מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ד 13.08.2014

חוק מע"מ אפס שוב לא עבר • גפני הכריז: "החרדים ניצחו"

ח"כ משה גפני: "הוכחנו שהאופוזיציה מנהלת את ועדת הכספים ואת האוצר" ● "הדיון ננעל, ניסן סלומיאנסקי הבין שהלך עליו" ● הישיבה הסתיימה מבלי לקדם את החוק המפלה, לאחר מו"מ עם יו"ר הוועדה: נעילת הישיבה תמורת הסרה של חלק מההסתיגויות ● בשל יציאה מרוכזת של הכנסת לחופשה עד ספטמבר, הדיונים יחודשו רק בחודש הבא לסיפור המלא
חוק מע
חרדים 10

דרמה בוועדת הכספים: הדיון המכריע על הצעת חוק מע"מ אפס הופסק היום (רביעי) בשיאו של דיון סוער, בעקבות צעקות ותרגילים פרלמנטריים של חברי האופוזיציה, בעיקר הח"כים החרדים, שנעזרו בח"כי העבודה סתיו שפיר, אראל מרגלית וח"כ אחמד טיבי.

במהלך הישיבה המשיכו חברי האופוזיציה להציג את ההסתייגויות שלהם לחוק, יצאו לישיבות התייעצות ואף טענו כי כדי להמשיך לדון בחוק יש צורך באישור ועדת הכנסת, שכן עלו בחוק נושאים חדשים.

לאחר משא ומתן בין הח"כים החרדים ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, התקבלה הצעת פשרה, לפיה הח"כים התחייבו להסיר חלק מ-1900 ההסתייגויות שהגישו, שעסקו בסעיפים לא משמעותיים בחוק, ובתמורה ישיבת ועדת הכספים ננעלה.

"הגענו להבנה שיש צורך לעבוד ביחד בשיתוף פעולה", אמר סלומינסקי והוסיף: "על חלק מהדברים יש הבנות ועל חלק לא. בחודש ספטמבר נמשיך לדון ולעסוק בחילוקי הדעות. ברור שחלק מההסתייגויות שהוסרו יעלו שוב בדיון במליאה".

ח"כ משה גפני הגיב להודעת היו"ר: "עד שהחוק יגיע לדיון בספטמבר, ראש הממשלה כבר יגיד לשר האוצר שהוא צריך את שלושת מיליארד השקלים לדברים אחרים והחוק הזה לא יובא לדיון".

"החרדים ניצחו", הכריז לאחר הישיבה גפני. "הוכחנו שהאופוזיציה מנהלת את ועדת הכספים ואת משרד האוצר. האחריות שלנו היא למנוע ולדחות את העברת החוק הרע הזה, שיפגע בכל חלקי הציבור ויזרוק לפח האשפה 3 מיליארד שקל".

גורם המקורב לחרדים מסר לגלובס: "הדיון ננעל, ניסן סלומיאנסקי הבין שהלך עליו".

נוכח יציאה מרוכזת של הכנסת לחופשה עד ספטמבר, הדיונים בוועדה יחודשו רק בחודש הבא.

בכל מקרה, נראה כי גם אז הסיכויים להביא לאישורו של החוק קלושים לנוכח מרד החרדים ו-1,900 ההסתייגויות שהגישו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.