מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשע״ד 15.08.2014

'ידיעות: "אבו מאזן חושש מהאג בגלל עו"ד ציבין ויבלונקה"

האם אבו-אזן מתכוון להתלונן על ישראל בהאג בעקבות מבצע 'צוק איתן'? כנראה שלא  ● הסיבה: עורכי הדין מרדכי ציבין ואורי יבלונקה הגישו לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג תלונה נגד החמאס ואבו מאזן, בגין ביצוע פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה ופשעי תוקפנות ● בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות', חושף העיתונאי הבכיר של העיתון, נחום ברנע: "בשיחות עם דיפלומטים זרים הוא אומר (-אבו מאזן) פחות או יותר כך: אני להאג לא רוצה ללכת; אני אלך לשם רק אם הלחצים הפנימיים לא ישאירו לי ברירה  לסיפור המלא
'ידיעות:
עו"'ד מרדכי ציבין ● משמאל: הטור של העיתונאי נחום ברנע בעיתון 'ידיעות אחרונות'

האם אבו-אזן מתכוון להתלונן על ישראל בהאג בעקבות מבצע 'צוק איתן'? כנראה שלא. ומי שאחראי לכך הוא, עורך הדין החרדי מרדכי ציבין.

בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות', חושף העיתונאי הבכיר של העיתון, נחום ברנע: "בשיחות עם דיפלומטים זרים הוא אומר (-אבו מאזן) פחות או יותר כך: אני להאג לא רוצה ללכת; אני אלך לשם רק אם הלחצים הפנימיים לא ישאירו לי ברירה.

"הוא לא הולך לשם כי כך התחייב לאובמה. והרושם שקיבלו בני שיחו הוא שיש סיבה נוספת: הוא חושש מתלונה נגדית, שתסבך אותו ואת הרשות.

"מאז מארס 2013 מונחת בהאג תלונה כזאת, שנוסחה על ידי שני עורכי־דין פרטיים, מרדכי ציבין ואורי יבלונקה", כותב ברנע. "התלונה מייחסת לאבו־מאזן אחריות לירי רקטות מעזה, חטיפת אזרחים, מכוניות תופת ופיגועי התאבדות.

"אבו־מאזן הפך בעיני המתלוננים לאחראי לאחר שהאו"ם הכיר ברשות שהוא עומד בראשה כמדינה־משקיפה. תלונה של אבו־מאזן לבית־המשפט תפתח את הדלת לדיון בתלונה הנגדית".

התלונה שהגיש עורך דין מרדכי ציבין, לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, נגד החמאס ואבו מאזן בגין ביצוע פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה ופשעי תוקפנות, היא תלונה תקדימית.

בתלונה מבקש עו"ד ציבין, הידוע כבעל קשרים ברחבי העולם, לפתוח בחקירה בגין פשעים לכאורה שבוצעו נגד ישראלים ופלסטינים. הגשת התלונה התאפשרה לאחר שהרשות הפלסטינית אושרה באו"ם כמדינה-משקיפה.

בפתחה של התלונה, כותב ציבין: "אני מעביר מידע אודות מחמוד עבאס וגם אודות חברים בארגון החמאס על מנת שתפתחו בחקירה נגדם בגין פשעים נגד האנושות ובגין פשעי מלחמה".

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוקם ב-2002 מתוקף אמנת רומא, וביכולתו לחקור פשעי מלחמה שבוצעו בשטח של אחת מהמדינות החברות בבית הדין או על ידי אזרחים של אחת מהמדינות החברות בבית הדין.

לבית הדין יש בין ההיתר סמכות להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד מי שהם מצאו אחראי לכאורה לביצוע הפשעים.

ציבין טען בעתירה כי התקיפות נגד ישראל מבוצעות על ידי כל הפלגים הפלסטינים, גם אלה הכפופים לאבו מאזן. כמו כן, מיוחסים פשעי מלחמה לחמאס בגין רצח והתעללות בפלסטינים הנחשדים בשיתוף פעולה עם ישראל.

באופן עקרוני, בית הדין בהאג בוחן רק בקשות שהוגשו על ידי מדינות. אולם, עו"ד ציבין מציין בבקשה כי על פי אמנת רומא, לתובע הראשי נתונה הסמכות לפתוח בחקירה על דעת עצמו, וזאת בעקבות מידע שהגיע לידיו בנוגע לפשעים שבוצעו בסמכות השיפוט של בית הדין.

