מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ד 10.08.2014

הקעמפים יוצאים לדרך ● ההורים יכולים לישון בשקט?

מחנות-הקיץ החב"דיים ברחבי הארץ נפתחים היום (ראשון). אלפי 'חיילים', 'מפקדים' ו'גנרלים', ישתתפו במחנות-הקיץ שימשכו שבועיים ימים ● צוות כתבי COL מביאים פרטים על חמישה מחנות-קיץ, מתוך עשרות-רבות ● איך מצליחים להטמיע הנהגה חסידית בכל חייל, ואיך יוצרים "שובר שיגרה" בצורה חינוכית? ● וגם: האם אתה, כהורה, לילד בקעמפ יכול "לישון בשקט" בלילה? ● פרויקט מיוחד  הקעמפים יוצאים לדרך
הקעמפים יוצאים לדרך ● ההורים יכולים לישון בשקט?
(צילום אילוסטרציה: ארכיון COL)

משה בן-חיים, חיים ברון
צילומים: שמוליק סופר, ארכיון COL

שם הקעמפ: גן-ישראל – ארץ-הקודש, בארגון "אגודת קריית חב"ד צפת".  בקעמפ משתתפים למעלה מ-400 ילדים והוא נחשב למחנה-הקיץ החב"די הגדול בארץ

מיקום: כפר סיטרין

זמן: החל מי"ד אב, עד כ"ח אב

● ● ●

שם הקעמפ: גן-ישראל  - חיילי הרבי, בארגון וועד כפר-חב"ד בראשות ר' בנימין ליפשיץ

מיקום: כפר-חב"ד

זמן: החל מיום שני ט"ו באב עד יום חמישי כ"ה אב.

עלות (לגדולים): 600 ₪, עלות למיני קעמפ (לקטנים): 400 ₪

● ● ●

שם הקעמפ: "גן-ישראל – ילדי השלוחים" באירגון צעירי אגודת חב"ד. בקעמפ משתתפים למעלה מ-200 שלוחים צעירים.

מיקום: דימונה 

זמן: החל מיום שני י"ד אב, עד כ"ח אב

● ● ●

שם הקעמפ: "גן ישראל – צבא הגאולה", בארגון ר' יעקי הרשקופ, נציג חב"ד בעירייה

מיקום: ביתר-עילית

זמן: מיום ראשון י"ד אב ועד יום שלישי כ"ג אב

עלות: 500 ₪

● ● ●

שם הקעמפ: גן-ישראל קריית-גת, בארגון בית-חב"ד בראשות הרב שלמה בוטבול, בניהולו של בנו הרב אהרון בוטבול

מיקום: קריית-גת

זמן: החל מיום ראשון י"ד אב, עד כ"ו באב.

עלות: 400 ₪



מה המאפיינים הייחודיים של הקעמפ?

גן-ישראל ארץ-הקודש: להחדיר בילדים התקשרות לרבי, בלי פשרות. קיום תורה ומצוות בהידור והתנהגות חסידית.

חיילי הרבי - כפר-חב"ד: מעבירים מסרים חינוכיים וחסידיים באמצעים חווייתיים, בצורה מיוחדת, שלא נחשפים אליהם בשיגרה היומיומית.

גן-ישראל – ילדי השלוחים: שלוחים צעירים מכל רחבי הארץ, שיתפללו ויתוועדו יחד, ויחזרו עם כוחות מחודשים למקום שליחותם.

צבא הגאולה - ביתר-עילית: החדרת התקשרות לכ"ק נשיא דורנו על-ידי אווירה חסידית, צוות חסידי, הווי חסידי, ופעילות חסידית סביב השעון.

