מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשע״ד 11.08.2014

רצח הרב רקסין ע"ה: 50 אלף דולר למידע על זהות הרוצח

בשבת נרצח הרב יוסף רקסין ע"ה (60) בדרכו לבית הכנסת בעיר צפון מיאמי ביץ', והקהילה היהודית החליטה לא לסמוך רק על המשטרה אלא להציע פרס לכל מי שיעביר מידע שיקדם את החקירה ● "בשלב זה אין כל אינדיקציה לכך שמדובר בפשע שנאה", אומרים במשטרה, ובליגה היהודית נגד השמצה הסכימו להערכה המשטרתית  לסיפור המלא
רצח הרב רקסין ע
זירת הרצח ● מימין: הרב יוסף רקסין ע"ה
NRG

בשבת נרצח הרב יוסף רקסין (60) בדרכו לבית הכנסת בעיר צפון מיאמי ביץ', והקהילה היהודית החליטה לא לסמוך רק על המשטרה אלא להציע פרס לכל מי שיעביר מידע שיקדם את החקירה. כפי שפורסם ב-nrg, משטרת צפון מיאמי ביץ' עדיין מחפשת אחר שני חשודים שירו ברב האורתודוקסי שהיה בדרכו לבית הכנסת.

על פי הדיווחים בעיתוני פלורידה, שני גברים ממוצא אפריקאי ניגשו אליו וירו בו. רקסין הוטס לבית החולים ג'קסון ממוריאל, שם נקבע מותו. שני החשודים ברחו מהמקום אחד ברגל והאחר על אופניים. בקהילה היהודית החליטו כאמור לעשות מעשה, ולסייע למשטרה בחקירה, ועל כן יזמו הענקת סכום של 50 אלף דולר לאדם שיעביר מידע שיסייע בסופו של דבר בלכידת שני הרוצחים.

דוברת המשטרה במיאמי טענה בתוקף כי כנראה ולא מדובר באירוע אנטישמי, "בשלב זה אין כל אינדיקציה לכך שמדובר בפשע שנאה". בליגה היהודית נגד השמצה הסכימו להערכה המשטרתית. "בשלב זה, נראה כי אכן מדובר בשוד שהסתבך", אמרה חווה הולצר, אחראית הליגה בפלורידה.

"טרם נמצאו ראיות אחרות לכך שמדובר בתקרית על רקע אנטישמי", אמרה הולצר. "עם זאת, הקהילה שלנו נמצאת בכוננות גבוהה בשל אירועים אנטישמיים, בעקבות האירועים בישראל. אנחנו צריכים להיות זהירים בקביעה שמדובר בפשע שנאה, אלא אם יתקבלו לכך ראיות על ידי הרשויות".

"הרצח הפתיע אותנו מאוד" מספרת מוניקה, תושבת השכונה בה נורה רקסין, "אנשים בקהילה חלוקים ביניהם לגבי האם מדובר בניסיון לשוד שלא צלח או אירוע אנטישמי". היא מספרת כי אמש התקבצו הגברים בקהילה וקראו יחד תהילים בעילוי נשמתו בבית הכנסת. "זה לא מפחיד אותנו, היא אומרת, "למרות שבהחלט מדובר באירוע נוראי".

בעיר צפון מיאמי ביץ' שבפלורידה אירעו בשנים האחרונות אירועים אנטישמיים רבים כנגד הקהילה היהודית הוותיקה במקום. לפני מספר שנים אף נחטף רב והוחזק שבוי למשך שעות רבות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.