מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ד 10.08.2014

בחב"ד באר שבע אין הפסקת אש

ביום שישי האחרון ביקר השליח בבאר שבע הרב זלמן גורליק עם צוות בית חב"ד בבסיס 'כיפת ברזל' של אזור הדרום. הוא הביא איתו ארגזים מלאים בחטיפים, כיבוד ומתנות מכל הסוגים. מפקד הבסיס אמר, כי לאחר שהאזרחים התחילו לחזור לשיגרה, כבר שלושה ימים שאף אחד לא מבקר את החיילים, אך דווקא חב"ד זוכרת לבוא באופן תדיר, גם אחרי שיש רגיעה מסוימת  לסיפור המלא
בחב

בימים שבהם תושבי ישראל מנסים לחזור לשיגרה, ושואלים את עצמם כן הפסקת אש או לא – בחב"ד באר שבע לא חוזרים לשיגרה. הפעילות ממשיכה ללא הפסקה.

ביום שישי האחרון ביקר השליח בבאר שבע הרב זלמן גורליק עם צוות בית חב"ד בבסיס 'כיפת ברזל' של אזור הדרום. הוא הביא איתו ארגזים מלאים בחטיפים, כיבוד ומתנות מכל הסוגים. מפקד הבסיס אמר, כי לאחר שהאזרחים התחילו לחזור לשיגרה, כבר שלושה ימים שאף אחד לא מבקר את החיילים, אך דווקא חב"ד זוכרת לבוא באופן תדיר, גם אחרי שיש רגיעה מסוימת.

גם בבית הרפואה סורוקה, עדיין לא חוזרים לשיגרה. אומנם אין כמעט פצועים חדשים, אבל החיילים הפצועים עדיין מאושפזים וזקוקים לרפואה. צוות בית חב"ד ממשיך בפעילות עם הפצועים. בכל יום פועל במקום דוכן תפילין, המזכה רבים במצוה החשובה. מתנדבי בית חב"ד מבקרים את הפצועים באופן קבוע. לקראת כל שבת הכינו בבית חב"ד "ערכת שבת" מיוחדת לכל חייל, שכללה, פמוטים, גביע, בקבוק יין, שירון שבת, חלות ועוד. מסתבר שבין הררי הממתקים שהגיעו לחיילים, דווקא ערכה שכזו הייתה חסרה.

לפי הוראת פיקוד העורף, המקלטים בבאר שבע ממשיכים להיות פתוחים. משפחות שלמות שוהות באופן קבע במקלטים, ביום ובלילה, ולא יוצאים משם. במיוחד, מדובר בקשישים ועולים מרוסיה. מתנדבי בית חב"ד עוברים בין המקלטים ומחלקים מאות מנות אוכל, פשוטו כמשמעו, לשוהים במקום. האנשים מלאי התרגשות לקבל את העזרה הגדולה.

גם הילדים לא חוזרים לשיגרה. אין קייטנות ואין לימודים, והילדים 'משתגעים' בבית. בית חב"ד מפעיל כמה מוקדים של "פעילות בטוחה" לילדים, ללא תשלום. מוקד אחד בבית חב"ד המרכזי באר שבע, ומוקד נוסף במקלט של בית חב"ד שכונה ט' ובמקלט בשכונת נחל בקע. עשרות ילדים והורים נהנים ומשתחררים מהלחץ.

כמו כן, בית חב"ד באר שבע יזם שבתות למשפחות מחוץ לטווח הרקטות – שבת אחת במירון ושבת בבית חב"ד מצפה רמון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.