מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ד 17.08.2014

שלוחי הרבי לאה"ק התכנסו: "לעמוד על המשמר" ● סיקור

הכינוס ה-35 של השלוחים שנשלחו על-ידי הרבי בשנים תשל"ו-ל"ח לארץ-הקודש, התקיים בשנה זו בקמפוס המפואר של 'מדרשיית נועם' בכפר סבא ● הרב שמואל גרייזמן בנאום המרכזי: "כאשר אנו השלוחים נהיה מאוחדים יחד עם המוסדות שקבע הרבי, יהווה הדבר דוגמא חיה שזרעו בחיים והוא בחיים, ואין כל שינוי בעבודת השליחות והפצת המעיינות שקבע הרבי בדיוק כמו לפני ג' תמוז" ● בכתבה המלאה: סיקור מלא וגלריית תמונות  שלוחי הרבי לאה"ק
שלוחי הרבי לאה
צילומים: יואל בלינצקי, COL)

הכינוס ה-35 של השלוחים שנשלחו על-ידי הרבי בשנים תשל"ו-ל"ח לארץ-הקודש, התקיים בשנה זו בקמפוס המפואר של 'מדרשיית נועם' בכפר סבא, בסימן חיזוק אחדות החסידים שתוליכם לקראת משיח צדקנו.

הכינוס נפתח בליל ש"ק, יום ההילולא כ' מנחם-אב, בשיעור מיוחד של השליח בעיה"ק צפת הרב אליהו הכהן פרידמן שלימד בטוב טעם ענין עמוק בתורתו של בעל ההילולא הגאון המקובל הרב לוי יצחק זצ"ל אביו של הרבי.

את הנאומים בסעודת השבת פתח השליח בת"א-יפו, הרב יוסף גערליצקי, בסיפור מיוחד על בעל ההילולא כפי ששמע מהמשפיע ר' פרץ מוצקין ע"ה, והדגיש את חשיבותה של אהבת ישראל, בעיקר בין השלוחים, שאיש את רעהו יעזורו ומהם יראו וכן יעשו כלל אנ"ש באה"ק.

לאורך השבת התוועדו עשרות השלוחים, יחד עם בניהם, חתניהם ונכדיהם, על חשיבותה ומשמעותה של השליחות הנדירה שהפקיד הרבי בידיהם, ובלשון הרבי "בתור שלוחים, ששלוחו של אדם כמותו, להראות דוגמא חיה לאחרים שמהם יראו וכן יעשו". כאשר במשך התפילות, הלימוד וההתוועדויות, הם משתדלים בכל מאודם לקיים את הוראת הרבי במכתביו לכינוסים אלו: "ודאי יתאחדו כולם למציאות חדשה אחת". גם השלוחות ובנות משפחתן קיימו סדנאות והתוועדויות בנושא חיזוק שליחותן המיוחדת.

ראשי המדברים בהתוועדות היו השליח במגדל העמק המשפיע הרב יוסף יצחק גורביץ, השליח בנחלת-הר-חב"ד הרב יוסף גאנזבורג, והשליח בצפת עיה"ק הרב יוסף יצחק וילשאנסקי. בהמשך נשא השליח באילת הרב יוסף העכט נאום נלהב, כשהוא מתבסס על שיחת הרבי בענין הדרגות בשליחות, וקרא לשלוחים להרגיש בפועל כיצד השליחות מתחדשת ממש בכל רגע ורגע, כאשר ברגע זה ממש הרבי ממנה אותם לשלוחים לפעול את רצונו באה"ק.

גם השליח ביסוד המעלה הרב יעקב רייצעס דיבר נרגשות על החובה של כל אחד להקפיד על מסגרת השליחות שקבע לו הרבי, ולא לפנות לעיסוק בנושאים אחרים. השליח הרב שלום בער לבקובסקי דיבר על הצורך של כל שליח באופן אישי להרבות בכמות ובאיכות בלימוד החסידות בשופי.

השליח בירושלים עיה"ק הרב שמואל גרייזמן, נשא את הנאום המרכזי בו קרא ללמוד הוראה בעבודת ה' מהנושא המדובר לאחרונה – "מנהרות". הרב גרייזמן זעק כי יש לעמוד על המשמר שלא לסטות כחוט השערה מדרך השליחות והפצת המעיינות כפי שקבע אותה הרבי, משום שגם כשאין הדבר נראה לעין, "מתחת לאדמה" ישנם שיטות ודעות הנראים כלפי חוץ כחלק מהפצת המעיינות ומקומם לא יכירנו בחב"ד, וחלילה ברגע אחד יכולים לצאת ולפגוע במפעל המוסדות ובתי חב"ד. "כאשר אנו השלוחים נהיה מאוחדים יחד עם המוסדות שקבע הרבי, יהווה הדבר דוגמא חיה שזרעו בחיים והוא בחיים, ואין כל שינוי בעבודת השליחות והפצת המעיינות שקבע הרבי בדיוק כמו לפני ג' תמוז", אמר הרב גרייזמן.

