מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשע״ד 11.08.2014

'מחאת הריקודים' של השוחטים

כ-40 עובדים המועסקים כשוחטים בחברת "מילועוף", התבצרו בשעות הבוקר (שני) במפעל באיזור התעשייה בעכו, עקב טענות של הפרת הסכמי עבודה ● לאחר הגעתם של כוחות המשטרה למקום, ומו"מ עם מנכ"ל החברה, יצאו העובדים מהמפעל ללא שימוש בכוח - תוך שהם רוקדים ושרים שירים בהם: "והעיקר לא לפחד כלל"  מחאת השוחטים
'מחאת הריקודים' של השוחטים
השוחטים מתבצרים במפעל (צילום: יוסי בן-שושן)

 


 העובדים השובתים התבצרו במפעל במטרה למנוע את הגעתם של עובדים חלופיים, שלטענתם הובאו בניגוד לחוק ההסכמים הקיבוציים. לאחר הגעתם של כוחות המשטרה למקום, ומו"מ עם מנכ"ל החברה, יצאו העובדים מהמפעל ללא שימוש בכוח - תוך שהם רוקדים ושרים שירים בהם: "והעיקר לא לפחד כלל".


בהנהלת המפעל הסבירו כי מחאת השוחטים באה על רקע כוונת החברה להפסיק את ההתקשרות עם הקבלן, ולעבור למתכונת העסקה ישירה מול השוחטים.


לאחר ההתבצרות שלהם במפעל, פנה אליהם מנכ"ל החברה והציע להם לעבור ראיונות עבודה ככל עובד חדש, ולהתקבל ישירות כעובדים מן המניין.


אולם לטענת השוחטים הסיבה האמיתית להחלטת ההנהלה להביא עובדים חלופיים, היא מאבקם הממושך בחברת הקבלן, לטובת שיפור תנאי העסקתם. במחאה על התערבות חברת "מילועוף" במאבקם בחברה הקבלנית, השביתו השוחטים מספר פעמים את עבודתם במפעל.


מהנהלת "מילועוף" נמסר בתגובה כי "בימים אלה החברה קולטת את השוחטים כעובדים מן המניין והם ייהנו מההסכם הקיבוצי הנהוג בחברה, ומכלל ההטבות מהם נהנים עובדי מילועוף. אנו מעדיפים לשלם ישירות לעובדים במקום לשלם דמי תיווך לחברה קבלנית".


 


 


 


 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.