מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשע״ד 11.08.2014

מאזדה 5 - מיניוואן משפחתי ● אלה ברכב

עד לפני עשור, האופציה של משפחה ישראלית לנסוע במיניוואן (קרניבל/ MPV וכדו' ) הוגבלה לאנשים שיכלו להשקיע סכום של 200.000₪ במוביל נוסעים, ואז... הגיעה לכאן המאזדה 5 והביאה לכאן את מהפיכת ה-5+2 ● מי שהתנפל על מגרשי הליסינג היו מקבלי הרכב הצמוד ובן יום הוא הפך ללהיט מכירות ● אבל היום כשהמבחר גדול והתחרות עזה, נלחמת ה-5 במגרש הצפוף של המיניוואנים ● כתב הרכב של COL יצא לסוכנות מאזדה בתל אביב כדי לפגוש את ממציא הסגמנט בישראל  מיניוואן 5+2אלה ברכב: כנסו לכתבות קודמות במדור המיוחד ב-COL
מאזדה 5 - מיניוואן משפחתי ● אלה ברכב
מיניוואן 5+2 משפחתית
שמואל מתן

תקלות קטנות לא קורות בד"כ ברכבי מבחן, אבל רגע אחרי שנכנסתי ל-5 שמתי לב לתקלה קטנה בחלון הנהג ועוד אחת קלה מאחור. כמובן שחוץ מזה הרכב היה תקין לגמרי ונראה חדש ונוצץ. עלעול קטן ברישיון הרכב וקיבלתי את התשובה שהדהימה אותי! רכב המבחן הוא משנת 2010 וזה די נדיר! רכבי מבחן לא זוכים לנהיגה עדינה בלשון המעטה ובדרך כלל תוך שנה, שנתיים מחליפים אותם. המחשבה הראשונה הייתה שכנראה קיבלתי את הרכב הלא נכון...

אבל במחשבה שנייה, רגע, יכול להיות שהתכוונו במאזדה לספר לנו, גולשי "אלה ברכב", שמאזדה בטיפול מקצועי הוא רכב חדש לכל דבר גם אחרי 3 שנים?! טוב זה לא סוד שמאזדה הוא רכב אמין, אבל נסיעת המבחן ב-5 הוכיחה לי את מה שכולנו יודעים על היפניות ונתוני המכירות של מאזדה מספרים שגם עם ישראל חושב כך!

את מרבית רוכשי מאזדה, אם תרצו, הסיפור הזה מספיק כדי לגשת לסוכנות הקרובה ולחתום על הזמנה. מולטימדיה? פנסי איתות במראות הצד? בקרת אקלים? את זה תספרו לקוראי המדור שלנו...

ואחרי הקדמה הארוכה הזו אפשר לצאת לדרך. ה-5 הוא רכב ליסינג קלאסי שמיועד לאנשים שנוהגים רוב הזמן לבד וכשמפעם לפעם מצטרפת המשפחה. ככזה הוא מציע מרכב קומפקטי ולא גבוה עם רדיוס סיבוב קצר במיוחד ומיועד בעיקר לנהגים שלא "מעוניינים לנהוג באוטובוס"...



באולם התצוגה הסביר לי הנציג שה-5 הוא רכב לשישה אנשים ועוד אחד ממש קטנצ'יק... שזה אומר שבשורה השנייה יחכו לכם שני כסאות מרווחים עם משענות יד ועוד דרגש קטנצ'יק במרכז  השורה השנייה, למקרה שתצטרכו לדחוס מישהו שלישי...

העיצוב הקדמי והאחורי של ה-5 מזכיר את המאזדה 3 דור קודם, מהצד הצליחו ליצור ב-5 עיצוב גלי מיוחד שלא תראו בדרך כלל במיניוואנים, אלמלא התרגלנו כ"כ לראות את ה- 5 בכל פינה יכול להיות שהיינו נעצרים להביט עליו... כי הוא בהחלט מעוצב מקורי ונאה.



תא הנוסעים של ה-5 מציעה סביבת עבודה עסקית ולא מרגשת במיוחד, זה מתחיל במושב לא נח וחובק מספיק (כמו בפורד S-MA X למשל) וזה ממשיך במערכת המולטימדיה הלא מקורית בהרכבה מקומית שדווקא הורסת את העיצוב הקלאסי הנאה של ה-5. מעבר לזה הנדסת האנוש טובה ותמצאו כל מה שצריך: בקרת אקלים, בקרת שיוט, תאורה אישית, הפעלת מערכת השמע מההגה, תא כפפות כפול, מחשב דרך ומושבים בשני צבעים.



המעבר לשורה השנייה נפלא, דלתות ההזזה (כן זה מינוואן...) חלקות ומאד נוחות לפתיחה וסגירה, המושבים נוחים ומרווחים עם משענות יד בשילוב שני צבעים (זוכרים מקום רק לשני מבוגרים), תא אכסון מקורי ושימושי מתחת למושבים, מגשי טיסה, חלונות כהים, ומאד חסר כאן פתחים למזגן.



השורה שהשלישית כצפוי צפופה ומתאימה לילדים, באם יושבי השורה השנייה יוותרו מעט על מרווח הרגליים, ניתן להושיב בשורה השלישית גם נערים בוגרים שייהנו ממתקן כוסות. היציאה והכניסה לשורה זו מוצלחת ופשוטה.

במאזדה הצליחו להגניב עוד כמה סנטימטרים יקרים לתא המטען המקובל בסגמנט ובתכנון נכון הצלחנו להכניס את כל התיקים של הילדים, אחרי שוויתרנו על העגלה (לא נורא, יש אצל הדודה...)



עזבו מנועי טורבו קטנים ותיבה רציפה... במאזדה שומרים על המסורת הישנה והטובה דהיינו מנוע 2000 סמ"ק עם 144 כ"ס שיחד עם תיבת חמשת ההילוכים מניעים את ה-5 בזריזות האופיינית השמורה למוצרי מאזדה (רק למה הטיפטרוניק עובד הפוך?)
צריכת הדלק עמדה על ממוצע של 10 ק"מ לליטר ו-12 ק"מ מחוץ לעיר, סביר בסגמנט.

מחיר רכב המבחן גם סביר ועמד על 168.500 ₪  ו-3 שנות אחריות
סיכום: נסיעת המבחן הזו הייתה ארוכה במיוחד וכללה יותר מ- 600 ק"מ, עם כל ק"מ שעברתי מצאתי את עצמי מחבב את המיניוואן הזה יותר ויותר.

נכון שלא ניתן להצביע על משהו שמייחד אותו, מצד שני הוא לא נופל בשום סעיף ממתחריו. דווקא בגלל שהוא מרגיש קטן, ולמרות כסא הנהג השטוח והמעצבן מצאתי את עצמי מחבב את כל יתרונותיו, את תיבת ההילוכים, המנוע הזריז, תא המטען  והאיבזור שהופכים אותו למשהו מוערך וחביב ובקיצור משפחתית שימושית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.