את המושב המרכזי של הכינוס בסעודת המלוה מלכה ניהל מארגן הכינוס השליח בנחלת-הר-חב"ד הרב יהודה איידלקופ, שהודה בשם השלוחים למנחה השבת כולה ו"רוח החיים" של הכינוס, השליח הרב אברהם שמואל בוקיעט, הטורח מידי שנה על תוכנית הכינוס. במושב זה נאם גם המארח – שליח הרבי בכפר-סבא הרב אהרן קנייבסקי, שסייע והשתדל רבות באירוח הכינוס במקום שליחותו. הרב קנייבסקי סיפר כי מאז החל לארח בעירו את הכינוס בשנים האחרונות הוא רואה ברכה והצלחה פלאית בכל מוסדותיו ופעילותו.

לרגל ציון שבעים שנה להסתלקות הגרלוי"צ ושלושים וחמש שנים לכינוס השלוחים באה"ק, הדפיסו השלוחים במקום הכינוס מהדורת תניא מיוחדת, כאשר כל אחד מהשלוחים מקבל את הזכות להיות שותף בהדפסה. השליח בצפת הרב אהרן אליעזר צייטלין לימד שיעור עיוני מרתק בפרק ל"ב מתוך ספרי התניא החדשים.

במהלך המושב המרכזי הועלו הצעות והחלטות לחיזוק פעולות השלוחים בארץ הקודש. ההחלטות המרכזיות, שהוקראו על-ידי השליח הרב צייטלין היו בנוגע למצב הבטחון כיום באה"ק:

1. אנו, שלוחי הרבי מליובאוויטש לארץ הקודש, קוראים לממשלת ישראל וכל העומדים בראשה ובראש מערכת הביטחון, לפעול על-פי הוראות הרבי, מנהיג ישראל האמיתי, במצבים דומים בעבר – ולא להפסיק לרגע אחד את האש והמלחמה במחבלים עד להסרת מוחלטת של כל איום מכאו"א מתושבי ארץ הקודש. הרבי הזהיר בעבר בזעקות מכאב ליבו הק' על הפסקת הלחימה וכיבוש בסיסי המחבלים, מפני ההתחשבות ב"מה יאמרו הגויים", ולדאבון כל לב ראו כולם את התוצאות האיומות מכך עד עצם היום הזה.
על פי דברי הרבי, המבוססים על פסק-דין תורתנו הקדושה , יש להילחם בכל התוקף ללא כל הגבלה בכל מקום שממנו מנסים לפגוע בתושבי אה"ק, עד שלא תישאר כל אפשרות שישוגר משם טיל אחד או פיגוע אחד לעבר תושבי וחיילי אה"ק. כל מחאות העולם אינם שווים לחייו של יהודי אחד! אדרבה, כפי שאמר הרבי וראו אחר-כך בפועל פעמים רבות, כל אומות העולם יודו אחר כך לישראל על שהשמידה את אותם המחבלים המסכנים את העולם כולו.

2. אנו מחזקים את ידי 'קונגרס הרבנים פיקוח נפש', המאגד 350 רבני ישראל החתומים על איסור מסירת שטחים לאויבי ישראל. קונגרס הרבנים פיקוח נפש, בראשות ידידינו שליח הרבי הרב יוסף שמואל גערליצקי, פועל על-פי דברי הרבי לאורך השנים, לעורר ולמחות שוב ושוב, שמסירת שטחים היא סכנה נוראה לכל תושבי אה"ק, על-פי האמור בשו"ע או"ח סימן שכט.

בימים אלו פועל הקונגרס בכמה מישורים, הן בהתעוררות בבתי-כנסת וישיבות באה"ק בנושא 'מבצע תפילין' להרתעת האויב, הן בתעמולה נרחבת שלא להפסיק את המלחמה במחבלים, והן בהשתדלות לנצל את המצב כדי לפקוח את עיני העם והממשלה לראות שרק מסירת שטחים היא שהביאה את כל הצרות והסכנות בהם נמצא עם ישראל עתה, רח"ל. אנו קוראים לכל מי שבידו לסייע ולחזק את פעולות קונגרס הרבנים. וודאי פרסום פסק הדין יפעל פעולתו שינהגו בדרך התורה ב'גאון יעקב', ויביאו לבטחון לכל יהודי באה"ק, "ונתתי שלום בארץ .. ואולך אתכם קוממיות".

בין השלוחים וצאצאיהם התקיימה על כרטיס טיסה לציון הגרלוי"צ בעל ההילולא באלמא-אטא. כל השלוחים ובני משפחותיהם הודו מקרב לב לשליח בנחלת-הר-חב"ד, הרב יהודה איידלקופ ורעייתו, שמידי שנה טורחים בגופם ובממונם בארגון הכינוס כולו ובהצלחתו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.