מעל 30 איש): מבוגר ₪14, ילד ₪6
אזרח ותיק: 8 ₪ 
נגישות נכים:
שביל טיול המונגש לבעלי מוגבלויות תחילתו של השביל במסלול נחל דוד, במבואה לנחל, והוא ממשיך עד למפל התחתון הראשון בנחל- הבריכה האולימפית.

אורכו של השביל כחצי קילומטר, הוא תוכנן ונבנה באופן המשתלב בנוף המדברי, כאשר ההולכים בו נהנים מפינות מנוחה בצל עצי השיטה, כשלצידם יעלים ושפני הסלע המתגוררים בשמורת הטבע.

(עפ"י אתר רשות הטבע והגנים)
 

(הערת מערכת: אין במידע זה תחליף לקבלת הדרכה מאנשי מקצוע לפני כל טיול וסיור. בכתבה זו לוקטו המלצות אישיות בלבד. לפני כל טיול יש להיוועץ באנשי מקצוע מתאימים לקבלת הדרכה, התאמת סוג הטיול, דרכי הגעה וגישה, הצטיידות מתאימה וכד')

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.