מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תשע״ד 12.08.2014

'ידיעות': מלחמתו של הכבאי החב"די שמתעקש לגדל זקן

בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמה הבוקר (שלישי) כתבה על לוחם אש חב"די שעבר בהצלחה רבה את קורס הכבאות, ורגע לפני שהוא מוסמך כלוחם האש החב"די הראשון הוא נתקל בדרישה חד משמעית של נציבות הכבאות: עליך לגלח את זקנך, זאת לאחר שמערך הכבאות "גילה" לאחרונה כי הזקן מפריע לאטימות מלאה של המסכה שאמורה להגן על הכבאי ● ל-COL נודע כי החב"דניק לא הורשה להעלות לטקס, והושפל לעיני כל בני משפחתו, והוא הוצב כרגע בתפקיד מנהלי ולא כלוחם אש (כבאי) עד לבירור הסוגייה לצילום הכתבה
'ידיעות': מלחמתו של הכבאי החב
כבאים בפעולה ● משמאל: צילום הכתבה מ'ידיעות אחרונות', הבוקר

כבאי בלי זקן: הנחיה החדשה שפורסמה בתקופה האחרונה בנציבות הכבאות מאיימת לפסול לתפקיד הכבאי גברים דתיים בעלי זקנים.

על פי ההנחיה החדש: "אין אישור לגידול זקנים ללוחמי האש בהתאם להוראות התקנים הבינלאומיים. לא יתקבלו לרשות לוחמי אש, המבקשים לגדל זקן".

על פי הדיווח בעיתון "ידיעות אחרונות", ההנחיה החדשה מעוררת תרעומת בקרב הכבאים הדתיים. "עד היום לא הרגשתי שאני מסכן את בריאותי בגלל הזקן, אחרי 66 שנים מישהו שם קיבל קריזה והחליט על תקנה חדשה, מצידי שיפטרו אותי, אני את הזקן שלי לא מגלח", אומר שמשון חיים, כבאי מתחנת הכיבוי באריאל.

לדברי גורמים בענף, הסיבה להנחיה החדשה הינה העובדה שבמערך הכבאות גילו לאחרונה כי הזקן מפריע לאטימות מלאה של המסכה שאמורה להגן מפני שאיפת עשן בעת כיבוי שריפה.

על פי ההערכות, ההנחיה החדשה נוגעת ישירות ללפחות 50 לוחמי אש בעלי זקן שעלולים להיפגע ממהנחיות החדשות.

כך לדוגמא צעיר חסידי, המשתייך לחסידות חב"ד, שסיים לאחרונה את הקורס במערך הכבאות אך סירב להתגלח מטעמי דת, הוצב לעבוד בתפקיד מנהלתי ולא כלוחם כפי שתכנן מלכתחילה.

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי מספר לעיתון כי באותו קורס היו שלושה בעלי זקן, כשכמה שעות לפני טקס הסיום הציבו להם תנאי או שיתגלחו או שלא יעלו לטקס הסיום. שניים נאלצו להתגלח ואילו השלישי שאל את הרבנים שלו והם אסרו עליו להתגלח והורו לו לדבוק באמונתו.

לדברי אנקורי הוא הושפל ושלחו אותו לשבת ביציע יחד עם המשפחה שלו. "אדם עם זקן, שכולם רואים את הזקן, מתקבל לקורס, מסיים אותו בהצלחה ולא מכשירים אותו כלוחם. איפה היו כל אנשי הנציבות בכל החודשים האלה? עכשיו הוא משרת בתפקיד מנהלתי, פוגעים לו בשכר והוא חש מושפל לראות את החברים שלו מהקורס עובדים כלוחמי אש ויוצאים לכיבוי שריפות והוא עובד בעבודה משרדית", אומר אנקורי.

אנקורי מוסיף ותוהה: "מה נעשה עכשיו עם כבאים דתיים בעלי זקן?", ומציין כי "לדעתנו ניתן לפתור את בעיית הזקן עם רכישת מסכה מיוחדת, שעולה מעט יותר כסף מהמסכה הרגילה".

בנציבות הכבאות אומרים בתגובה כי לחניך הובהר כבר בתחילת הקורס וכן במספר רב של פעמים בהמשך כי ייתכן שהוא או כל חניך אחר שיגדל זקן לא יוכל להשלים את הקורס.

"אין זה המקרה הראשון של הדחת חניך בשל גידול זקן. מעתה ואילך איסור גידול זקן יהווה תנאי סף לקבלת מועמדים לקורס כבאים", אומרים בנציבות הכבאות.

באשר ללוחמים שכבר משרתים, אומרים בנציבות כי "הסוגיה תידון מול ארגון העובדים. לא מוכרת מסכה מתאימה ומאושרת לבעלי זקן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.