מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ד 10.08.2014

להיות מוכנים פלוס: איך חוזרים לשגרת חיים חרף איום הטילים?

הימים הללו מבלבלים. מצד אחד המבצע עוד לא הסתיים והאיום על העורף טרם הוסר, אבל מצד שני, יש תחושה שחזרנו לסוג של שגרה. כיצד מומלץ לנהל את חיי היום יום וכיצד ניתן להטעין את המצברים ולנצל את מה שנותר מחופשת הקיץ? ●  תא"ל צביקי טסלר מסביר לגולשי COL: איך חוזרים לשגרת חיים חרף איום הטילים? ● מיוחד  לסיפור המלא
להיות מוכנים פלוס: איך חוזרים לשגרת חיים חרף איום הטילים?
צילום: מנדי הכטמן, COL
תא"ל צביקי טסלר

הימים הללו מבלבלים. מצד אחד המבצע עוד לא הסתיים והאיום על העורף טרם הוסר, אבל מצד שני, יש תחושה שחזרנו לסוג של שגרה. כיצד מומלץ לנהל את חיי היום יום וכיצד ניתן להטעין את המצברים ולנצל את מה שנותר מחופשת הקיץ?

ראשית, חשוב לקיים שגרת חיים מאוזנת ככל האפשר ולעשות את מה שאתם רגילים לעשות. עם זאת יש גם לקחת בחשבון, שעדיין עלולה להישמע אזעקה. לפיכך, בין אם אנחנו נוסעים ברכב לעבודה בבוקר, יוצאים לפגישה בבית קפה, לוקחים את הילדים לקייטנה או לחוג או כל פעילות אחרת – יש לוודא כי אנו יודעים כיצד לנהוג במקרה של אזעקה או קול נפץ.

גם בבית חשוב לחזור לחיים הרגילים, תוך מודעות ומוכנות. כך למשל, אם נשמעת אזעקה כשאתם באמצע מקלחת או בישולים במטבח - אל תכנסו ללחץ, פשוט היכנסו למרחב הכי מוגן שיש, במהירות אך גם בזהירות. אם אתם נוטים לשינה עמוקה וחוששים שלא תצליחו לשמוע את האזעקה בשעות הלילה, אפשר לכוון את הרדיו או האינטרנט לגל שקט.

השגרה המתעתעת מקשה גם על ילדינו. כדי לסייע להם בהתמודדות - חשוב מאוד להסביר להם את המצב, לאפשר להם לבטא את תחושותיהם וכן ליזום הסחות דעת שיאזנו את רמות המתח. כך למשל, ניתן לעודד אותם לכתוב יומן אישי וליזום פעילות משפחתית מלכדת כמו משחקי קופסא, פעילות יצירתית, בישול ואפייה משותפת, התנדבות לפעילות חברתית ועוד.

כיצד להסביר לילדים את המצב? גברת שגרה ומר חירום

בנוסף, מכיוון שהתקופה האחרונה אופיינה ברמות מתח גבוהות – חשוב להטעין את המצברים בתקופה שנותרה לנו מחופשת הקיץ ולקיים פעילויות פנאי שמסבות לכל בני המשפחה הנאה, כמו בילוי עם הילדים בים או בבריכה, צפייה בסרט קולנוע או בהצגה, אימוני כושר ועוד. כך למשל, אם האזעקה תופסת אתכם באמצע ריצה בפארק - בדקו אם קיים מרחב מוגן בסביבה בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותכם. אם אין - שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים.

חשוב לדעת ולהכין עצמנו מראש, בכל אחד מהמצבים הללו, הם היכן המרחב המוגן הקרוב ביותר ומה הזמן העומד לרשותנו על מנת להגיע אליו. והכי חשוב: בכל מצב שהוא לא לגעת בנפלים או רסיסים.

הכותב הוא מסביר פיקוד העורף
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.