מעמדה החדש של הרשות מאפשר חקירה שכזו נגדה. המידע בבקשה שהגיש ציבין מבוסס על נתונים של שירות הביטחון הכללי, של ארגון אמנסטי, של דוחות של האיחוד האירופאי, של האו"ם ושל ארגונים לזכויות אדם, וכן מציין את מסקנות דו"ח גולדסטון בנוגע למעשים של חמאס.

ציבין אומר: "המשפט הבינלאומי הוא זירה שבה ניתן להילחם בטרור, ואסור להפקיר אותה לצד השני. במשך שנים נוקטים ארגונים פלסטינים פעולות טרור רצחניות, אשר מהוות פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ומסבות אלפי הרוגים בקרב אוכלוסייה אזרחית חפה מפשע.

"למרבה הציניות דווקא ארגונים פלסטינים הם שעושים שימוש במשפט הבינלאומי נגד קצינים ופוליטיקאים בכירים ונגד מדינת ישראל.

"צביעות היא לומר כי אבו מאזן אינו אחראי אישית לפעולות טרור שמהוות פשע מלחמה והפרה של זכויות אדם בהתאם לכללי בית הדין בהאג".

Отрывок из статьи Нахума Барнеа «Радостная весть» в крупнейшей газете Израиля – «Едиот ахронот» («Последние новости») за 15 августа 2014 года

КАК МЫ ПРЕДОТВРАТИЛИ ИСК АБУ-МАЗЕНА ПРОТИВ ИЗРАИЛЯ В ГААГСКИЙ СУД

По большому счету, Совет ООН по правам человека – это не более чем «пиаровская» организация, предназначенная для построения нужного имиджа. Гораздо более серьезная угроза исходит от Международного трибунала в Гааге: обвинительный приговор этого суда способен превратить руководителей государства и офицеров его армии в преступников, подлежащих международному розыску.

Намеревается ли председатель «Палестинской автономии» Абу-Мазен жаловаться на Израиль в Гаагу? В беседах с иностранными дипломатами он выражался приблизительно так: ехать в Гаагу я не собираюсь, я отправлюсь туда только в ситуации сильного нажима изнутри, не оставляющего мне иного выбора.

Бытует мнение, что Абу-Мазен не поедет в Гаагу потому, что он дал соответствующее обещание президенту США Бараку Обаме. Однако у собеседников арабского лидера сложилось впечатление, что имеется и другая причина: он опасается ответного иска, каковой поставит в неудобное положение его самого и всю ПА.

Кстати, с марта 2013 года в Гааге хранится подобная жалоба, поданная частными израильскими адвокатами Мордехаем Цивиным и Ури Яблонкой. В этом документе на Абу-Мазена возлагается ответственность за ракетные обстрелы территории Израиля из сектора Газа, за похищения израильских граждан, за теракты-самоубийства, за применение начиненных взрывчаткой автомобилей в террористических целях.

По закону Абу-Мазен может стать ответчиком процесса в Гаагском суде после того, как ООН придала возглавляемой им «Палестинской автономии» статус «государства-наблюдателя». Стоит лишь Абу-Мазену пожаловаться на Израиль, как трибунал вытащит из-под сукна израильскую жалобу на ПА. 

Yediot Acharonot - Shabbat Magazine - 15.8.2014

 By: Nachum Barne'a 

 
The U.N. committee for Human Rights is by and large just an establishment for purposes of public relations. The real threat, the doomsday weapon, is laid in the international court in the Hague. A conviction there will make the heads of the state and its officers wanted criminals. 

Is Abu-Mazen planning to complain about Israel in The Hague? In conversations with foreign diplomats he says more or less the following: I do not want to go to The Hague; I'll go there only if internal pressures won't leave any other choice for me.

He isn't going there because he promised Obama and the impression that his interlocutors got is that there is another reason: He fears a counter complaint, which will get him and the PA in trouble. 

Since March 2013 such a complaint is placed at the Hague, which was drawn up by two private lawyers, Mordechai Tzivin and Uri Yablonka. The complaint attributes on Abu-Mazen responsibility for the firing of rockets from Gaza, the kidnapping of citizens, car bombs and suicide bombings. Abu-Mazen is according to the complainants responsible after the U.N. recognized the PA which he heads as an observer-state. A complaint by Abu-Mazen to the court will open the door for discussion of the counter complaint. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.