מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תשע״ד 12.08.2014

המעמד התורני השנתי של ליובאוויטש ● סיקור מלא, גלריה

מעמד ה"ירחי כלה"  שנערך בכפר-חב"ד היה מעמד גדול של תורה והלכה, לכבודו של בעל ההילולא רבי לוי יצחק זצ"ל, אביו של הרבי נשיא דורנו, במלאת שבעים שנה להסתלקותו תש"ד – תשע"ד ● כאלף משתתפים מבין אנ"ש ברחבי הארץ נענו לקריאת החיבה של הנהלת וראשי הישיבה לבוא ולהשתתף במעמד גדול זה ● COL מגיש סיקור בלעדי מהנואמים המרתקים וגלריה נרחבת ירחי כלה
המעמד התורני השנתי של ליובאוויטש ● סיקור מלא, גלריה
חלק מהנואמים לצד תמונות מהמעמד המרשים (צילומים: שניאור שיף, COL)
כתב COL

מעמד ה"ירחי כלה"  הרביעי בארץ הקודש שנערך ביום שני חמשה עשר באב, היה מעמד גדול של תורה והלכה, לכבודו של בעל ההילולא רבי לוי יצחק זצ"ל, אביו של הרבי נשיא דורנו, במלאת שבעים שנה להסתלקותו תש"ד – תשע"ד.

כאלף משתתפים מבין אנ"ש והתמימים חסידי חב"ד, נענו לקריאת החיבה של הנהלת וראשי הישיבה לבוא ולהשתתף במעמד גדול זה. ואכן, בקהל הרב נראו רבים מקהילות אנ"ש מקרוב ומרחוק, מירושלים עיה"ק ומצפת עיה"ק, מלוד, רחובות, ראשון לציון, בני ברק, נתניה, תל אביב, ועוד מערי השדה, שבאו להשתתף במעמד הגדול.

בקהל גם נראו שלוחים רבים מחוץ לארץ, השוהים בימים אלו של תקופת בין הזמנים באה"ק, ושמחו לבוא וליטול חלק במעמד "ירחי כלה".

מעמד זה קנה לו כבר מקום של כבוד בקרב ציבור אנ"ש בארץ הקודש, כיום שכולו תורה הלכה וחסידות, כאשר ניתן לראות בקהל ציבור קבוע שעשו להם את יום זה בחופשת הקיץ לבוא למשך כל שעות המעמד, ורואים כזכות וחובה לעצמם להשתתף במעמד זה.

המעמד הגדול החל בשעות לפני הצהריים, והסתיים לקראת השעה תשע וחצי בלילה, כאשר הקהל הרב נהנה בשורה ארוכה של הרצאות ושיעורים תורניים מרתקים, כאשר האירוע כולו עומד בסימן שבעים שנה לבעל ההילולא זצ"ל.

את פניהם של הבאים, בהם רבים מתלמידי הישיבה בעבר ובהווה, קיבלו ראשי הישיבה הגה"ח הרב יעקב כ"ץ, הגה"ח הרב מאיר צבי גרוזמן, הגה"ח הרב אליהו לנדא, ועמם שאר חברי הצוות החינוכי בנגלה ובחסידות, וכן מנהלי הישיבה הרב מנשה חדד והרב מנחם לרר, הנושאים בעול הגשמי של ניהול המוסדות.

על השולחנות בזאל רחב הידיים, שהיה מסודר חגיגית, המתינו לציבור החוברת התורנית המיוחדת שהופיעה לקראת ה"ירחי כלה", ובה מראי המקומות עבור השיעורים התורניים, וכן קובץ טרי של "הערות התמימים" שהופיע על ידי תלמידי הישיבה לקראת יום ההילולא. כמו כן לרשות הקהל עמד במשך כל היום מזנון עשיר ומגוון לטעימה קלה להשיב את הנפש.