גן-ישראל קריית-גת: הרבי אומר שתקופה זו יקרה במיוחד, ובה צריך להשריש מה שצריך חיזוק בכל ימות השנה. נותנים דגש על נטילת ידיים, ציציות מהודרות, כיבוד הורים, והנהגה חסידית; נותנים דגש תפילה מילה במילה מתוך הסידור בכוונה - וע"ז נותנים דגש במיוחד. אני מנסה לשחזר את האווירה שגדלתי בה כשהייתי ילד בקייטנת "צעירי השלוחים", שם בכיתי ביום האחרון מרוב שהיה לי כיף", מספר אחד המדריכים.

תנו דוגמא של הפעלה חסידית בקעמפ?

גן-ישראל - ארץ-הקודש: יש דוגמאות למכביר. דוגמא אחת: "מלחמת התקשרות". רותמים גם את המלחמה והתחרותיות בין הקבוצות, להטמעה של הנהגה חסידית, ידע, וקיום מצוות בהידור. הקבוצה שתתן "פייט" הכי חזק בנושאים הללו, תנצח. הילדים משקיעים ב"מלחמה" את כל כוחם, וזה מחדיר בהם את הדברים.



חיילי הרבי - כפר חב"ד: מספר אחד המדריכים: אני זוכר מקרה שמשקף משהו בכל היחודיות של "קעמפ" מול לימודים בשיגרה. נרשם ילד לקעמפ, ואזהרה ממורו בצידו: "יש להשגיח עליו במיוחד, כדאי אפילו להחתים אותו ליתר בטחון..." הילד הגיע ביום הראשון, ומיד קיבל אחריות בהפעלות. בסופו של קעמפ, היה אחד המצטיינים של הקעמפ! מה הסיבה? בקעמפ, הילדים מרגישים חלק מהצוות, כשותפים מלאים לכל.

גן-ישראל – ילדי השלוחים: כיאה לידליהם של שלוחים, שלוחים צעירים בעצמם, הילדים יוצאים ל"מבצעים" במסגרת הקעמפ, במיוחד בימי שישי, עורכים ביקורי בית בעיר, והשנה בהכוונה ובעצה אחת עם השליח בדימונה הרב ישראל גליס שנרתם לסייע להצלחת הקעמפ.

צבא הגאולה - ביתר עילית: הדרך הטובה והחזקה ביותר להטמעה של מסרים חסידיים, היא באמצעות הצגות של הילדים. ככל שנשקיע יותר, הילדים יזכרו יותר. זה כלי מצויין להעברת מסרים. הילדים זוכרים "סצנות" מסויימות לאורך שנים.

גן-ישראל קריית-גת: "כשאתה מנהל משחק חברתי, אתה מנתב לכיוון חסידי וכך אתה מחנך בתוך הפעילות. להגיע לחנך בצורה מהנה וכייפית. לדוגמא: משחקים "בינגו". בכל פעם נציג זורק קופסא, וכשזה פוגע בתוכן מסויים, תפילין, מזוזה או צדקה, יש שאלות על המבצע. מה הרבי דרש, מה הפעולות הנדרשות. המשחק משלב פיתוח בטחון עצמי של הילד, ידע, ומבצעים של הרבי.

כיצד מייצרים "שובר שיגרה", או הפתעה לילדים, בצורה חינוכית?

גן-ישראל - ארץ-הקודש: חלק גדול של הקעמפ, הוא סוג של הפתעה. הם לא יודעים מה הולך להיות ברגע הבא, כך שאנו מצליחים לבנות "מתח חיובי". אנו בונים את הקעמפ בצורה מדורגת, עד לשיאים היותר גדולים. כגון הטיול הגדול, "מלחמת ההתקשרות", ועוד. הילידם כל הזמן מצפים לעוד, והם יודעים שיש להם מה לצפות...

חייל הרבי - כפר חב"ד: משתדלים להביא תוכניות בצורה של הפתעה. לוקחים את הילדים לפעילות שהם חלק ממנה, מארגנים לילדים דברים טובים ומפתיעים. אנו מעדיפים שלא לחשוף את ה"הפתעות", ולהשאיר אותם לקעמפ עצמו... דוגמא שעשינו בשנים עברו, זה לינה באוהלים בתוך שטח הקעמפ. סוג של מחנאות באוירה חסידית.



"גן-ישראל – ילדי השלוחים": לשלוחים הצעירים ממתינים הפתעות ותוכניות מקוריות מידי שנה עליהם עמל צוות גדול של מדריכים שרבים מהם הינם שלוחים בעצמם, בוגרי הקעמפ, שחוו בצורה מיוחדת את ההשתתפות בקעמפ בעבר, ויודעים יצד להתאים לשלוחים הצעירים תוכניות מגוונות ומעשירות.

צבא הגאולה -
ביתר עילית: כל זמן שהקעמפ מתקיים יש תחרות בריאה, ויש הפתעות טובות. יש לדוגמא את "מלחמת התקשרות", והדרך להצליח היא בדרך של הנהגה טובה, הידור בקיום תומ"צ וכך מנצחים בתחרויות. בכל תכניות הקעמפ יש הפתעות ו"שוברי שיגרה" בצורה חיובית, ליצור ציפייה באווירה טובה וחיובית.

גן-ישראל -
קריית-גת: אנו עורכים "הפתעות טובות" לילדים. לפני כל הפתעה או "מתיחה" אנו מתייעצים עם צוות חינוכי. אנו בונים את הקעמפ באופן שיש כל העת הפתעות חיוביות לילדים. כגון כיפות מיוחדות, טיולים בהפתעה ועוד.

האם ההורים יכולים "לישון בשקט"?

גן-ישראל - ארץ-הקודש: אנו עובדים בתאום מלא עם כל הרשויות. כגון משטרת ישראל, משרד החינוך, והרשויות המקומיות. כל מה שצריך מבחינת החוק. מבחינת ההשתדלות שלנו, הקבוצות מאוד קטנות, מקסימום 12 ילדים בקבוצה, ועם שני מדריכים. הילדים מקבלים תשומת לב אישית ופרטנית, הן מבחינת בטחון ובטיחות והן מבחינה חינוכית.

בנוסף, כל הקעמפ מחולק לשלוש אוגדות עם גנרלים משלהם. יש הרבה צוות שטח, יש גם משב"קים אחראים בחדר אוכל, על כל שתי קבוצות. לוודא שכולם קיבלו אוכל, אם יש צורך גם תוספות וכו'. משתדלים שהילדים יקבלו את כל הדרוש להם בגו"ר.

חיילי הרבי -
כפר-חב"ד: "ההורים יכולים לא רק לישון בשקט, הם גם יכולים לבוא ולהיות עם הילד שלהם ועם הצוות. מקפידים מאוד על עניין הבטחון והבטיחות, בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים. מקפידים שהילד יהיה בחממה חסידית ובטוחה.

"גן-ישראל – ילדי השלוחים": בוודאי. השנה הקעמפ אמנם יערך בעיר דימונה שבדרום הארץ, אך הקעמפ עומד בתיאום בטחוני הדוק עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף, מאושר ע״י הגורמים המתאימים, ועומד בדרישות הביטחון גם בימים אלו.

צבא הגאולה -
ביתר-עילית: כל צוות המרכזים והמדריכים עבר קורס בטחון גשמי ורוחני. מטעם משרד החינוך עברנו הדרכה, וגם מטעם גורמי הביטחון בביתר עברנו הדרכה מקיפה. אנו מקפידים על הבטחון הכללי, וגם על האישי. כגון, תשומת לב לשתייה מספקת של הילדים, ושימת לב פרטנית. גם ר' יעקי הרשקופ נציג חב"ד בעירייה, משתדל ועובד לטובת הקעמפ בכל ההיבטים.

גן-ישראל -
קריית-גת: אנו בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים. משטרה, עירייה, וכדומה. ערכנו לצוות המדריכים הכשרות שונות בנושא. לכל ילד יש יחס אישי ופרטני, הן מביחנת הביטחון הכללי, והן מבחינת הביטחון האישי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.