את האירוע פתח כמידי שנה המנחה הוותיק של מעמדים אלו, הגה"ח הרב מנחם קעניג, משפיע ומשגיח בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בלוד. בשפתו הרהוטה ובסגנונו החסידי, עומד הרב קעניג על מעלת המעמד הגדול ומעלת יום זה, על החשיבות הרבה שהרבי ראה למעמדים אלו, תוך שהוא עצמו משלב ברעיונות קצרים מדברי תורתו של רבי לוי יצחק זצ"ל.

ארבעה מושבים תורניים היו במעמד השנתי הרביעי של ה"ירחי כלה". המושב הראשון יוחד לעיונים בשולחן ערוך רבינו הזקן. במושב זה נשאו דברים הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מרא דאתרא של כפר חב"ד, אשר בהתאם לעמדנו ערב שנת השמיטה, ייחד הרב את דבריו לשיטתו המיוחדת של רבינו הזקן בתקנת פרוזבול, תוך שהוא מבאר את החידוש המיוחד בשיטה זו. עוד דיבר במושב זה הגה"ח הרב ברוך בליזינסקי, ר"מ בישיבה ורב בית הכנסת "מענדל'ס שול" בכפר חב"ד, אשר הסביר בהרחבה ובטוב טעם את גישתו המיוחדת של הרבי בביאור "חידושו המפתיע" כלשונו בדברי רבינו הזקן בדין "גזירה דרבה". הרב בליזינסקי אף קישר את דבריו עם תורתו של בעל ההילולא, שמביא כי 'רבה' הנו סופי-התיבות של ההלכות בהם עוסקת גזירתו, שופר, לולב וסוכה...

מושב הלכה זה, כמו כל המושבים ב"ירחי כלה", התאפיין ב"דרחא דאורייתא" מצד רבים מהמשתתפים, תלמידי חכמים וצורבא דרבנן, לצד אברכים ובעלי בתים, שהתפלפלו עם המרצים השונים בדבריהם, והאולם הגדול הופך ללהבה תורנית.

המושב השני במעמד "ירחי כלה" יוחד לעיונים בתורתו של בעל ההילולא רבי לוי יצחק. במושב זה נשאו שיעורים תורניים מעמיקים בתורת הקבלה והחסידות, הגה"ח הרב אליהו קירשנבוים, משפיע בישיבה ומחבר ספרים בתורת החסידות, שעיין בביאורי הרבי על תורת אביו במשמעות "אין מחיצה בין ישראל והקב"ה, תוך הבאת חידושים נפלאים בנושא זה. כמו כן דיבר במושב זה הגה"ח הרב יוסף יצחק אופן, משפיע ישיבת "תורת אמת" בירושלים, ומשפיע קהילת אנ"ש ברמת שלמה, אשר הפליא לבאר את גישתו של בעל ההילולא במשמעות מספר הצומות על חטא, תוך הצגת דיוקים רבי עניין בתורתו של רבי לוי יצחק.

בין המושבים נערכת אתנחתא לתפילת מנחה וטעימה קלה, ותיכף מזמין המנחה הרב קעניג את הציבור לפתיחת המושב השלישי במעמד.

מושב זה הנו ייחודי והוא נערך השנה לראשונה, בקשר עם ציון מלאת שבעים שנה להסתלקות. במושב זה נשאו דברים שניים מנכבדי החסידים, אש זכו להיות עדים מכלי ראשון לקשר המופלא של הרבי נשיא דורנו עם אביו, בבחינת "בן יכבד אב". הראשון הוא הסופר החסידי הדגול הרב נפתלי גוטליב, האיש שזכה לערוך את סדרת הספרים "תולדות לוי יצחק" על בעל ההילולא. הרב גוטליב ריתק את המשתתפים בהוראות שזכה לקבל מהרבי ביחידות ובכוס של ברכה בעריכת הספר, בעידוד המיוחד שהרבי רחש לספר זה, וכן על גילויים משלבי עריכת הספר והגהות הרבי על הסיפורים השונים שבספר.

עוד דיבר במושב זה הרב מרדכי גורליק, אדריכל בניין 770 בכפר חב"ד, אשר יצא בשנת תשל"ב את ברית המועצות, זמן קצר לאחר שביקר על ציונו של רבי לוי יצחק. בחודש תשרי תשל"ג הוא היה ביחידות אצל הרבי והציג לרבי תמונות מציון אביו, והרבי הורה לו שורת הוראות שבני משפחתו שנשארו 'שם' יקימו מצבה מסודרת על הציון.

הקהל האזין בקשב רב לסיפורים המיוחדים של הרב גוטליב והרב גרליק, אשר לא היה מתאים ממעמד זה לשמוע מכלי ראשון על הקשר הפנימי המיוחד של הרבי עם אביו.
מעמד "ירחי כלה" השנה נערך חודש וחצי לפני תחילת שנת השמיטה, ומטבע הדברים מושב ההלכה למעשה הקבוע של המעמד עסק בנושא זה, "קרבה שנת השבע שנת השמיטה". שני דוברים מן השורה הראשונה בתחום השמיטה השתתפו במושב זה, הראשון הגאון הרב צבי כהן, רב מערב בני ברק ומחבר ספרים תורניים רבים, שאף עלו על שולחן מלכים כאשר הם זכו להיות מצוטטים ב"לקוטי שיחות". הרב כהן הרצה כשעה תמימה בנושא הטיפול בגינות נוי ובעציצים בשנת השמיטה, תוך הבאת דוגמאות מעשיות רבות לפרטי ההלכות השונות, והקהל מצידו התעניין, שאל והוסיף, וביקש הבהרות לדינים שונים, והרב כהן נענה והסביר לכל אחד בפירוט.

הנואם השני במושב זה הוא הגה"ח הרב אליהו לנדא, ראש וועדת השמיטה של בד"צ הרב לנדא, ומראשי הישיבה. משאו של הרב לנדא הותיר רושם עז על כל המשתתפים, כאשר הוא שיתף את הציבור באתגרים הגדולים הניצבים בפתח שנת השמיטה, הקושי הגדול להשיג כשרות מהודרת ללא פשרות, תוך גילויים וחשיפות מכלי ראשון מתפקידו רב הרגישות כיו"ר וועדת השמיטה.

הרב לנדא הציג בפני המשתתפים עדויות וצילומים מרתקים על הברכה המיוחדת לה זוכים שדותיהם של אלו המקפידים על מצוות השמיטה, והציבור היה מרותק במשך שעה תמימה לדברים המאלפים.

המעמד הגדול נחתם במראות קודש מהרבי, כאשר במשך שעה ארוכה צפה הקהל בקטעים מהתוועדות כ"ף מנחם אב תשמ"ה.

רבים מהמשתתפים הביעו במהלך המעמד ולאחריו את הוקרתם בפני ראשי הישיבה וחברי ההנהלה, על המסורת הברוכה של עריכת המעמד חשוב של ה"ירחי כלה", שחסרונו היה ניכר בציבור, ומהווה מידי שנה מעמד של קידוש שם ליובאוויטש.
ראשי הישיבה וחברי הנהלת הישיבה מבקשים להודות לכל אלו שטרחו ועמלו רבות למען הצלחת המעמד הגדול, לחברי וועדת ההיגוי של ה"ירחי כלה" הרב אליהו וולף, הרב זושא וולף, הרב לוי וילנקין, הרב מאיר רבינוביץ, הרב ישראל הלפרין, הרב משה הורביץ, הרב יוסף יצחק וויספיש על עזרתם הרבה, וכן להגב' ע. סודקביץ על התמסרותה שבועות ארוכים להצלחת המעמד, וכן לכל התומכים והמסייעים בממונם החפצים בעילום שמם, שנדבו למען האירוע שלבטח גרם נחת רוח מרובה לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.